Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-12-04, 16:45
Medlem
Giant Squids avatar
Seriöst nu, men Flashback i sin nuvarande form skulle få det svårt att växa mer
Jag tänker då på träd/tråd strukturen

Om en miljon till användare börjar skriva inlägg, hur ska denna uråldriga forum struktur kunna fungera användarmässigt.

Reddit som har ganska många fler användare då man kör internationellt och med autoö ersättningar gör att en getherde i Tora Bora kan vara med och delta i olika diskussioner.

Men jag förstår tanken med att Flashback ska ha en svensk nordisk prägel, där alla nordiska språk plus engelska är tillåtna utom det nordiska språket finska.

Reddit har en funktion när många svarar på samma citat så fliks allting ihop till en + knapp om man vill fortsätta läsa det spåret

Men också när det börjar bli OT så öppnas en ny tråd upp (vad jag tror är halvautomatiskt) så om man vill följa OT spåret är det bara att klicka, läsa, klicka tillbaka till orginalet och fortsätta

Men Flashback har en ganska stofil inställning till OT, och det raderas, varnas och tar upp massa tid för alla.
I många fall så är ju OT diskussionerna mer intressanta än orginalinläggets syfte

Det finns en gräns tror jag för användarvänlighet, antal användare och moderatorsinsatser.
Bara lite tankar och funderingar.
Skål
Citera
2025-12-08, 10:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Är det någon mer som känner att deras Flashback-persona håller på att dränera dem på energi? Någon mer som känner att de skulle återfå sitt liv, om internet bara försvann?

"Men bara logga ut då!", tänker ni säkert.
Men det är ju ungefär som att säga "Jamen bara sluta drick då!".
Jag kan relatera till detta. Tidvis känns hela den här verksamheten rätt meningslös, och man retar sig lite extra på vissa andra. Av alla Flashbacks användare är det ju inte så många man faktiskt interagerar med, med samma, samma, samma vissna åsikter och kommentarer. En "lösning" är att ge utlopp för detta genom att skriva lite extra elakt, men det är ju egentligen ungefär lika bra som pinka i brallorna för att värma sig när man fryser. Man kan bara ändra på en person och det är sig själv. Klyscha, men sann.

Men har man andra intressen kan man ju ägna mer tid åt dem. Gärna något uppbyggande och konstruktivt, men även t ex att spela Candy crush är ju bättre än att vara trött och bitter på Flashback.

Lite paus, och sen rätt som det är, så upptäcker man igen att det här ju faktiskt kan vara rätt kul med nya uppslag från andra användare om ditt och datt.

Den här veckan kan vi som svenskar iaf resa på ryggen lite extra, imho. Nobelveckan! Ta chansen att läsa på lite om de olika ämnena som t ex om årets fysikpris om makroskopisk kvantfysik. Eller varför inte om årets ungerska litteraturpristagare? Fredspriset kan nog också ge en del uppslag, som gillades av tRump (förutom att han ju helst hade fått det själv). Och så delar man sen lite reflektioner om det här!
Senast redigerad av nerdnerd 2025-12-08 kl. 10:25.
Citera
2025-12-21, 23:22
Medlem
Mad monks avatar
Ja svårt att sluta när man väl börjat. Som tur är ger modsen mig semester då och då.
Citera
2025-12-22, 09:10
Medlem
En post om dagen och det behövs en avpostning på någon anläggning.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in