Citat:
Ursprungligen postat av
Broks
Man skulle vilja veta hur bytena såg ut mellan 40kvm i Vega till 85 kvm på Kungsängen, det är säkert möjligt, men det är möjligt att vinna på lotto också. Om man tror att detta är vanligt så är man nog ute och cyklar.
Om man lägger in muta i det hela, som ditt andra exempel. Då faller ju alla rimliga argument. Jag skulle inte gå runt och skryta om att jag fått en TV billigt om jag har snott den.
Det handlar inte om att vinna på något lotto utan prestation, utfallet beror mycket på ens egen insats på bytessidorna, hur aktiv man är, letar i annonser, kontaktar folk samt syr ihop tre-partsbyten och ringer. Jag bytte en 1a i förorten till en 2a i närförort en gång genom kontakta en gubbe som skulle gå i garantipension som direkt tog min billiga 1a utan ens ha en bytesträff, kontaktade honom spontant och de gick vägen. Sitter man passiv och bara väntar på systemet ska matcha tar det många år eller inget händer om har ett halvt oattraktivt objekt eller så får man något likvärdigt eller sämre.
Det finns en hel del personer som ska gå i pension, blivit arbetslösa, ska plugga eller behöver något billigare, som är trötta på innerstan, invandrare som vill flytta till ett invandrarområde där släkten bor. Det finns även en del som vill byta innerstan till lägenheter i Göteborg, Malmö, Visby och liknande och de går sy ihop trepartsbyten där göteborgaren direkt tar ens 2a i Förorten i Stockholm då den är mycket mer attraktiv än dennes lgh i Göteborg för dom. Andra som tycker om en viss lägenhet mer även om den t ex ligger i Bandhagen och byter bort en 3a i Aspudden eller en 1a i stan. När man har en 1a i stan finns det personer som vill bo litet och byter bort en 3a där barnen flyttat ut och de kanske ska ut och resa mycket eller bo utomlands på vinterhalvåret och vill ha något billigare. Det finns många olika situationer, alla tänker inte som Flanders där allt handlar om status och aldrig skulle byta bort en 3a i innerstan.
Det var illegalt sälja hyreskontrakt i skenbyten och lagligt att betala svart på den tiden, så slemhog är lika legal och hederlig som en präst i kyrkan. Det var mitt mitt livs andra bästa affär efter spanien lägenheten som rusat över 1 miljon i värde. Slemhog har inte tjuvat något sedan i tonåren och det är preskriberat. Det ansåg även arbetsgivaren när jag arbetade på säkerhetsklassad anställning och fick ta upp det i säkerhetsintervjun, men möjligtvis är det inte preskriberat för en avundsjuk bror duktig nyliberal extremist, enligt vissa av det klientelet ska ens ungdomssynder ligga en i fatet hela livet och man är för alltid en undermänniska och ska va dömd till ett skitliv, eller iaf sämre liv än dom.