Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-30, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betamethason
En halv årslön? Vad fan jobbar du med?

445k är medel årslönen i Sverige. 220k är därmed en halv årslön. Vad fan jobbar du med egentligen?

Alla är tyvärr inte egenföretagare eller högt uppsatta på något företag. Dom flesta här i Sverige är vanliga knegare.
Citera
2025-11-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu är det dock så att i Snapchatkonversationen erkänner förövaren att han har hört hennes upprepade nej och fortsatt ändå = våldtäkt. Så vi vet av denna lilla information att målsägande I detta ärende inte ljuger. Hon har blivit våldtagen. Och då ska hon givetvis få skadestånd. Men det kan som jag beskrivit, vara svårt att få ut något skadestånd.

Skadestånd är inga problem att få ut. Det är som putinhater skriver brottsoffermyndigheten betalar ut om inte förövaren kan. Det är möjligt att denna personen är skyldig till våldtäkt men man kan inte hursomhelst utgå ifrån att kvinnan talar sanning, framförallt inte när det finns ekonomiska incitament för kvinnor att ljuga om våldtäkt
Citera
2025-11-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
445k är medel årslönen i Sverige. 220k är därmed en halv årslön. Vad fan jobbar du med egentligen?

Alla är tyvärr inte egenföretagare eller högt uppsatta på något företag. Dom flesta här i Sverige är vanliga knegare.

Ja det är mycket pengar om man lever på socialbidrag eller studiemedel
Citera
2025-11-30, 12:29
Medlem
Citat:

Jag är fattig och har ändå bostad och bil så det säger inte ett skit, hade jag varit kvinna hade jag kanske gjort som horan i denna tråden gjort provocerat fram en våldtäkt för att få ut skadestånd nu är jag inte kvinna så jag har inte möjligheten, du kan sluta ljuga om det här med skadestånd en person jag är dömd för brott mot fick skadestånd från Brottsoffermyndigheten eftersom jag inte kunde betala jag har även själv fått skadestånd från Brottsoffermyndigheten när gärningsmannen inte kunde och har flera vänner med samma erfarenhet så som sagt dina lögner blir inte mer sanna för att du upprepar dem.
Citera
2025-11-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Skadestånd är inga problem att få ut. Det är som putinhater skriver brottsoffermyndigheten betalar ut om inte förövaren kan. Det är möjligt att denna personen är skyldig till våldtäkt men man kan inte hursomhelst utgå ifrån att kvinnan talar sanning, framförallt inte när det finns ekonomiska incitament för kvinnor att ljuga om våldtäkt

Enligt Kronofogden får 30% av målsägande sitt skadestånd inom ett år. Och 60% av målsägande har inte ens fått ut sitt skadestånd över 5 år efter att domen vunnit laga kraft. Så jo, det Är svårt att få ut skadestånd. Lär så även vara för målsägande i detta ärende.

Läs nedan från lawline om att det är svårt att få ut skadestånd.

"Lawline svarar

SKADESTÅNDSRÄTT
Skadestånd på grund av brott
03/08/2020

Brottsoffermyndigheten betalar ut skadestånd i vissa situationer, men tyvärr är deras möjlighet ganska begränsad i praktiken.

I det fall gärningspersonen inte kan betala, kan du vända dig till Kronofogden.

Tyvärr är det inte alltför ovanligt att det tar lång tid för brottsoffer att få ut sitt skadestånd, och ibland får man inte ens ut vare sig hela eller delar av skadeståndet.

Men det är huvudsakligen Kronofogden som kan hjälpa dig med att driva in dina pengar, om det finns någon egendom hos motparten att utmäta pengarna ur. Jag rekommenderar dig att kontakta Kronofogden för vidare hjälp."
Källa: lawline

...............

Killen i ärendet erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen. Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, men han skyller iftån sig kring varflr han fortsatte ä då. Att fortsätta trots att någon säger [b]nej upprepade gånger /B] = våldtäkt. Så han erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen se nedan:

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?"

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder"

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

.......

Så. Han har våldtagit henne. Och hon kommer ändå ha svårt att få ut skadestånd. Precis som alla andra målsägande.
Citera
2025-11-30, 19:02
Medlem
Citat:
Enligt Kronofogden får 30% av målsägande sitt skadestånd inom ett år. Och 60% av målsägande har inte ens fått ut sitt skadestånd över 5 år efter att domen vunnit laga kraft. Så jo, det Är svårt att få ut skadestånd. Lär så även vara för målsägande i detta ärende.

Läs nedan från lawline om att det är svårt att få ut skadestånd.

"Lawline svarar

SKADESTÅNDSRÄTT
Skadestånd på grund av brott
03/08/2020

Brottsoffermyndigheten betalar ut skadestånd i vissa situationer, men tyvärr är deras möjlighet ganska begränsad i praktiken.

I det fall gärningspersonen inte kan betala, kan du vända dig till Kronofogden.

Tyvärr är det inte alltför ovanligt att det tar lång tid för brottsoffer att få ut sitt skadestånd, och ibland får man inte ens ut vare sig hela eller delar av skadeståndet.

Men det är huvudsakligen Kronofogden som kan hjälpa dig med att driva in dina pengar, om det finns någon egendom hos motparten att utmäta pengarna ur. Jag rekommenderar dig att kontakta Kronofogden för vidare hjälp."
Källa: lawline

...............

Killen i ärendet erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen. Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, men han skyller iftån sig kring varflr han fortsatte ä då. Att fortsätta trots att någon säger [b]nej upprepade gånger /B] = våldtäkt. Så han erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen se nedan:

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?"

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder"

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

.......

Så. Han har våldtagit henne. Och hon kommer ändå ha svårt att få ut skadestånd. Precis som alla andra målsägande.

Ingen bättre källa att komma med pinsamt? Som sagt jag har egen och närståendes situation i färskt minne det är lite tyngre för mig än när endast ett ställe påstår det. Hon får skadestånd inom ett ett år men visst dem horor som gör såhär provocerar fram "våldtäkter" där kvinnan var villig och dagen efter ångrar sig och vill ha skadestånd man ser att det händer hela tiden denna tjejen borde inte ha en krona hon är ett luder en slinka.
Citera
2025-11-30, 21:44
Medlem
Nån som har fup eller va händer ??
Citera
2025-11-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ingen bättre källa att komma med pinsamt? Som sagt jag har egen och närståendes situation i färskt minne det är lite tyngre för mig än när endast ett ställe påstår det. Hon får skadestånd inom ett ett år men visst dem horor som gör såhär provocerar fram "våldtäkter" där kvinnan var villig och dagen efter ångrar sig och vill ha skadestånd man ser att det händer hela tiden denna tjejen borde inte ha en krona hon är ett luder en slinka.

Kvinnan är en hora, en slinka, men du skulle själv kunna tänka dig göra samma sak som du spottar ner på om du var en kvinna. Logiken är briljant.
Citera
2025-12-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus

445k är ju innan skatt, skadestånd är skattefritt.
Citera
2025-12-01, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Stämmer inte. Det är du som tolkar Snapchatkonversationen till din fördel. Det finns inget tydligt erkännande i den alls.

Blir man "våldtagen" av en man som man bjudit hem till sin säng ska man givetvis inte få skadestånd. Vi ska inte belöna korkat och oansvarigt agerande. Visst, straffa mannen (om BEVIS finns), men kvinnan ska inte ha en krona i den här typen av fall. Någon måtta får det faktiskt vara.

Kvinnor ska inte kunna sätta i system att tjäna pengar på att provocera fram "våldtäkter".

Och nej, vi vet inte alls att målsäganden i detta ärende inte ljuger.

Jo, det finns tydliga erkännanden om att han fortsätter trots upprepade nej. Att fortsätta trots upprepade nej = våldtäkt, Om handlingen var penetration. Och det lär de ju ha fastställt i domen, att det rörde sig om någon form av penetration. Så. Då är det ett tydligt erkännande.

Han var bjuden att få sova i hennes säng. Inte att ligga med hennes kropp. Det idiotiska beteendet står alltså han för, när han inte förstår skillnaden mellan hennes säng och hennes kropp. Det var sova i säng han hade samtycke till. Inte att ligga med hennes kropp. Och han är ännu mer idiotisk som inte lyssnar på hennes upprepade nej. Detta idiotiska och olagliga beteende ska givetvis straffa sig med att han framförallt får fängelse, men också får betala skadestånd till henne.

"Provocera fram "våldtäkter"", tror du ens själv på vad du skriver? Kvinnor vill inte ha sex med kreti och pleti. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Säger de nej, så menar de nej. Bara att lyssna på det och foga sig. Förmår man inte detta, så hör man hemma i fängelse. Eftersom man då är ett brottsligt mähä som inte kan stoppa sig själv. En riktig man våldtar inte.

Finns tydliga bevis på att hon sa upprepade nej och att killen inte hörsammade dessa. Det har han själv erkänt i Snapchatkonversationen.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-01 kl. 06:35.
Citera
2025-12-01, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyappetite
Kvinnan är en hora, en slinka, men du skulle själv kunna tänka dig göra samma sak som du spottar ner på om du var en kvinna. Logiken är briljant.

Klart det är ju mycket pengar för ett ligg som hora gäller det att ta så bra betalt som möjligt
Citera
2025-12-01, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyappetite

Sen är det inget fel med att vara en hora det är världens äldsta yrke och kan man plocka någon på 250 k för ett ligg där man bara behöver spela lite svår så inget större fel på det förutom att de belastar rättssystemet och gör så kvinnor som blir våldtagna på riktigt blir misstrodda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in