Citat:
Här har jag också varit tydlig med till vänner som spottar Engström teorin i ansiktet
Man kan garva åt utredningen och KP och hela saken med Engström, men när folk+vänner själva får spekulera ang GM och teorier så brukar jag vända på det och säga att det faktiskt ofta är tunnare än Engström teorin
Tycker att man borde gå till botten med att försöka förklara vad Engström antyder som vittne ? Jag har läst dina och andras inlägg kring detta och är lite förvånad hur lättvindigt det förklaras att han är märklig/konstig/narcissist/elefant osv osv
Risken eller chansen att han sprang i gränden är liten och sprang han inte så blev han ju heller inte förväxlad
Inne i denna tråd sitter alltså intelligenta män i 40-70års åldern och förklarar bort detta med Engström, om det gällt en cykel på gården som blivit stulen och en granne börjat svamla som Engström hade han inte lurat någon !
Man kan garva åt utredningen och KP och hela saken med Engström, men när folk+vänner själva får spekulera ang GM och teorier så brukar jag vända på det och säga att det faktiskt ofta är tunnare än Engström teorin
Tycker att man borde gå till botten med att försöka förklara vad Engström antyder som vittne ? Jag har läst dina och andras inlägg kring detta och är lite förvånad hur lättvindigt det förklaras att han är märklig/konstig/narcissist/elefant osv osv
Risken eller chansen att han sprang i gränden är liten och sprang han inte så blev han ju heller inte förväxlad
Inne i denna tråd sitter alltså intelligenta män i 40-70års åldern och förklarar bort detta med Engström, om det gällt en cykel på gården som blivit stulen och en granne börjat svamla som Engström hade han inte lurat någon !
Jag hyser respekt för PU, har gjort i alla år, och jag tycker i ärlighetens namn att de fått motstå en hel del oförtjänt spott och spe. Även om man gjorde vissa felsteg inledningsvis så var de (enligt mig) rätt chanslösa. Gärningsmannen gick upp i rök. Lämnade efter sig i princip inga spår. Ingen såg hans ansikte. Det blev ett spaningsmord. Uppklarningsprocenten på dessa är väldigt låg, och tickar stadigt nedåt för varje år. De har följt upp många tips och uppslag. Förhört tusentals. Rotat i motiv. Poliser är inga övermänniskor.
Det jag påtalat om misstankarna kring SE från PUs sida, är att dessa faktiskt har förhört nära/kära och kollegor till SE. De har intryck från dessa och får så klart magkänslor, läser mellan raderna, läser av människor. De väger de ju in i sitt misstänkande mot SE? Att PU vet mer och har fler färger på sin pallett än oss intresserade råder det inga tveksamheter kring. Och det lär man acceptera och väga in, tycker jag. Det är en av anledningarna att jag håller öppet för att SE faktiskt är gärningsman.
Jag håller det fullt möjligt att han var vittne, men kanske inte på det vis han vill framstå. Han kanske bidrog med något, men att det glömts i villervallan? Han kanske efteråt stod på längre håll och att det är därför ingen minns honom?
Och givetvis är det väl heller inte uppåt väggarna att han var gärningsman. Vi vet trots allt väldigt lite om honom och hans person. Dessutom är det ju ytterst få anhöriga till mördare som utbrister "det kunde jag ge mig fan på, han var ett riktigt as, det kunde man förvänta sig!". Merparten mördare är ju inte monster. Det finns i mitt tycke flertalet saker i hans person och bakgrund, som öppnar upp för att han kan ha varit en skev person, som kan ha mördat OP (eller någon annan).