Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Har också läst tråden genom åren.
Ett viktigt tillägg är att dom som inte försöker bygga en teori blir dom fega här. Om man bara lägger tvivel och egentligen inte vill gå framåt så kommer man ingenstans.
Dom personerna som faktiskt vågar utmana och kanske ibland går fel är ju dom modiga härinne
Dina inlägg här försöker ju ständigt enbart vara negativt inställda till dom som misstänker SE och deras teorier
Du anser säkert att du överbevisar folk men jag kan sniffa till mig en osäkerhet när man ständigt måste låta lite överlägsen och sen bli lättkränkt när man får mothugg
Jag har byggt flertalet teorier, torgfört vissa (i flertalet MOP-trådar). Dock har jag inte bestämt mig för någon huvudtes, framförallt då de saknas handfast fakta omkring dem i någon vidare omfattning. Därför håller jag öppet för flertalet uppslag, precis som många andra gör. Försöker hålla mig så objektiv som möjligt. Och att så in i baljan låsa sig vid en teori och inte vara mottaglig trots att man överbevisas, skänker inte vidare seriositet i min värld, särskilt inte när det kommer till ett så rangligt uppslag som SE, vilket i princip alla är överens om 2025.
Visst finns de "modiga" som försvarar sin tro av alla uppslag, dock bör man ju kunna stå upp för dem? Resonera om man blottar sitt bröst? I många fall handlar det nog inte om att vara modig kring detta uppslag, utan om ren dumdristighet, även bristande förmåga omkring analys och att förstå vad man läser samt ta till sig fakta, oavsett om den presenteras av en polisman eller en användare på ett forum som besitter mer kunskap och kapacitet än en själv (ingen nämnd ingen glömd).
Du har läst mina många inlägg dåligt, eller inte alls i tråden. Ser ingen vidare poäng att utveckla andra intressanta uppslag i detta inlägg. Dessutom har jag i flertalet inlägg i denna tråd vädrat och slängt ut möjligheter om SE som just gärningsman, och är nog en av de som är minst negativt inställd. Så du har som sagt läst mina inlägg dåligt, eller inte alls. Och jag diskuterar mer än gärna. Dessutom tillhör jag en av av få i tråden som öppet "håller öppet" för SE som just gärningsman. Men det är kanske provocerande och förvirrande (för vissa) att man inte tillhör något "läger"? De kan inte placera en. Även lite sorgligt och fundersamt, att många främst söker vänner eller fiender i denna som andra MOP-trådar. Även det berättar en del.
Jag blir enbart irriterad när folk utdelar personangrepp och invektiv, särskilt när när man lägger fram såväl fakta som mer omfattande resonemang som i grunden inte bemöts, med annat än just personangrepp och annat ovidkommande. Och givetvis snäser jag av folk, som enbart bemöter med just tramsande och personangrepp. Som flertalet andra.