Citat:
Ursprungligen postat av
Alba007
du har så fel i allt du skriver. Det var inget privat hem det var ett LSS boende hyrt av kommunen med kallhyra 18 000kr/mån. Inga anhöriga fick bo där. Tyvärr så var pappans företag skrivet på adressen samtidigt vilket är olagligt.
Allt detta om krismöten, och avvikelse rapporter finns dokumenterade och ska finnas hos assistansbolaget om inte detta finns där, och det assistenter intygar som t ex chatten finns kvar har ett brott begåtts. Det kan betyda att även assistansbolaget har begått brott. Men P hade själv assistansbolaget och var förvaltare och assistent.
Och frun assistent. Assistansbolaget skötte enbart det administrativa. Och betalades för. Och så länge som du nu inte kommer med bevis om motsatsen på detta jag skrivit och kommer med bevis att det inte är så här är inte trovärdig. Så bevisa nu att detta är fel om du kan.
Du staplar påståenden om LSS-boende, olaglig folkbokföring, brott hos assistansbolag, krismöten och chattar men fortfarande utan en enda öppen, verifierbar källa.
Jag har inte påstått motsatsen till något av det du skriver, jag har bara gjort det mest grundläggande man kan göra på ett diskussionsforum: frågat vad du bygger det på.
Att först kasta ur sig halva BrB och sedan kräva att andra ska “bevisa motsatsen” är varken källkritik eller logik – det är bara omvänd bevisbörda.
Så jag upprepar samma enkla fråga:
Vilken enda konkret uppgift i ditt inlägg kan du styrka med en offentlig källa som alla här kan läsa?
Resten är fortfarande bara dina påståenden.
Mot mods klara strikta direktiv men med tanke på att tråden ligger under ABoK.
Enligt kamerabevakningslagen gäller inga tillstånds- eller samtyckeskrav i ett privat hem.
Assistenter har enligt IMY och rättspraxis ingen rätt att kräva att kameror tas bort i brukarens bostad.
Det är alltså fel att påstå att kamerorna skulle ha varit “olagliga”.
Det hade bara varit otillåtet om det varit kommunens gruppbostad, vilket det inte var i det här fallet.
Så kamerafrågan är inte ett lagbrott bara ytterligare ett exempel på hur spekulationer i tråden blandas med felaktig juridik.