2024-08-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
I anmälan till Arbetsmiljöverket den 14 april
2022 har hon efter en incident tagit stryptag på en person inne på Coop.
Är det samma händelse när det nekades godis och A hotade att döda personalen?
Hoppla. Har hon varit våldsam även på Coop? Var det en assistent hon ville strypa eller en vanlig anställd som jobbade där?
Då är hon inte så snäll och underbar som någon ville framställa henne som.
Citera
2024-08-09, 00:16
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Den här tråden fokuserar sorgligt nog på en massa andra vinklingar och frågor, vilket har blivit ganska tröttsamt.

Familjen försöker på alla sätt förneka, förvränga och rikta fokus mot någon annan och andra mindre viktiga spörsmål kring detta i de flesta forum på nätet och tyvärr lyckas de i många avseenden.

Det är bedrövligt!

Dock lär väl den listiga planen bara lyckas halvvägs, då uppmärksamheten lär omöjliggöra alla former av ersättningar från eventuella försäkringar.

Dessutom lär inte denna historien gynna familjens anseende i andra avseenden, då det luktar falskspel, mygel, lögner och en massa illaluktande skit...

Helt rätt! Att diskutera tösens diagnoser och andra frågor inom medicin samt kommuners olika ställningstagande till vård av liknade personer borde rimligen ha en egen tråd.

Här SKALL enbart försvinnandet av tiken diskuteras!

Mej veterligen har jag aldrig sett dess like i ngn tråd inom ABK, dvs att halva tråden handlar om medicin och kommunal vård, ytterst märkligt att det får fortgå!
Citera
2024-08-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Tack för svar! Det var så jag uppfattade det hela också. Och då tycker jag det talar emot P uttalande att det hjälpte A så mycket att ha assistanshund. Varför kan man inte bara erkänna det då? Det var visst inte lösningen, hallå Hundhjälpen, hunden far illa här, kan ni omskola hunden till en annan brukare, är ett återköp möjligt? Så gör väl varje djurvänlig och ansvarsfull person? Istället för att trassla till det på det här viset, antingen göra sig av med hunden och försöka sig på försäkringsbedrägeri eller slarva bort hunden på nattkissen för att man inte har tid att ha koll eller att någon i omgivningen känner sig tvungen att befria hunden från sin plågoande...
Vi som är normala i huvudet tänker precis som du skriver. Fattar inte heller varför familjen envisas med att ha djur när det uppenbarligen inte fungerar.
Citera
2024-08-09, 00:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
GDPR kommer inte tillåta det. det är Om försäkringsbolaget anmäler P för försäkringsbedrägeri. eller om P inte får ut ersättning och då stämmer försäkringsbolaget då blir det ju rättegång. Annars kommer man inte få ut något från försäkringsbolaget men . OM dom ibland händer det ,går ut i media med maskade uppgifter naturligtvis om detta case. jag har en känsla av att detta ev. skulle kunna ske i detta fall , för som jag försökt läsa mig till tror jag det kan bli snöbolls effekt på detta pga. som det verkar vara lite oklarheter om A och boende och annat. så Enköpingsposten kanske får en hint.?

Ok. Frågan är om P vågar en stämning. Nu när han lärt sig att allt sånt är offentligt och han har ögonen på sig. Flashback kommer aldrig släppa detta.

EP har verkligen skött sig bra hittills. Modig lokaltidning. Man kan ju åberopa källskydd. Då åker man inte dit utan det är ansvarig utgivare, som jag förstått saken. De vet säkert mycket som inte skrivs, inte än i alla fall.
Citera
2024-08-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Hoppla. Har hon varit våldsam även på Coop? Var det en assistent hon ville strypa eller en vanlig anställd som jobbade där?
Då är hon inte så snäll och underbar som någon ville framställa henne som.

Jag kastar in min fråga här även om just du kanske inte kan svara på den.

När A har haft sina utbrott och hotat och även skadat personal/ sina assistenter så har det ju blivit några anmälningar till arbetsmiljöverket men min fråga är om det även blir ett polisärende?
Citera
2024-08-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok. Frågan är om P vågar en stämning. Nu när han lärt sig att allt sånt är offentligt och han har ögonen på sig. Flashback kommer aldrig släppa detta.

EP har verkligen skött sig bra hittills. Modig lokaltidning. Man kan ju åberopa källskydd. Då åker man inte dit utan det är ansvarig utgivare, som jag förstått saken. De vet säkert mycket som inte skrivs, inte än i alla fall.
Det verkar kunna bli en stor härva av detta som jag försökt läsa mig till.
Citera
2024-08-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, det finns inga sådana undantag för personer som dottern i detta fallet.

Nej, det gör det inte. Av samma anledning som hon inte placeras på ett HBV-hem så placeras hon inte på rättsspyk. Autism är inte en sjukdom som går att bota eller behandla, därför är vård inte aktuellt.

Inte för att fastställa att hon lider av autism, nej. Den diagnosen har hon redan.

Ja, det gör dom helt säkert. Men dottern är inte en psykiskt störd person, hon har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, det är två helt olika saker.
Tack för ditt förtydligande. Det fanns väl fler diagnoser än autism vill jag minnas. Vanligtvis är inte dom med autism våldsbenägna. Så vad händer om en person med dessa funktionsnedsättningar begår brott? Det går inte att sätta dom på ett fängelse. Släpps dom på fri fot och kan göra nya brott utan att bli staffade?
Citera
2024-08-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32

När A har haft sina utbrott och hotat och även skadat personal/ sina assistenter så har det ju blivit några anmälningar till arbetsmiljöverket men min fråga är om det även blir ett polisärende?
Det undrar jag också?
Citera
2024-08-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Numera har jag samma känsla som dig.

Ett tag trodde/hoppades jag att någon i familjen faktiskt insett att det aldrig skulle fungera med Essie, assistenter, A och den dagliga tillvaron och tagit ett beslut att frivilligt lämna bort hunden.

Men efter fyra veckor där INGEN har sett eller hört något som bekräftar det familjen påstår, så känns det mer och mer sannolikt att Essie fick plikta med sitt liv när problemen blev alltför stora.

Det har luktat skunk och skit om detta ända sedan jag såg P stå i TV 4 och säga att hunden är på sjukhus och att de snart måste säga att hunden har gått bort... Några dagar senare stoppades hittelönen och Facebook-gruppen stängde ner all information och frågor.

Det är med stor säkerhet enbart en handfull människor som VET hur sanningen är, men de kommer aldrig att avslöja detta i något sammanhang.

De kommer att blåneka, ljuga, anklaga och smutskasta assistenter, kommunen och alla andra som har tvivel och åsikter för all framtid.

Det råder militärisk disciplin inom familjen!
Jag håller med dig. Det är få som vet sanningen och skulle någon mer i släkten ana vågar dom inte träda fram. Ja militärisk disciplin med farfar som styr. Jag tror det är så ”enkelt” som girighet och högmod i kombination med personlighetsstörningar på narcissistspektrat.
Att inga grannar har kommenterat beror väl på att dom känner till hur släkten Ö fungerar och några har säkert varit utsatta.
Citera
2024-08-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32

Kommunen har gjort en utredning efter en anmälan till Arbetsmiljöverket som jag tyckte tog upp väldigt bra punkter. Bla anställdes det en arbetsterapeut, man bildade en stödgrupp, bytte ut personal till mer kvalificerad personal osv osv. Känslan jag får är att föräldrarna är väldigt svåra att tillfredsställa o ställer krav på kommunen utan att själva vara tillmötesgående. Nog tycker jag kommunen tagit detta på stort allvar.
Citera
2024-08-09, 00:30
Medlem
flashmaners avatar
Intressant artikel i Hundextra. Det visste jag inte sedan tidigare att en ID-hund, troligen en av Malins Nosar då, har markerat på en viss plats, vid någon misstänkts hem. Det är en stark indikation. Inte för att det håller juridiskt som enskilt bevis, men det är en stark indikation. Sådana markeringar förekommer som del av bevisning i brottsfall

Det är märkligt att polisen är sådana lata jävlar och inte följer upp sådana här grejer. De sitter bara på sina arslen, pimplar kaffe, och gnäller över att det inte finns några bevis. Nej det är ju inte så jävla konstigt när de aldrig får sina arslen ur vagnen och letar reda på bevisen. Det är ju deras jobb att göra det.

Det börjar bli mycket nu som styrker pappans version.

https://hundextra.se/assistanshunden-essie-stulen-familjen-utlyser-hittelon/
Citera
2024-08-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det har gjorts en "crop" på bägge bilder, så det går inte att avgöra eftersom det är i ytterkanten. Den andra orginalbilden kanske har samma avvikelse men den har klippts bort när bilden klipptes ut.

Bilderna har väl klippts ut med snipping tool på en dator, och då kan det ju bli lite olika. Inget direkt konstigt med det.

Tack att du bekräftar att skärmdumpar från en app tillhörande övervakningskameror har flyttats från mobilen till en dator och redigerats.
640 pixlar är en standardstorlek på höjden på många mobilsskärmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in