Citat:
Ursprungligen postat av
Olle.58
Inslaget från bla Nyhetsmorgon och Veckans Brott med GW Persson.
Den filmen ägaren av Essie hittade av en slump, trots han sagt att alla övervakningskameror inte var i bruk till de anställda.
Det är förbjudet att filma på arbetsplatser utan de anställdas medgivande!
Förövrigt så är den filmen manipulerad och ihopklippt!
Polisen la ingen vikt på den, la tidigt ner anmälan då de inte trodde alls på det irörde sig om någon stöld.
Frågor på de?
Jag har haft kontakt med flertal assistenter som säger samma sak, Essie blev illa behandlad och kränkt. Slagen!
Så varför skulle de ha stulit Essie som ägaren gick ut med?
De hade ju vänt sig till HH,LS och Polisen av en orsak att få bort Essie från detta hemmet.
Varför skulle de då ta henne, när de var säkra på hjälp var på väg?
Sedan dess har HH och Crosstrails fått skulden att de stulit Essie!
Jag har även läst arbetsplatsens gruppchatt och fått till mig att de fick ha många krismöte pga Essies situation!
Om det var verkligen var så bra som vissa av er verka veta, så undrar jag varför möte behövdes?
Du kommer ingenstans här med att leka åklagare.
Vad tycker du om att ägaren påstår det finns rättsprocesser mot HH och Crosstrails?
Finns inga rättsprocesser mot dessa!
Vad tycker du om det?
Det du radar upp här är en blandning av:
påstådda TV-inslag
rykten från “assistenter”
påståenden om klippning, övervakning, krismöten
uppgifter från gruppchattar och påstådda rättsprocesser som inte finns
…men du anger inte en enda verifierbar källa till något av det.
Så innan vi springer vidare i tio olika riktningar tar jag det i ordning:
Vilket exakt TV-inslag menar du – datum, program och vad i inslaget styrker dina påståenden?
“Det visades i Ny-mo” är inte en källa.
Vilken dom, vilket diarienummer eller vilket offentligt dokument styrker påståendet om att filmen är “manipulerad” och “ihopklippt”?
Att någon tex du tycker det är inte samma sak.
Vilken polisuppgift styrker att anmälan lades ner “för att de inte trodde på stöldteorin”?
Det står inte i någon offentlig källa.
Vilken källa visar att assistenterna är överens om att Essie “slags” och “kränktes”?
Privat kommunikation är inte verifierbart.
Vilken källa visar att det funnits “krismöten” på arbetsplatsen?
För att kunna diskutera det behöver man något mer än “jag har läst gruppchatten”.
Och slutligen: om du påstår att några rättsprocesser aldrig funnits var finns den källan?
Just nu bygger hela ditt inlägg på antingen privata uppgifter som ingen kan verifiera
eller egna tolkningar av material ingen annan sett.
Så min fråga tillbaka är enkel:
Vilken enda uppgift i ditt inlägg kan du styrka med en öppen, kontrollerbar källa?
”Förbjudet att filma på arbetsplatsen?”
Det låter imponerande bestämt, men tyvärr är det helt fel.
Vi pratar om ett privat hem, inte en industrilokal med skyddsombud och arbetarskyddsföreskrifter. Kamerabevakningslagen gäller inte där och det krävs inget ”medgivande” för att en familj ska få ha en kamera i sitt eget vardagsrum.
Att påstå motsatsen är ungefär som att säga att man behöver arbetstillstånd för att använda dammsugaren hemma.
Så den delen av teorin kan vi nog arkivera under ”kreativ fiktion”, tillsammans med resten av dina spekulationer.