2025-11-28, 22:34
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
pts sköter licenserna. de är kungar över etern, ingen som inte rättar sig i ledet blir utsparkade-
inte telia som väntar två år med stänga ner.
Citera
2025-11-28, 22:37
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
inte telia som väntar två år med stänga ner.

pts har troligtvis gett telia dispens, då telia äger majoriteten av hårdvaran i näten, de andra hyr bara kapacitet från telia.
Citera
2025-11-28, 22:40
Medlem
Citat:
jag beställde ett halebop kontantkort nu istället det var inga problem föraa över sitt nummer ifrån comviq kontantkort.

Jag uppmanar alla göra likadant det är viktigt markera när de gör bänga grejer och försöker få oss köpa nya telefoner.

inom två år kommer jag byta telefon men vill inte stödja sådana här företag som behandlar sina kunder på det här sättet, och det är i senaste laget de meddelar vad de tänker göra med.
Jag beställde ett SIM-kort från Telia och nu visar min Motorola telefon VoLTE & VoWiFi provisioned när jag slår *#*#4636#*#*

Alla andra operatörer i Sverige kan slänga sig i väggen. Ska ringa till min nuvarande operatör och hota med att byta operatör.

Jag tycker att alla andra med samma problem bör göra likadant. De andra operatörerna ska ta mig fan få lida för detta tilltag.
Citera
2025-11-28, 22:43
Medlem
East.Clintfoods avatar
Telia kommer att vinna på skiten, dom har väl planerat det ihop med staten.
Citera
2025-11-28, 22:44
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solna-Turken
Jag beställde ett SIM-kort från Telia och nu visar min Motorola telefon VoLTE & VoWiFi provisioned när jag slår *#*#4636#*#*

Alla andra operatörer i Sverige kan slänga sig i väggen. Ska ringa till min nuvarande operatör och hota med att byta operatör.

Jag tycker att alla andra med samma problem bör göra likadant. De andra operatörerna ska ta mig fan få lida för detta tilltag.
det är precis det jag tcker med, jag tycker även sådana som inte fick problem bör byta, vad hittar de på nästa gång liksom?

Jag har redan mailat comviq och tackat för tiden där jag skrev jag kan tyvärr inte acceptera ni stänger av min telefon på såhär kort varsel.
Citera
2025-11-28, 22:45
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Telia kommer att vinna på skiten, dom har väl planerat det ihop med staten.
svårt vinna emot tre opratörer som väljer vsstänga ner en del av sina när såhär nära inpå och iom tvinga folk byta ut nya dyra telefoner.

De gav mig ett problem nu ger jag dem ett.
Citera
2025-11-28, 22:55
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
svårt vinna emot tre opratörer som väljer vsstänga ner en del av sina när såhär nära inpå och iom tvinga folk byta ut nya dyra telefoner.

De gav mig ett problem nu ger jag dem ett.

Ja, helt rätt! Jag har just nu bredband2 och realme x50 pro 5g nåt. Få se om den funkar 1 dec..

Annars får jag väl byta till Halebop, där man har bredband.
Citera
2025-11-28, 22:58
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Ja, helt rätt! Jag har just nu bredband2 och realme x50 pro 5g nåt. Få se om den funkar 1 dec..
har med bredband2 men den här routern är ju inte ens två år gammal lägger den av kommer jag kräva en ny. Ger de mig ingen ny då så byter jag till bannhof problem löst.

Sådant här ska bara fungera annars byter jag så enkelt är det.
Citera
2025-11-28, 23:00
Medlem
Xiaomi Redmi 9 lanserades 2020.
Hanterar 2G/3G/4G.
Android 12.

Ett kontroll-SMS till Telenor ger följande svar när VoLTE är aktiverat.

"Hej, ditt meddelande kommer från en Xiaomi Redmi 9 (M2004J19AG).
Den fungerar med 4G
Mvh Telenor"

Ett kontroll-SMS till Telenor ger följande svar när VoWiFi är aktiverat.

Den fungerar med 4G för data men går EJ att ringa med efter 1 december 2025. Ring oss på 222 eller besök en av våra butiker om du vill ha vår hjälp att hitta en ny telefon.
Mvh Telenor"

Ett kontroll-SMS till Telenor när mobilen inte har åtkomst till LTE eller WiFi ger följande svar.

Den fungerar med 4G för data men går EJ att ringa med efter 1 december 2025. Ring oss på 222 eller besök en av våra butiker om du vill ha vår hjälp att hitta en ny telefon.
Mvh Telenor"

Nej, jag har inte fått något meddelande från Telenor att telefonsamtalsfunktionen upphör på måndag den 1 december 2025.
Citera
2025-11-28, 23:06
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Xiaomi Redmi 9 lanserades 2020.
Hanterar 2G/3G/4G.
Android 12.

Ett kontroll-SMS till Telenor ger följande svar när VoLTE är aktiverat.

Den fungerar med 4G
Mvh Telenor"

Ett kontroll-SMS till Telenor ger följande svar när VoWiFi är aktiverat.

Mvh Telenor"

Ett kontroll-SMS till Telenor när mobilen inte har åtkomst till LTE eller WiFi ger följande svar.

Mvh Telenor"

Nej, jag har inte fått något meddelande från Telenor att telefonsamtalsfunktionen upphör på måndag den 1 december 2025.
skaandal jag fick ett mail igår liksom ifrån comviq med typ samma information.

man border starta en operatör nu som inte har några planer på stänga ner.
Citera
2025-11-28, 23:21
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag antar att Sverige har någon "Åsa-Nisse-standard", alltså hemmasnickrad standard för att SOS-operatören vill ha det så?
Jag pratar om att 4g-systemet är inte som alla andra EU-länders?

Muppigt, ja.

Men är det korrekt att en mobil med 4g och med Volte kan användas som vanligt förutom för larmsamtal?
Citera
2025-11-28, 23:27
Medlem
Citat:
jag beställde ett halebop kontantkort nu istället det var inga problem föraa över sitt nummer ifrån comviq kontantkort.

Jag uppmanar alla göra likadant det är viktigt markera när de gör bänga grejer och försöker få oss köpa nya telefoner.

inom två år kommer jag byta telefon men vill inte stödja sådana här företag som behandlar sina kunder på det här sättet, och det är i senaste laget de meddelar vad de tänker göra med.

Vet inte om det är för att man ska köpa ny telefon, för man har ju ingen aning om vilka telefoner som kommer funka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in