2025-11-25, 18:25
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Och det är vi alla evigt tacksamma för. Mer självgoda jävla äckel får man leta efter.

Där ser man så olika de uppfattas. Jag har gillat dem. Tycker de är ganska gemytliga och därtill kunniga.

Till skillnad från gaphalsarna Hanna/Ina som extremt ogemytliga.

Andra personer jag ogärna ser återkomma från sista 10 årens säsonger.
Fara Abadi
Jennifer K...
Marcus Samuelsson
Josefin Johansson
Christopher Garplind
Kakan Hermansson (fy fan värst av alla)

Personer jag gärna ser åter:
Jonas Eriksson
Jesper Rönndahl
Gunnar Wetterberg
Jonathan Unge (även om jag stör mig på honom)
Magda Forsberg

Sen kan man ju alltid önska Hoa Hoa igen
Citera
2025-11-25, 18:38
Medlem
En som vore "intressant" att se igen är Elisabet Höglund. Av hennes blogg att döma har hon fullkomligt spårat ur och rantar om sådant som att hon och hennes man vägrades att gå på ett plan i Spanien när gaten hade stängt. Förmodligen skulle de ha svårt att hitta någon som vill tävla med henne - Jesper Rönndahl verkade ju rätt besvärad senast, som jag minns det.
Citera
2025-11-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
Där ser man så olika de uppfattas. Jag har gillat dem. Tycker de är ganska gemytliga och därtill kunniga.

Till skillnad från gaphalsarna Hanna/Ina som extremt ogemytliga.

Andra personer jag ogärna ser återkomma från sista 10 årens säsonger.
Fara Abadi
Jennifer K...
Marcus Samuelsson
Josefin Johansson
Christopher Garplind
Kakan Hermansson (fy fan värst av alla)

Personer jag gärna ser åter:
Jonas Eriksson
Jesper Rönndahl
Gunnar Wetterberg
Jonathan Unge (även om jag stör mig på honom)
Magda Forsberg

Sen kan man ju alltid önska Hoa Hoa igen

Helt enig
Citera
2025-11-26, 15:49
Medlem
Kalsongsystemets avatar
https://www.gamereactor.se/blog/jonas/1311513/Namen+det+har+flyger+inte+Pa+Sparet/

Citat:
Ofta tycker jag att TV-spel behandlas väldigt styvmoderligt i vanliga medier och inte alls får samma synlighet som film eller musik. Det går absolut åt rätt håll dock, men fortfarande blir det ofta märkligt taffligt, även i stora institutioner med mycket pengar. Som hos SVT, vars På Spåret är och förblir en favorit för min egen del.

Därför gladdes jag åt att första resan i fredags uppenbarligen gick till Japan någonstans, men vart? Uppenbarligen tyckte frågemakarna att detta var så väldigt svårt att de bara vräkte på med frågor om Japan i allmänhet - där en av ledtrådarna var att en viss rörmokare kom från landet. En väldigt stor procent av er som läser detta, vet säkert att rörmokaren såklart måste vara Mario, och att både skaparen Shigeru Miyamoto och Nintendo är baserade i Kyoto.

Mario måste kunna jämföras med de absolut största animerade filmkaraktärerna och ska absolut inte slösas bort på det här sättet, och för den som känner till honom försvårade det snarast eftersom resmålet var Tokyo. Lite som att namedroppa ledtrådar som Rocky Balboa när svaret inte är Philadelphia, Robocop när svaret inte är Detroit, Sherlock Holmes när svaret inte är London eller Kurt Olsson när svaret inte är Göteborg.

Det här hade fått kunna passera som slött och trött från en redaktion som tror att folk knappt vet vem den obskyre Mario är, men under efterföljande låtfråga skulle vi även få höra en snutt från ett spel. Jag och min tant tittade på varandra och utbrast direkt; "nu kommer Zelda". Vårat resonemang var att Mario ju var nämnd, och då är enda andra spelserien det kan frågas om Zelda.

Och mycket riktigt. Båda burarna svarade rätt. Till och med de som sade sig inte gejma eftersom de hört talas om Zelda och därför gissade på det. Det är verkligen dags att spelen får flytta fram sina positioner. Det kunde väl åtminstone ha spelats musik från Final Fantasy, Sonic eller Metal Gear - för att få band som har Tokyo-koppling och som ändå hade varit väldigt lätta? Inte bara låta Mario vara en bred symbol för Japan när man efterfråga Tokyo och spela musik från Kyoto (återigen på ämnet Tokyo) hämtad från den enda andra spelserien som folk verkar känna till.
Citera
2025-11-26, 16:57
Medlem
Två stycken som jag skulle vilja se i programmet är paret Lottie och Mats Knutson.
Citera
2025-11-27, 18:34
Medlem
Staffan Heimerson och Jonas von Essen är mitt önskepar! Staffan har nog en del anekdoter att bjuda på.
Citera
2025-11-27, 22:27
Medlem
Karppas avatar
Jag gillade Johanna Koljonen och Marcus Birro. Nog enda gången jag hållit på något par i någon säsong, har sett de flesta från start.
Johanna är/var snygg och kunnig och till råga på allt finne.
Citera
2025-11-27, 22:44
Medlem
Sumpings avatar
Ankan Johansson är odräglig. Tror att han gör bra TV med sina pajaskonster men hans uppträdande är bara patetiskt.
Han och Per Andersson är egotrippade rikstöntar som borde vara bannlysta från svensk statstelevision.
Citera
2025-11-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Två stycken som jag skulle vilja se i programmet är paret Lottie och Mats Knutson.
En större besserwisser än Mats Knutson får man väl leta efter. Jag tycker att han är otroligt odräglig när han kommenterar politik och framför sina egna åsikter om politiska händelser i nyhetsprogrammen på SVT. Så han går bort. Däremot kan Lottie Knutson säkert tillföra något till programmet, särskilt om hon har sällskap av vittbereste Carl Bildt.
Citera
2025-11-28, 17:28
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Intressant förslag faktiskt.
Lottie har ju rest runt hela världen och Mats är vass även om han kanske är lite smal. Deras stora lucka skulle kunna vara populärkulturella frågor avsedda för folk under 40.
Citera
2025-11-28, 20:02
Medlem
TUKs avatar
Tippar på rekordlåga poäng i kvällens avsnitt. 11-11.
Citera
2025-11-28, 20:06
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Vad är det för äckliga saker Oisin gör med sin mun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in