Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi vet inte vad hon visste/inte visste om honom innan våldtäkten. Vi vet bara att de varit vänner "sedan en längre tid".

Att bjuda hem en vän "sedan en längre tid", att sova hos en. Och tom på vägen dit markera vad som gäller genom att säga: "Vi ska inte ha sex". Är inte "kriminellt idiotiskt". Det är en vänskaplig handling.

Hon kan mycket väl fått reda på de tidigare våldtäkterna han utsatt andra för, efter att han våldtagit henne.

När hon skriver i Snapchatkonversationen till honom att han utsatt andra, så svarar han ju "vad menar du?". Så det verkar ju som något de inte har pratat om. Kan mycket väl vara något hon fått reda på där på natten, när hon flydde från sin lägenhet efter våldtäkten.

Eller Så visste hon om tidigare anklagelser. Men trodde inte på dessa. Väldigt vanligt att folk tror gott om sina vänner och misstror de som anklagar vännerna för våldtäkt. Jag har själv debatterat med sådana i trådar här på FB. Bla en kvinna som tror såååå gott om två män som stod åtalade för våldtäkt mot en kvinna. Den ena av männen är dömd för andra brott (bland annat ett våldsbrott mot sin släkting) också. Men se våldtäkt, det tror hon inte att han har begått! Enligt forskning är det inte ovanligt. Man tror gott om sina vänner. Och blundar för annat. Tror inte på våldtäktsoffren.

Men i detta fallet misstänker jag att hon inte ens visste om tidigare våldtäkter. Därav hans "vad menar du?" När hon förde dessa på tal i Snapchatkonversationen.

Hursomhelst så var det dumt agerat av kvinnan.

Och vadå "därav hans vad menar du"? Det enda det svaret tyder på är ju att han inte visste att hon visste. Det tyder inte på att hon fick reda på det efteråt. Hon kan precis lika gärna ha vetat om hans historik innan men inte tagit upp det med honom förrän i Snapchatkonversationen.

Ser du nu hur patetiskt det blir när du hela tiden spekulerar till kvinnans fördel? När det gäller allt som vi inte vet fyller du i luckorna med antaganden och spekulationer som gynnar DITT narrativ.
Citera
2025-11-28, 10:28
Medlem
Detta verkar vara en våldtäkt men samtyckeslagen är sjuk, ett enkelt missförstånd kan leda till 3 års fängelse och brudar får inte vara passiva i sexet utan måste skrika fuck me harder harder för att man ska veta säkert att man inte råkar våldta henne
Citera
2025-11-28, 10:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Våldtäkt är ju inte bara samlag. Och våldtäkten genomfördes ju enligt domen.

Du tror inte att jag kan läsa domen eller?
Citera
2025-11-28, 11:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyappetite
Det är svårt att förstå och ta in varför flera nej inte räcker för att man ska backa.

Ska han ligga naken i samma säng som henne, inbjuden dit av henne, som också är naken, och "backa"?
Citera
2025-11-28, 11:06
Medlem
Har någon löst domen?
Citera
2025-11-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag har inte med ett enda ord i denna tråd skrivit något om att vårt rättssystem skall "börja titta på huruvida den mördade/våldtagna bad om det eller ej..." Det enda jag skrivit är att våldtäktsmannen skall ha fängelse om det är en våldtäkt, vilket det verkar vara i detta fall. Det jag har ansett genom hela tråden är att särskilt kvinnor (och den specifika kvinnan i denna tråd), men självfallet även män, måste börja idka ett adekvat och sunt säkerhetstänk - att man tänker på sin egna säkerhet, i alla lägen där farliga situationer kan uppstå och där du med några enkla tankar kan undvika dessa eventualiteter...

Kvinnan i denna tråd hade med enkelhet kunnat undvika detta sexuella övergrepp om hon bara tänkt till lite, FÖRE!
Och så är det. Och man kan säkert alltid som brottsoffer fundera på om man kunde gjort något annorlunda, även i fall där man inte har agerat fullständigt tanklöst. Jag hängde bara inte riktigt med på vad den saken hade med det hela att göra och så var det ju någon annan som tyckte att man inte ska belasta rättssystemet ifall man agerar som en idiot och till följd av det blir våldtagen. Så, jag feltolkade då avsikten med att du skrev som du skrev.
Citera
2025-11-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du tror inte att jag kan läsa domen eller?
Jo, du verkar vara läskunnig.
Citera
2025-11-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ska han ligga naken i samma säng som henne, inbjuden dit av henne, som också är naken, och "backa"?
Ja. Exakt så. Ett nej är ett nej och i det här fallet behövde killen inte ens vara läskunnig eftersom hon sa nej. Flera gånger.
Citera
2025-11-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi vet inte vad hon visste/inte visste om honom innan våldtäkten. Vi vet bara att de varit vänner "sedan en längre tid".

Att bjuda hem en vän "sedan en längre tid", att sova hos en. Och tom på vägen dit markera vad som gäller genom att säga: "Vi ska inte ha sex". Är inte "kriminellt idiotiskt". Det är en vänskaplig handling.

Hon kan mycket väl fått reda på de tidigare våldtäkterna han utsatt andra för, efter att han våldtagit henne.

När hon skriver i Snapchatkonversationen till honom att han utsatt andra, så svarar han ju "vad menar du?". Så det verkar ju som något de inte har pratat om. Kan mycket väl vara något hon fått reda på där på natten, när hon flydde från sin lägenhet efter våldtäkten.

Eller Så visste hon om tidigare anklagelser. Men trodde inte på dessa. Väldigt vanligt att folk tror gott om sina vänner och misstror de som anklagar vännerna för våldtäkt. Jag har själv debatterat med sådana i trådar här på FB. Bla en kvinna som tror såååå gott om två män som stod åtalade för våldtäkt mot en kvinna. Den ena av männen är dömd för andra brott (bland annat ett våldsbrott mot sin släkting) också. Men se våldtäkt, det tror hon inte att han har begått! Enligt forskning är det inte ovanligt. Man tror gott om sina vänner. Och blundar för annat. Tror inte på våldtäktsoffren.

Men i detta fallet misstänker jag att hon inte ens visste om tidigare våldtäkter. Därav hans "vad menar du?" När hon förde dessa på tal i Snapchatkonversationen.

Starkt att du kämpar på med de ökända våldtäktsautisterna här på FB. Dom har en manssyn som är förnedrande för mig som man. Dom tror att vi män är kukstyrda, impulsstyrda och helt utan öron, hjärna och hjärta. Mycket talar för att dessa FB-autister inte har en normal relation till kvinnor, men också män. De har nog inte fått ligga på länge och sitter hemma i pojkrummet, överviktiga och totalt ointressanta för det andra könet. Helt enkelt loosers, som får lite bekräftelse från likasinnade på ett anonymt forum....
Citera
2025-11-28, 17:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vidare, så är inte bekant-, vän- eller släktskap alls något att ta fasta på i denna skruvade värld - detta då lust- och vaneförbrytare mången gånger totalt ignorera detta faktum, medvetet eller omedvetet. Detta gäller i synnerhet sexualförbrytaren, som kan ignorera sådana band på grund av denne drivs av sina drifter och lider utav bristande impulskontroll, särskilt när tillgången på potentiella brottsoffer är hög...
Citera
2025-11-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Starkt att du kämpar på med de ökända våldtäktsautisterna här på FB. Dom har en manssyn som är förnedrande för mig som man. Dom tror att vi män är kukstyrda, impulsstyrda och helt utan öron, hjärna och hjärta. Mycket talar för att dessa FB-autister inte har en normal relation till kvinnor, men också män. De har nog inte fått ligga på länge och sitter hemma i pojkrummet, överviktiga och totalt ointressanta för det andra könet. Helt enkelt loosers, som får lite bekräftelse från likasinnade på ett anonymt forum....

Det är förnedrande för mig som man att tillhöra samma kön som såna som du. Dvs personer som saknar tillräcklig intelligens för att förstå enkla resonemang och som inte har annat än ad hominem-attacker att komma med. För att inte tala om den extremt förminskande kvinnosyn du visar prov på när du friskriver kvinnor allt ansvar för vilka situationer de hamnar i.

Du verkar tycka att kvinnor inte ska vidta några försiktighetsåtgärder alls utan bara bjuda hem män till höger och vänster utan konsekvenstänk och riskanalys. För annars får ditt ego sig en törn, "det känns förnedrande" osv.

Nu var det uppenbarligen så att mannen i detta fall var en impulsstyrd idiot, och med facit i hand så var det ett korkat och oansvarigt beslut av kvinnan att bjuda hem den mannen till sin säng.

Men tydligen är det viktigare att skydda ditt ego än att kvinnor undviker våldtäkter.
Citera
2025-11-28, 19:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ni som anser att kvinnor inte har ett ansvar för sin egen säkerhet - varför hatar ni kvinnor så mycket? Vill ni verkligen att de skall råka illa ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in