Citat:
Ursprungligen postat av
Alonen
Vilken bullshit du sprider…
Om Greta är bipol - eller inte - är naturligtvis mycket viktigt i sammanhanget.
Det närmast kalejdoskopiska framställandet av Gretas olika ”diagnoser” här i tråden och hennes tillstånd för ju osökt tankarna till psykopati. En psykopat kan visa upp samtliga diagnoser i DSM-5 på beställning om det kan gagna psykopaten ifråga likt en kameleont. Psykopater är oxå helt obekymrade av att bli påkomna med lögner, de ljuger helt obehindrat om vad som helst.
Märkväl att jag säger inte att Greta är psykopat, jag har inte träffat Greta, för sådant krävs mer, intervju inrymmande anamnesupptagande, tillgång till journal, och att den undersökande besitter tillbörlig kompetens för bedömning (psykiatriker t.ex) osv.
Men att Greta skiter fullständigt i föräldrar och andra etc tycker jag är alarmerande.
Hon gör på mig ett intryck av att vara helt hänsynslös.
Huvudet på spiken. Min radar har aldrig haft fel hittills.
Hon pratar helt hänsynslöst om sin mamma, skrek hänsynslöst på politiker i början av sin karriär (man kan förvisso bli arg på politiker och tjänstemän, men de är faktiskt också människor.)
Hon har visat rå hänsynslöshet mot judar och judiska barn som kidnappats av Hamas, skiter fullständigt i att hon spred desinformation om torterade judar i Gaza, hon står och skriker ”Vi måste eskalera! Intifada Revolution!” tillsammans med terrorister, det är ju hänsynslöst om något. Elda upp redan radikaliserande människor samtidigt som judar utsätts för fasansfulla terrordåd.
Hon är fullständigt likgiltig inför den norrländska kvinna vars hela liv hon precis raserat, och hon är likgiltig inför kulturarv i Italien.
Detta är inte bara ”tecken på autism”, behöver inte ens ha med autism att göra. Men som sagt, jag tänker också att hon framstår som en möjlig psykopat.