2025-11-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Ja? Greta med entourage anser att dom står över lagar och regler.
Ja Greta ser ner på vita män. Dom där som byggt upp en civiliserad värld.
Ja Greta är väl klimatguru och anser att vi vita människor förstör klimatet, därför är vi vita människor mindre värde än en skitig palestinier.
Iaf enligt Greta.
"Skitig palestinier." Om det är nån som är nazist så är det du! Greta är bara autist.
Citera
2025-11-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
"Skitig palestinier." Om det är nån som är nazist så är det du! Greta är bara autist.

Okej jag är tydligen nazist och Greta är autist. något mer du undrar över?
Citera
2025-11-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Okej jag är tydligen nazist och Greta är autist. något mer du undrar över?
Nej. God natt
Citera
2025-11-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Vad jag vet så heter det att det inte finns några människoraser. Frågan är alltså felställd.

Däremot anser hon att hennes autism och OCD ger henne "superkrafter" - och underförstått gör henne överlägsen "de andra".
Enligt nazister finns det olika människoraser.

Har hon OCD (tvångssyndrom) också? Det visste inte jag. Jag har också missat att hon anser sig vara överlägsen andra. Det tror jag inte på.
Citera
2025-11-26, 08:02
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Har hon OCD (tvångssyndrom) också? Det visste inte jag. Jag har också missat att hon anser sig vara överlägsen andra. Det tror jag inte på.

Enligt nazister, ja. Men frågan ställdes av dig och jag antar att du inte deklarerar dig som nazist.

Att hon har OCD hittar du bl.a. i artikeln här publicerad inom National Library of Medicine i USA.

Vad du tror på eller inte tror på har nog betydelse i något bönehus, men inte här. :-)
Citera
2025-11-27, 03:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja, det var ju en ganska bra sammanfattning av Malena Ernmans karriär. Inte helt fy skam.
Det är bara skvallerpressen, Såsom Svensk Damtidning, Hänt, Se & Hör som har hållit sig A'Jour
med operavärlden.

En gång i tiden var Malenas stora mål givetvis Metropolitan Operan i New York.
Den scen som alla drömmer om.

Men givet vad man läst om vilka som har sjungit där så handlade det om ett väldigt späckat
schema med föreställningar nästan varje kväll. Tänk på att det är konstant massor av turister i NY City,
så blir ju antalet sålda biljetter stort. Alla vill förstås till Met Opera. De billigaste biljetterna kostar just nu 35 dollar styck ser jag för de närmaste dagarna framöver.
Närmare Julen blir de naturligtvis mångdubbelt dyrare.

Med 3800 platser så blir intäkterna hela 133 000 dollar per föreställning. Hur mycket av detta som sedan går till artisten det framgår dock inte.

Möjligt att Malenas avsky för USA kommer ifrån för att hon inte fått någon inbjudan, dock ?
Hon skulle kunna ha tjänat en bra slant om hon fått en 10-20 föreställningar där.
Eller att hon kanske inte klara av så många föreställningar efter varandra ?

New York är dock en mycket dyr stad. Att köpa sig en plats på läktaren för en av slutspelsmatcherna i ishockeyfinalen i Stanley Cup i Madison Square Garden kostade för några år sedan futtiga cirka 106 000 kr per person ( ej ståplats, då förstås ).

Tipset är väl att Malena slår ihop sig med operab(ö)gen Rickard Söderberg. Han kan nog snacka in sig där hos amerikanerna.

Det finns tydligen också en ny ung svensk sångerska, också mezzosopran,
troligen från Helsingborg, Ida Ränzlöv, som sjungit på stora scener förut.
Roger Pontaré har ju också en röst som kan fylla en stor lokal ?

Dessa 3-4 skulle ju kunna göra succé där ?
Vem vet ?

Du vet för fan inte vad hon haft för möjligheter och inte.
Du menar alltså att Svante, Malena och Greta själv ljuger om att Malena var en operasångerska som främst arbetade utanför Sverige?
Förvånar mig inte att Gretas fans skamlöst låtsas som om verkligheten inte existerar när Greta postar antisemitiskt hat och HMF samt ren desinformation från islamister, med bilder på torterade judar i Gaza som hon påstod var fängslade Palestinier i Israel.
Och inte ens bad om ursäkt när offrens syster uppmärksammade henne på lögnen.
Greta bara flinar.
Och skrattar när hennes anhang attackerar journalister, hon vägrar svara på medias frågor under sin egen presskonferens och hånar istället journalisterna som får sitta på asfalten under hennes tron, till pöbelns hånskratt.
Hånskrattar man åt att man sabbat sin egen mammas karriär och får studiopublik att gapskratta åt ”I don’t give a shit about her actually”, ”Jag bryr mig ärligt talat inte om vad hon gör, hon fick byta karriär”, så är det väl inte så konstigt att samma person inte visar empati med förföljda minoriteter och torterade kidnappningsoffer.
Citera
2025-11-27, 03:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, det är vad dom säger ja. Men för att citera sergeant Debbie Callahan i Police Academy: Talk is cheap.
Att hon har arbetat internationellt är inte riktigt samma sak som att hon har haft en särskilt strålande internationell karriär.

”Talk is cheap”, exakt, din jävla hycklare. Det är jag som postat massa källor som stöder det jag skrivit om Gretas sabbande av sin mammas karriär medans du inte postat en enda källa bakom ditt cheap talk.
Spelar för helvete ingen roll om hon var världens mest framgångsrika operasångerska som nånsin levat eller inte när det var hennes yrke och hon främst arbetade internationellt?!
Det räcker så! Det var hennes yrke, det var hennes karriär.
Greta blev svartsjuk att mamman hade ett eget liv och stjärnstatus och ville stå i centrum själv, utpressade henne att sluta jobba och lyda hennes minsta vink och hånflabbar åt det nu.
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2025-11-27, 04:24
Moderator
Trots ett tidigare moderatorsmeddelande, envisas några användare med att gå fullständig OT genom att dra diskussionen långt bortom ämnet: Tråden med ENDAST skvaller om Greta Thunberg.

Sidodiskussioner om operasångerskor, Andra världskriget och musikartister är OT och kan leda till ännu fler sura karameller i form av varningar. Några varningar har delats ut till de mest envisa OT-postarna och ännu fler finns på lager för den fortsätter OT-postandet i den här tråden.

/Moderator
2025-11-27, 12:15
Avstängd
Greta är i alla fall beviset att det INTE går att dö av för mycket dubbelmoral. Så det är bara för resten av oss att köra på. Hon lär oss faktiskt saker här så helt onödig är inte Hamas-drottningen
Citera
2025-11-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Greta är i alla fall beviset att det INTE går att dö av för mycket dubbelmoral. Så det är bara för resten av oss att köra på. Hon lär oss faktiskt saker här så helt onödig är inte Hamas-drottningen
Vad är det för dubbelmoral? Nåt exempel? Är det flygresor du tänker på? Något mer?
Citera
2025-11-27, 13:16
Avstängd
Citat:
Vad är det för dubbelmoral? Nåt exempel? Är det flygresor du tänker på? Något mer?

Dieselfartyg till Gaza (Israel) och flyg hem och all teknologi hon och attackhundarna dumpade i havet. Kan räkna in hennes fjärtar under båtresorna också
Citera
2025-11-27, 13:47
Medlem
Citat:

Ganska nyligt har hon börjat påstå att hon har bipolär sjukdom också. Själv tror jag att alla hennes diagnoser är påhittade. Om hon nu så glatt lämnat ut sina skolbetyg till allmän beskådan, så vore det inte för mycket begärt att hon gör detsamma med läkarintygen som fastställer denna långa rad diagnoser: Aspergers syndrom, OCD, anorexi, selektiv mutism, bipolär sjukdom. Har jag missat någon diagnos?

Nu är det förvisso inte en psykiatrisk diagnos, men förefaller hon inte vara väldigt omogen, rent av barnslig för sin ålder? Jag tänker på hur hon ljuger om saker som alla kan se är osanna. Nu senast om tortyr i Israeliskt fängelse, samtidigt som hon är klädd i T-shirt. Inte ett blåmärke på hennes armar, och som vi alla vet sitter blåmärken kvar i mer än en vecka. Har hon levt ett så skyddat liv att hon aldrig fått ett blåmärke? Längre bak i tiden har vi exempelvis fotot där hon sitter på golvet i en järnvägsvagn och låtsas att hon inte fick någon sittplats. I verkligheten åkte hon i första klass. Etc. En avgörande skillnad mellan barn och vuxna är att vuxna förstår när en lögn är plausibel, det förstår inte barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in