2025-11-27, 14:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Som förvärvas av staten.
Vad menar du med "förvärvas av staten"?

Citat:
Det är inte företagen som betalar för de rättsliga kostnaderna heller och de kan inte få sina produkter nedstängda pga detta med.
Ja det är väldigt bra på så sätt. Företagen behöver inte sätta team av jurister på varenda klagomål och i slutändan blir alltså läkemedlen mycket billigare för konsumenterna.
Givetvis kan dock läkemedelsbolagen få sina produkter nedslängda - men det sköts inte av ersättningsfonden..
Citera
2025-11-27, 14:08
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ja, din uppfostran kan definitivt hämma hjärnans utveckling.

Misshandel, social utfrysning, kraftig stress, undernäring m.m. är definitivt något som kan ge utslag som autism.

CPDST är ett typexempel på vad som missdiagnosticeras som autism.

Ja men, jag frågade vad man ska skylla på om man inte har levt under terror eller misshandel. Det barnet jag känner har levt ett helt vanligt liv.
Citera
2025-11-27, 14:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja men, jag frågade vad man ska skylla på om man inte har levt under terror eller misshandel. Det barnet jag känner har levt ett helt vanligt liv.
Ja alltså att det är gift, som exempelvis adjuvanser vi har pratat om.

Det finns ju mycket mer som tas upp. RfK Jr snackar ofta om att barn lever i en 'toxic soup' idag och har lovat att titta på allt för att finna vad som är orsaken.

Autism är även väldigt brett definierat, men det har vi en annan tråd att diskutera över.
Citera
2025-11-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Då gör jag ett nytt försök med att starta en tråd om barnvacciners orsak till autism samt den pågående mörkläggningen av detta faktum.

Min första tråd i ämnet som ju låstes efter det att jag hade visat att inget av de barnvaccin som i dag är godkända och rekommenderas av västvärldens länders olika hälsovårdsmyndigheter, har genomgått randomiserade (äkta) placebokontrollerade kliniska tester (RCTs) innan de godkändes, finns här för intresserade:
Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?
Givet att kvoten barn med en autism-diagnos har gått från ca 1 per 10000 (amerikanska) barn innan 1986 till att i dag ligga på ca 1 per 30 (3,2%)i en pågående exponentiell ökning, så är det ingen överdrift att hävda att det är vår tids kanske enskilt största humanitära katastrof (med reservation för Covid och dess långsiktiga skadeverkningar).

Och vad hände då 1986?

Då fick big pharma åtalsimmunitet mot skadeståndsanspråk från de föräldrar vars barn skadas/dör av de ofta de facto obligatoriska vaccinerna i fråga. Det här ledde i sin tur till att mängden vacciner och doser ökade exponentiellt (riskfria miljardvinster) följt av en likaledes exponentiell ökning av kroniska sjukdomar hos barn och där autism, som sagt, utgör den mest dramatiska till antal och svårhet.

Tråden avser att exponera inte bara de påvisade etiologiska orsaksbanden mellan barnvacciner och autism, utan också den pågående mörkläggningen av det förhållandet, historiskt och i nutid.

Och ja, jag vet, ämnet diskuteras även partiellt i en annan tråd, men jag menar att just autism kräver sin egen tråd, givet sjukdomens ofta mycket dramatiska konsekvenser för det drabbade barnet, men också för dess föräldrar, syskon och övriga närstående, men också för samhället i stort i respektive drabbade länder.

Jag stannar här för nu, samt ser fram mot en en civiliserad diskussion om en av vår tids största ödesfrågor. De miljontals direkt drabbade barnen med familjer världen över som har fått sina liv förstörda har minst sagt förtjänat åtminstone det.

En civiliserad debatt/diskussion, förutsättningen för varje verklig förändring.

Vacciner är Big Pharma, och ja… det handlar MINST om pengar och kanske även om andra saker. Men att ökningen av autism skulle bero på vacciner är väldigt svårt att bevisa (om det ens är så), särskilt när det finns andra förklaringar som är betydligt enklare att se: tex att diagnoskriterierna har breddats och att föräldrar numera programmeras via media att söka just den diagnosen åt sina barn. Man kan kalla det överdiagnosticering, precis som inom mycket annan sjukvård. Lägg därtill den digitala stimulans som inte fanns 1986, så får du en alternativ förklaring till siffrorna.
Citera
2025-11-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast nu är det ju läkemedelsindustrin som betalar.
För varje dos vaccin som distribueras betalar läkemedelstillverkarna/industrin 0,75 USD direkt till VICP - programmet som har till uppgift att hantera just ersättning för vaccinskador. Desto mer vaccin man tillverkar, desto mer får man alltså betala. Jämför med en vanlig ansvarsförsäkring (som förstås alla större industrier har) så ser du att det är i gen skillnad alls.
Får vaccintillverkare som tillverkar ett vaccin som orsakar mer skador än andra vacciner betala mer i skatt? Svar: NEJ!

Det finns alltså inga incitament för vaccintillverkarna att antränga sig för att göra säkra vaccin. De står skadefria när barn dör av vaccinen eller när barnen får allvarliga biverkningar som autism.
Citera
2025-11-27, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Får vaccintillverkare som tillverkar ett vaccin som orsakar mer skador än andra vacciner betala mer i skatt? Svar: NEJ!
Det beror på om de tillverkat mer vacciner än de andra läkemedelstillverkarna. Det är en punktskatt direkt relaterad till antalet doser.

Citat:
Det finns alltså inga incitament för vaccintillverkarna att antränga sig för att göra säkra vaccin. De står skadefria när barn dör av vaccinen eller när barnen får allvarliga biverkningar som autism.
Om dina vacciner dödar barn och vuxna så kommer nog inga fler att köpa dttt företags produkter.
Om vaccinerna kostar programmet mer i ersättningar så kommer läkemedelsindustrin få betala mer.
Och om industrin tillverkar säkrare vaccin så kommer programmet behöva mindre pengar och alltså kommer läkemedelsindustrin behöva betala mindre. Den enda skillnaden är att läkemedelsindustrin gemensamt och kontinuerligt betalar avgiften/skatten istället för att ta smällen vid varje enskild stämning med advokatkostnader och ännu mer utgifter (vilket förstås skulle drabba konsumenterna i slutändan)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-11-27 kl. 14:30.
Citera
2025-11-27, 14:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Vacciner är Big Pharma, och ja… det handlar MINST om pengar och kanske även om andra saker. Men att ökningen av autism skulle bero på vacciner är väldigt svårt att bevisa (om det ens är så), särskilt när det finns andra förklaringar som är betydligt enklare att se: tex att diagnoskriterierna har breddats och att föräldrar numera programmeras via media att söka just den diagnosen åt sina barn. Man kan kalla det överdiagnosticering, precis som inom mycket annan sjukvård. Lägg därtill den digitala stimulans som inte fanns 1986, så får du en alternativ förklaring till siffrorna.
Pja man kan ju börja med att korrelationen med utökat vaccinprogram och ökad autism är mer eller mindre parallella.
Man vet även att adjuvanserna som används i vaccinerna är kraftigt skadligt för neuroutvecklingen.

McCullough Foundation Report: Determinants of Autism Spectrum Disorder

Conclusion: The totality of evidence supports a multifactorial model of ASD in which genetic predisposition, neuroimmune biology, environmental toxicants, perinatal stressors, and iatrogenic exposures converge to produce the phenotype of a post-encephalitic state. Combination and early-timed routine childhood vaccination constitutes the most significant modifiable risk factor for ASD, supported by convergent mechanistic, clinical, and epidemiologic findings, and characterized by intensified use, the clustering of multiple doses during critical neurodevelopmental windows, and the lack of research on the cumulative safety of the full pediatric schedule. As ASD prevalence continues to rise at an unprecedented pace, clarifying the risks associated with cumulative vaccine dosing and timing remains an urgent public health priority.

Den kom ut för en månad sedan.
Citera
2025-11-27, 14:33
Medlem
Citat:
Det beror på om de tillverkat mer vacciner än de andra läkemedelstillverkarna. Det är en punktskatt direkt relaterad till antalet doser.
Jag pratar om antal skador, inte antalet doser. Men du kanske inte förstår skillnaden att ett extra skadligt vaccin kan skada fler även om doserna är färre. För svårt att förstå?
Citera
2025-11-27, 14:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag pratar om antal skador, inte antalet doser. Men du kanske inte förstår skillnaden att ett extra skadligt vaccin kan skada fler även om doserna är färre. För svårt att förstå?
Det är ingen idé. Pliskin argumenterar aldrig i god tro.
Citera
2025-11-27, 14:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jodå jag förstår precis vad du säger vilket framgår om du läser mina svar. Företagen betalar löpande för hur mycket vacciner de gör till en fond som sedan betalar ut ersättningar till eventuellt skadade vaccinerade. Så ja, de får betala efter hur mycket skador hela vaccinindustrin orsakar men inte nödvändigtvis exakt hur mycket skador respektive vaccin orsakar. Om ett bolag skulle visa sig stå för extremt mycket fler skador än andra bolag så kommer det givetvis visa sig både genom att de förlorar sina kunder och att resten av industrin kommer ligga på dem som iglar...
Citera
2025-11-27, 15:08
Medlem
Citat:
Jodå jag förstår precis vad du säger vilket framgår om du läser mina svar. Företagen betalar löpande för hur mycket vacciner de gör till en fond som sedan betalar ut ersättningar till eventuellt skadade vaccinerade. Så ja, de får betala efter hur mycket skador hela vaccinindustrin orsakar men inte nödvändigtvis exakt hur mycket skador respektive vaccin orsakar. Om ett bolag skulle visa sig stå för extremt mycket fler skador än andra bolag så kommer det givetvis visa sig både genom att de förlorar sina kunder och att resten av industrin kommer ligga på dem som iglar...
Rent trams naturligtvis...

Varför behöver läkemedelsföretagen stå till svars för alla sina läkemedel FÖRUTOM VACCINERNA?
Citera
2025-11-27, 15:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ja alltså att det är gift, som exempelvis adjuvanser vi har pratat om.

Så gravt autistiska barn som inte blivit misshandlade, då svänger vi direkt och säger att det var vacciner.

Det barnet hade enbart fått BCG och DTP, fick de andra vaccinerna långt efter autismdiagnosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in