2025-11-27, 12:44
  #27829
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Tycker fortfarande det luktar dead cat bounce/bull trap.
Det jobbiga är att det kommer det göra ända tills Bitcoin når 125k. Och väl där kommer det pratas om "dubbeltopp" tills dess att den fortsatt uppåt.
Citera
2025-11-27, 13:02
  #27830
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det jobbiga är att det kommer det göra ända tills Bitcoin når 125k. Och väl där kommer det pratas om "dubbeltopp" tills dess att den fortsatt uppåt.

Därför är det skönt att vara hodler och inte försöka trejda :-)
Citera
2025-11-27, 13:38
  #27831
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Hur agerar du utifrån din position? Köper pumpen?


Nej. Känns som roulette nu. Jag hoppas ju att det är bull trap. Finns ju saker som tyder på det
Citera
2025-11-27, 13:44
  #27832
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Nej. Känns som roulette nu. Jag hoppas ju att det är bull trap. Finns ju saker som tyder på det

För att det är roulette.
Citera
2025-11-27, 13:51
  #27833
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
För att det är roulette.


Inte i längden

Livet är också roulette enda dagen lever man. Andra dagen sätter man i halsen och dör.


Hur länge brukar fejkade uppgångar pågå?
Citera
2025-11-27, 17:01
  #27834
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Inte i längden

Livet är också roulette enda dagen lever man. Andra dagen sätter man i halsen och dör.


Hur länge brukar fejkade uppgångar pågå?

Kan gå högt och pågå i månader tyvärr
Citera
2025-11-28, 19:41
  #27835
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg



[Vad vi däremot kan vara förvissade om är att fiatmängden är obegränsad och bitcoinmängden begränsad.


Mitt använda skitpapper är också tillgängligt i begränsad mängd - hur mycket betalar du?

Om nån mupp lanserar GoldBitcoin med endast 1m coins blir det värt 21x BTC då?
Citera
2025-11-28, 20:03
  #27836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Mitt använda skitpapper är också tillgängligt i begränsad mängd - hur mycket betalar du?

Om nån mupp lanserar GoldBitcoin med endast 1m coins blir det värt 21x BTC då?

Nej, det måste finnas en efterfrågan för att det ska fungera, vilket det uppenbarligen finns på bitcoin.
Citera
2025-11-29, 10:24
  #27837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nej, det måste finnas en efterfrågan för att det ska fungera, vilket det uppenbarligen finns på bitcoin.
Efterfrågan på bitcoin är inte speciellt stor. Däremot finns det, och har alltid funnits, en efterfrågan på spekulation i alla dess former. Och många lockas uppenbarligen till att spekulera i bitcoinpriset. Det är spekulation för spekulationens skull.

Det finns enkla skäl för det. Det finns inga underliggande värden, prestationer eller nytta som referenspunkt, priset kan därför ostört leva sitt helt egna liv. Det innebär att priset huvudsakligen drivs av lättköpt storytelling om något stort som kommer att inträffa. Osanna, förenklade men övertygande argument för dem som är obildade och mottagliga, likt ”Kommer bli Guld 2.0, inflationshedge, institutioner och stater kommer resignera och omfamna, fiat går mot noll, det kommer bara finnas 21 miljoner, hur länge till har du råd att stå utan bitcoin”

Detta stora ligger alltid i framtiden, ”you’ve seen nothing yet”, och prisutvecklingen tecknas som bevis på att vi är på väg dit. Storyn måste hela tiden hållas vid liv.
Citera
2025-11-29, 11:16
  #27838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Efterfrågan på bitcoin är inte speciellt stor. Däremot finns det, och har alltid funnits, en efterfrågan på spekulation i alla dess former. Och många lockas uppenbarligen till att spekulera i bitcoinpriset. Det är spekulation för spekulationens skull.

Den grundläggande efterfrågan behöver inte vara särskilt stor för att effekten av låg och minskande bitcoininflation versus hög och okontrollerad fiatinflation ska börja ge effekt och dra till sig placerare som vill bevara eller öka sin köpkraft. Jfr med guld som också har en relativt liten efterfrågan i grunden.


Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Det finns enkla skäl för det. Det finns inga underliggande värden, prestationer eller nytta som referenspunkt, priset kan därför ostört leva sitt helt egna liv. Det innebär att priset huvudsakligen drivs av lättköpt storytelling om något stort som kommer att inträffa. Osanna, förenklade men övertygande argument för dem som är obildade och mottagliga, likt ”Kommer bli Guld 2.0, inflationshedge, institutioner och stater kommer resignera och omfamna, fiat går mot noll, det kommer bara finnas 21 miljoner, hur länge till har du råd att stå utan bitcoin”

I stort sett korrekt, förutom den negativa vinklingen och att berättelserna i själva verket är sanna eller sannolika.

Fiat går mot noll, och det går fort. USD har förlorat mer än 99 procent av sin köpkraft mätt i guld sedan 1971.
Bitcoin har liknande monetära egenskaper som guld. Vissa stater har redan börjat spara i och/eller köpa och/eller bryta bitcoin. Det kommer bara att finnas 21 miljoner bitcoin. Den som väljer att stå utanför har drabbats och kommer troligen framledes att drabbas av relativ fattigdom.


Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Detta stora ligger alltid i framtiden, ”you’ve seen nothing yet”, och prisutvecklingen tecknas som bevis på att vi är på väg dit. Storyn måste hela tiden hållas vid liv.

Mycket kräver att man kan dra ut konsekvenserna in i framtiden, det är sant. Viss förmåga till abstraktion och fantasi tarvas. Vi är fortfarande tidiga, gäller fortfarande.

Men givetvis kan något gå fel på vägen. Det innebär fortfarande risker att placera i bitcoin. En reell risk är att Bitcoin centraliseras och förstörs på teknisk nivå.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-11-29 kl. 11:37.
Citera
2025-11-30, 23:49
  #27839
Medlem
Skiten står stabilt nu ett tag va? När kommer det fullständiga raset undrar man ju?
Citera
2025-12-01, 00:10
  #27840
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Skiten står stabilt nu ett tag va? När kommer det fullständiga raset undrar man ju?

Kan möjligen gå ned till 80K som mest men mer troligt 85K, sedan sakta upp till mellan 90-95 där det stabiliserar sig tills vi får en ny SEC Chair i maj. Efter det kommer Trump-administrationen att pumpa priset inför midterms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in