Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-27, 11:42
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så du anser att kvinnan i fallet är ett barn?

Kvinnan erbjöd en man som hon kände sedan innan, att sova hos henne. De var vänner. Jag har själv blivit erbjuden detta, och sovit över hos mina väninnor utan att tafsa.

/AI
Citera
2025-11-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Ja och om det varit tvärt om att mannen bjöd hem en dyngfull tjejkompis och hade sex med henne så skulle mannen åka dit för våldtäkt då också.

Det enda rimliga är att sätta dit kvinnan för våldtäkten eftersom mannen var så full.

Fast blir det inte felvänt i din tvärtom? I båda fallen är det mannen som som isf har eller försöker ha sex med någon som inte vill. Personligen skulle jag snarare vända det såhär. Om en man bjuder hem en full kvinna och hon konstant forsätter ta på honom och gör sexuella saker mot honom trots att han säger nej. Då är kvinnan in the wrong. Om en kvinna bjuder hem en full man och gör sexuella saker eller försöker ha sexuella interaktioner med honom trots att han säger nej. Så är hon fortfarande in the wrong. Eller tror du lagen skulle döma mannen i dessa fall?
Citera
2025-11-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Beror på, bjuder man hem en känd gängkriminell på en kopp te och därefter blir rånad får man skylla sig själv som skapat situationen precis som tjejen i detta fallet, blir man bara rånad på väg hem från jobbet utan egen förkylan är det en annan sak
Man behöver ju inte ha den där dyra klockan synlig när man går hem från jobbet!!!

Innan vi går för mycket off topic. Det är klart att man borde kunna kräva en större försiktighet hos en hel del människor som blir utsatta för brott. Oavsett de blir fulla på krogen, följer med någon hem eller flashar dyra grejer på mindre smarta platser. Men du och jag tycker väldigt olika om skuldfrågan verkar det som. Jag tycker nämligen att en tjej kan få bete sig hur hon vill och ändå inte behöva bli våldtagen. Och blir hon det så ska hon ha rätt att utnyttja det rättssystem vi har, alldeles oavsett om hon agerat som en idiot.
Citera
2025-11-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Här är en mer relevant jämförelse:

En kompis ber att få låna din bil. Han tjatar hela kvällen på dig. Du säger nej. Sedan följer han med hem till dig. Han tjatar om bilen igen, du säger nej. Du tar han bilnycklarna och sätter sig i bilen.
"Kliv ur bilen och stick härifrån! Skämmes tamejfan!" säger du, och avvisar kompisen.

Relationen mellan dig och kompisen är förmodligen förstörd, men skulle du verkligen ringa och anmäla honom för stöld? Det skulle inte jag göra. Inte ens om han kört ett varv runt huset innan han lämnade tillbaks bilen.
Tycker relevansen haltar då bilen ju aldrig blev stulen. Låt oss addera en parameter.

Kompisen tar trots ditt nej en tur med bilen. När han lämnar tillbaka den så är den skadad. Tycker du inte att han bör ta ansvar för den skada han gjort?
Citera
2025-11-27, 12:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tycker relevansen haltar då bilen ju aldrig blev stulen. Låt oss addera en parameter.

Helt korrekt. Och samlaget blev aldrig genomfört.
Citera
2025-11-27, 12:58
Medlem
Citat:
Helt korrekt. Och samlaget blev aldrig genomfört.

Så för att tydliggöra. Om inte stölden av bilen inte blev genomförd. Tycker du inte att personen ska bli dömd för sno sagda bil? Utan kanske snarare för försök till snatteri av sagda bil?

Lägger till detta i redigering. Bilen blir nästan snodd, men hinner stoppas innan den fullt kör iväg.
Citera
2025-11-27, 13:24
Medlem
blobben!!!s avatar
Kvinnan är uppenbarligen inte oskyldig. Bjuder man in någon att dela ens säng för natten så har man försatt sig i ett läge där medgivande till sexuellt umgänge är självklart.
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Om du är full på stan och råkar säga fel saker så förtjänar du att få käken avsparkad av någon aggressiv dåre?
Jag tror att de flesta skulle säga "skyll dig själv" om någon full idiot går fram och oprovocerat börjar starta slagsmål med någon på stan. Det finns någonting som heter konsekvenser. Vuxna människor bör kunna förstå vad det innebär.
Citera
2025-11-27, 13:30
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyappetite
Så för att tydliggöra. Om inte stölden av bilen inte blev genomförd. Tycker du inte att personen ska bli dömd för sno sagda bil? Utan kanske snarare för försök till snatteri av sagda bil?

Lägger till detta i redigering. Bilen blir nästan snodd, men hinner stoppas innan den fullt kör iväg.

Om jag säger till personen att kliva ur bilen och dra åt helvete, personen gör det - OCH om det vore en vän till mig - så skulle jag aldrig polisanmäla det.
Jag skulle bara konstatera att personen är ett asshole, har fått en hjärnblödning eller nåt. Sedan skulle jag inte träffa den personen med.

Det så många inte verkar fatta idag, är att rättvisa inte bara skipas i domstol. Den skipas i vardagen, genom att dina handlingar får sociala konsekvenser. Beter du dig som en idiot, så blir du mobbad och utfryst.

Det här är precis som den där Cissi Wallin-historien. Hon följer med en populär chefredaktör hem efter en utekväll, och de knullar. Sedan på morgonen så vaknar hon att chefredaktören försöker trycka in kuken i munnen på henne. Wtf, tänker Cissi, och drar därifrån. Chefredaktören har gjort bort sig. Hans straff är att hon berättar för alla hon känner att han försökt väcka henne med kuken. Det är straffet.

Flera jävla år senare, så är det någon nyfrälst feminist-kompis, som förklarar för henne att det förstås var en VÅLDTÄKT när Fredrik gjorde sådär med kuken, trots att hon viftade bort kuken och inte gav honom det där underbara blowjobet som han förmodligen tänkt sig.
För feminist-kompisen hörde till den fjärde vågens feminism, där man betraktar privatlivet som en kvinnofälla. ALLT ska ut i offentligheten. ALLT ska upp i domstol. Det finns inga assholes, det finns bara gärningsmän och "predators".

I samband med MeToo, så var det någon klok man som sa "Kom igen killar, det är ingen idé att hålla på och käfta emot. Låt tjejerna bestämma i stället. Vänta på hennes initiativ. Rör henne bara om hon ber om det.".
Och det är precis den sortens dejtingkultur vi håller på att få. Bara överenskomna eller betalda knull är helt riskfria. Förförelsekonstens tid är förbi, för det kan sluta i fängelse.
Citera
2025-11-27, 13:33
Medlem
Citat:
Om jag säger till personen att kliva ur bilen och dra åt helvete, personen gör det - OCH om det vore en vän till mig - så skulle jag aldrig polisanmäla det.
Jag skulle bara konstatera att personen är ett asshole, har fått en hjärnblödning eller nåt. Sedan skulle jag inte träffa den personen med.

Det så många inte verkar fatta idag, är att rättvisa inte bara skipas i domstol. Den skipas i vardagen, genom att dina handlingar får sociala konsekvenser. Beter du dig som en idiot, så blir du mobbad och utfryst.

Det här är precis som den där Cissi Wallin-historien. Hon följer med en populär chefredaktör hem efter en utekväll, och de knullar. Sedan på morgonen så vaknar hon att chefredaktören försöker trycka in kuken i munnen på henne. Wtf, tänker Cissi, och drar därifrån. Chefredaktören har gjort bort sig. Hans straff är att hon berättar för alla hon känner att han försökt väcka henne med kuken. Det är straffet.

Flera jävla år senare, så är det någon nyfrälst feminist-kompis, som förklarar för henne att det förstås var en VÅLDTÄKT när Fredrik gjorde sådär med kuken, trots att hon viftade bort kuken och inte gav honom det där underbara blowjobet som han förmodligen tänkt sig.
För feminist-kompisen hörde till den fjärde vågens feminism, där man betraktar privatlivet som en kvinnofälla. ALLT ska ut i offentligheten. ALLT ska upp i domstol. Det finns inga assholes, det finns bara gärningsmän och "predators".

I samband med MeToo, så var det någon klok man som sa "Kom igen killar, det är ingen idé att hålla på och käfta emot. Låt tjejerna bestämma i stället. Vänta på hennes initiativ. Rör henne bara om hon ber om det.".
Och det är precis den sortens dejtingkultur vi håller på att få. Bara överenskomna eller betalda knull är helt riskfria. Förförelsekonstens tid är förbi, för det kan sluta i fängelse.

I see. Tack för ditt svar, ska låta det marinera lite.
Citera
2025-11-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du bjuder med en kille hem som du faktiskt kan tänka dig att ha sex med. Sedan säger du nej o ler lite.
En halv årslön och hon fick sex, inte så illa pinkat.

Om det nu var så att hon faktiskt inte ville ha sex, varför följer man med/bjuder hem en kille som tjatar om sex?
Tjejer saknar säkerhetstänk.
Skulle ni följa med fyra okända araber som säger att de vill råna dig redan innan ni börjar gå iväg till en mörk gränd?

This.

Minns tiden då försäkringsbolagen ännu betalade ut ersättning för stölder som skett när man själv bjudit in 'tjuven'. Enkäl 30 tussen fifan bruchan.

Råder ingen tvivel om att grabben själv var lagom pantad med tanke på dagens samhälle, och bör beroende på personlighet (går inte antyda genom text) få sig ett ordentligt kok stryk av hederliga män i närheten.
Men åldern framkommer inte i rubriken så kan bara anta att det rör sig om en snubbe i övre tonåren/tidiga 20.
Somliga t̶j̶e̶j̶e̶r̶ människor har en väldigt slingrande personlighet och gillar att spela svårfångade. De älskar att se längderna andra är villiga att gå till för att tillfredsställa deras krav, och varenda man har någonsin stött på en sådan kvinna.

När ludret väl bjuder över honom på övernattning och 'skämtsamt' slänger ur sig saker som tyder på att sex är en möjlighet, och hela vägen spelar svårfångad, så är det väl ingen nyhet att försöker så gott han kan. Hon ligger där och tar emot med en sur min och det är det

Tjejen i fråga är uppenbarligen en promiskuös & väldigt skadad brud som drar skam över andra riktiga offer som blivit skändade av flera blodtörstiga sand/negrer i någon buske och traumatiserade för livet...
Citera
2025-11-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Man behöver ju inte ha den där dyra klockan synlig när man går hem från jobbet!!!

Innan vi går för mycket off topic. Det är klart att man borde kunna kräva en större försiktighet hos en hel del människor som blir utsatta för brott. Oavsett de blir fulla på krogen, följer med någon hem eller flashar dyra grejer på mindre smarta platser. Men du och jag tycker väldigt olika om skuldfrågan verkar det som. Jag tycker nämligen att en tjej kan få bete sig hur hon vill och ändå inte behöva bli våldtagen. Och blir hon det så ska hon ha rätt att utnyttja det rättssystem vi har, alldeles oavsett om hon agerat som en idiot.

Nej man ska inte kunna provocera fram brott och sen belasta rättssystemet man får ta lite eget ansvar
Citera
2025-11-27, 18:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Du kan inte relativisera bort detta. Ansvaret ligger fortfarande på gärningsmannen. ”Kvinna, klä dig heltäckande och skyl ansiktet. Annars riskerar du att bli våldtagen. Och om du blir det - ja, då är det ditt fel och inte gärningsmannens, eftersom du triggade honom.”

/AI

Bullshit! Och du och dina "white knight"-korsfarare vägrar svara på enkla, fiktiva frågor - bra där... Självklart ligger ansvaret för själva "våldtäktsakten", om den utförts, på GM - det förtar inte faktum att BO kan ha varit oaktsam, eller hur?

Trots att du vet att vattnet du är på väg att hoppa i är känt (varningsskyltar är uppsatta runt hela sjön) och flera du känner har varnat dig för just detta med att vattnet huserar Piraya, hajar, flodhästar, giftiga vattenormar och/eller krokodiler som har för vana att döda folk - hoppar du då ändå i, och om du gör det - skall du då bli förvånad om du blir anfallen?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-11-27 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in