Citat:
Ursprungligen postat av
Sleepyappetite
Så för att tydliggöra. Om inte stölden av bilen inte blev genomförd. Tycker du inte att personen ska bli dömd för sno sagda bil? Utan kanske snarare för försök till snatteri av sagda bil?
Lägger till detta i redigering. Bilen blir nästan snodd, men hinner stoppas innan den fullt kör iväg.
Om jag säger till personen att kliva ur bilen och dra åt helvete, personen gör det - OCH om det vore en vän till mig - så skulle jag aldrig polisanmäla det.
Jag skulle bara konstatera att personen är ett asshole, har fått en hjärnblödning eller nåt. Sedan skulle jag inte träffa den personen med.
Det så många inte verkar fatta idag, är att rättvisa inte bara skipas i domstol. Den skipas i vardagen, genom att dina handlingar får sociala konsekvenser. Beter du dig som en idiot, så blir du mobbad och utfryst.
Det här är precis som den där Cissi Wallin-historien. Hon följer med en populär chefredaktör hem efter en utekväll, och de knullar. Sedan på morgonen så vaknar hon att chefredaktören försöker trycka in kuken i munnen på henne. Wtf, tänker Cissi, och drar därifrån. Chefredaktören har gjort bort sig. Hans straff är att hon berättar för alla hon känner att han försökt väcka henne med kuken. Det är straffet.
Flera jävla år senare, så är det någon nyfrälst feminist-kompis, som förklarar för henne att det förstås var en VÅLDTÄKT när Fredrik gjorde sådär med kuken, trots att hon viftade bort kuken och inte gav honom det där underbara blowjobet som han förmodligen tänkt sig.
För feminist-kompisen hörde till den fjärde vågens feminism, där man betraktar privatlivet som en kvinnofälla. ALLT ska ut i offentligheten. ALLT ska upp i domstol. Det finns inga assholes, det finns bara gärningsmän och "predators".
I samband med MeToo, så var det någon klok man som sa "
Kom igen killar, det är ingen idé att hålla på och käfta emot. Låt tjejerna bestämma i stället. Vänta på hennes initiativ. Rör henne bara om hon ber om det.".
Och det är precis den sortens dejtingkultur vi håller på att få. Bara överenskomna eller betalda knull är helt riskfria. Förförelsekonstens tid är förbi, för det kan sluta i fängelse.