2025-11-27, 10:05
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Sossar är så jävla fucking efterblivna alltså. Gubben vill starta kanal, låt honom. Den som vill följer, den som inte vill skiter i det.
Det här skitet om vem det är som finansierar honom, vem i fuck bryr sig?????

Hur höger eller vänster(tänk SVT eller valfri mainstream media) en kanal än må vara, den enskilde har ju fortfarande en hjärna att själv avgöra om de vill ta in det eller inte.

Någonting som inte verkar vara helt självklart bland alla hjärntvättade sossar……this just in, sosse, du har en egen fungerande(?) hjärna, använd den! Du behöver inte religiöst följa vad TV, Staten eller valfri youtube kanal säger åt dig/ beordrar dig att följa!
Citera
2025-11-27, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Henrik Jönsson startar ny mediekanal: 100% en motståndsrörelse med kända programledare som Hanif Bali o Per Gudmundsson med flera.

Dom har en professionell studio och ska konkurrera med msm.

Kommer detta lyckas? Det är ju smart att starta när det är valår.

Först avsnittet kommer den 26/11

https://www.youtube.com/watch?v=_bo9cPmdv_0
'

ÄNTLIGEN !

'
Citera
2025-11-27, 10:26
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Eller så är det granskningsnämnden som behöver ett ytterligare kontrollorgan över sig eftersom dom släpper igenom massa vänsterpropaganda, ai klipp och desinformation.

Du är välkommen att anmäla olämpligheter som du vill att granskningsnämnden ska granska. Eller nja, Jönsson kan du inte anmäla eftersom han valt att stå utanför systemet för att kunna fortsätta ljuga obehindrat. Men seriösa medier kan granskas och det görs också, vilket visar att systemet fungerar.
Citera
2025-11-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
WOW! Man "avslöjar" att Jönsson är höger och marknadsliberal. Vilket jävla SCOOP!

Man avslöjar alltså att Jönsson är det han själv hela tiden sagt att han är...
Vilka konstiga personer Klägget e. Jönsson har väl kritiserat den ekonomiska makten många gånger. Antar jag.
Citera
2025-11-27, 11:06
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Sossar är så jävla fucking efterblivna alltså. Gubben vill starta kanal, låt honom. Den som vill följer, den som inte vill skiter i det.

Vem är det som inte låter honom?
Citera
2025-11-27, 11:18
Medlem
Jag tycker detta är ett jättebra initiativ och jag önskar verkligen Henrik Jönsson all framgång med detta projekt.

Samtidigt så tror jag tyvärr att det är närmast omöjligt idag att nå en bredare publik i Sverige idag med en sådan här satsning när man inte är skattefinansierade som SVT. Senast att lyckas var väl TV4 och det var ju 35 år sedan. Det var innan internet och på den tiden var ju enda konkurrensen just SVT. Så förutsättningarna idag är betydligt tuffare. Jag är rädd att när nyhetens behag lagt sig så blir det bara kvar de som tidigare tittat på Riks eller Swebbtv. Men jag hoppas innerligt att jag har fel såklart.

Tydligen så har 100% säkrat finansiering för 3 år framåt, och det kan ju låta bra. Men då pratar vi ju inte om 3 år av SVT-budget med 2000 anställda 50 redaktioner runt om i landet. 100% har ett tiotal anställda, så även med tredubbling av personalstyrkan så är man fortfarande en myra i jämförelse.

Dessutom är det nog svårt att nå ut till en bredare publik och ett SVT-alternativ när man profilerar sig som en renodlad nyhets- eller åsiktskanal. Jag tror många följer SVT:s nyhetsbevakning för att de även följer dramaserier och sport och kulturprogram och Melodifestivalen och Antikrundan eller vad man nu tittar på. Då blir det mer naturligt att även få sin nyhetsrapportering från samma källa, det blir inte ett aktivt val på samma sätt. Medan Henrik Jönssons 100% nog bara kommer att nå en publik som dels är tydligt höger och dels väldigt aktivt engagerad.

Men som sagt, jag hoppas att jag har fel. Jag hoppas att 100% kan bli som Fox News och krossa konkurrenterna och dominera marknaden. Jag hoppas att man kan växa och knyta till sig fler starka namn och även bredda sitt programutbud. Jag skulle gärna se att man på sikt förutom politiska program kan ha alltifrån väderprognoser till sportprogram till kulturprogram till allt möjligt annat.

Så vi får väl se.
Citera
2025-11-27, 11:37
Bannlyst
Vad är det här? vem vill ha det här? behöver vi verkligen en till navelskådande gubbe med blekta tänder som klagar på att public serivce inte är 100% objektiv i alla sina tusentals sändningar och annat varje dag?
Citera
2025-11-27, 11:46
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Vem är det som inte låter honom?

Ingen, skrev jag att någon inte lät honom? Större delen av inlägget handlade om att använda hjärnan, min gode Kinaski😏
Senast redigerad av CarlosEstevez 2025-11-27 kl. 11:50.
Citera
2025-11-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vänstern säger att de "gillar olika" men i verkligheten hatar de alla som inte följer deras narrativ. Det syns så tydligt i denna tråd och på vissa upprörda krönikor...
Det är väl en minoritet av de som är kritiska mot Henrik i denna tråd som uttryckt hat mpt honom?
Citera
2025-11-27, 12:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag tycker detta är ett jättebra initiativ och jag önskar verkligen Henrik Jönsson all framgång med detta projekt.

Samtidigt så tror jag tyvärr att det är närmast omöjligt idag att nå en bredare publik i Sverige idag med en sådan här satsning när man inte är skattefinansierade som SVT. Senast att lyckas var väl TV4 och det var ju 35 år sedan. Det var innan internet och på den tiden var ju enda konkurrensen just SVT. Så förutsättningarna idag är betydligt tuffare. Jag är rädd att när nyhetens behag lagt sig så blir det bara kvar de som tidigare tittat på Riks eller Swebbtv. Men jag hoppas innerligt att jag har fel såklart.

Tydligen så har 100% säkrat finansiering för 3 år framåt, och det kan ju låta bra. Men då pratar vi ju inte om 3 år av SVT-budget med 2000 anställda 50 redaktioner runt om i landet. 100% har ett tiotal anställda, så även med tredubbling av personalstyrkan så är man fortfarande en myra i jämförelse.

Dessutom är det nog svårt att nå ut till en bredare publik och ett SVT-alternativ när man profilerar sig som en renodlad nyhets- eller åsiktskanal. Jag tror många följer SVT:s nyhetsbevakning för att de även följer dramaserier och sport och kulturprogram och Melodifestivalen och Antikrundan eller vad man nu tittar på. Då blir det mer naturligt att även få sin nyhetsrapportering från samma källa, det blir inte ett aktivt val på samma sätt. Medan Henrik Jönssons 100% nog bara kommer att nå en publik som dels är tydligt höger och dels väldigt aktivt engagerad.

Men som sagt, jag hoppas att jag har fel. Jag hoppas att 100% kan bli som Fox News och krossa konkurrenterna och dominera marknaden. Jag hoppas att man kan växa och knyta till sig fler starka namn och även bredda sitt programutbud. Jag skulle gärna se att man på sikt förutom politiska program kan ha alltifrån väderprognoser till sportprogram till kulturprogram till allt möjligt annat.

Så vi får väl se.

Plus att kanalen måste vara linjär i kabel-TV utbytet som TV4 och andra små kanaler. Svensson som tittar på SVT/TV4 kommer inte surfa in på 100.se på datorn för att se på TV. De sitter i soffan och tittar på TV på gammalt vis.

Edit: Plus att de behöver sport, kändisskvaller, reality-serier och sånt folk glor på.
Citera
2025-11-27, 13:37
Medlem
Ingår endast en publicering - en text - om jag ser rätt.
Citera
2025-11-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Plus att kanalen måste vara linjär i kabel-TV utbytet som TV4 och andra små kanaler. Svensson som tittar på SVT/TV4 kommer inte surfa in på 100.se på datorn för att se på TV. De sitter i soffan och tittar på TV på gammalt vis.

Edit: Plus att de behöver sport, kändisskvaller, reality-serier och sånt folk glor på.
Ja exakt. Så även om detta projekt kanske är en "jättesatsning" för att vara en "alternativ nyhetskanal" så är det ju inte jämfört med SVT eller ens TV4 i nuläget, det skulle ju kräva en helt annan typ av budget som denna satsning inte kommer i härheten av. Politisk webb-tv kan omöjligt få samma genomslag, och jag tror snarare att det mest flyttar runt en del tittare från andra högerlutande alternativmedier. Det är ju en sak om man är Netflix eller Amazon eller HBO och deras appar går att installera eller finns förinstallerade på varje ny tv som säljs, men 100% har ju inte det heller.

Men det är ändå lite intressant att spekulera kring hur Jönsson och gänget skulle kunna göra för att lyckas. Om de skulle lyckas rektyrera några kända namn så skulle det kanske hjälpa. Till exempel om de kunde locka till sig Skavlan. Eller ta över rättigheterna för Bingolotto. Eller köpa till sig rättigheter till för om inte fotbolls-VM så åtminstone kanske handbolls-VM eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in