Citat:
Det har kanske diskuterats tidigare i tråden, men hur skulle egentligen det alternativa scenariot gått till? Skulle alltså någon (Helge?) haft en egen revolver, som av en en händelse kunde hantera samma ammunition som Saras? Sara kunde inte vraka och välja vilken pistol hon skulle använda, utan hon fick väl ta den hon fick tag i. Visste den alternativa gärningsmannen att Sara hade exakt den revolver som hon hade?
Sedan gick alltså personen in till Alexandra någon gång under dagen/kvällen när hon sov i sitt rum och sköt henne i huvudet 2 ggr. Och sedan lyckas få bort alla spår från sig själv och att man varit i rummet. Om personen dessutom var Helge, som under hela processen varit en av de huvudmisstänkta, så låter det otroligt. Tänker på blodstänk et.c.
Exakt var var blodpölen och hur stor var den? Sara kunde alltså till och med HÖRA blodet droppa. (Detta tycker jag låter en smula märkligt. Låter det verkligen så mycket av blod som rinner från en säng. Var det golv eller matta under sängen? Jag ställer mig lite undrande varför Sara tittar under sängen.) Kunde blodet rinna över kanten på madrassen eller var pölen mitt under sängen?
Sen låter det lite konstigt att man skjuter en människa i huvudet 2 ggr, och försöker ordna till sängen och täcket på ett sådant sätt att man tycker det blir tillräckligt bra för att dölja vad som hänt, och sedan chansar och tänker att "barnflickan märker nog inget. Hon kommer nog bara gå in och skjuta utan att titta så noga". Detta låter otroligt.
Sedan gick alltså personen in till Alexandra någon gång under dagen/kvällen när hon sov i sitt rum och sköt henne i huvudet 2 ggr. Och sedan lyckas få bort alla spår från sig själv och att man varit i rummet. Om personen dessutom var Helge, som under hela processen varit en av de huvudmisstänkta, så låter det otroligt. Tänker på blodstänk et.c.
Exakt var var blodpölen och hur stor var den? Sara kunde alltså till och med HÖRA blodet droppa. (Detta tycker jag låter en smula märkligt. Låter det verkligen så mycket av blod som rinner från en säng. Var det golv eller matta under sängen? Jag ställer mig lite undrande varför Sara tittar under sängen.) Kunde blodet rinna över kanten på madrassen eller var pölen mitt under sängen?
Sen låter det lite konstigt att man skjuter en människa i huvudet 2 ggr, och försöker ordna till sängen och täcket på ett sådant sätt att man tycker det blir tillräckligt bra för att dölja vad som hänt, och sedan chansar och tänker att "barnflickan märker nog inget. Hon kommer nog bara gå in och skjuta utan att titta så noga". Detta låter otroligt.
Helge kunde väl ha skjutit henne tidigare bara för att vara på den säkra sidan att det blev ordentligt gjort?
Det fanns inga spår från Saras bil, bara till.
Spåren till huset började på vägen utanför husen.
Så Sara kan ha blivit avsläppt av någon som sedan parkerade bilen en bit bort dit Sara sedan gick.
Det har varit väldigt lote utrett varifrån hon fick tag på vapnet faktiskt. Hon själv säger att hon köpt det på plattan av något gäng. Men det skulle kunna vara så att hon faktiskt får vapnet av Helge när hon kommer till huset.
Hon visar ju själv att hon står en bra bit ifrån sängen när hon skjuter och det stämmer ju inte med vad teknikerna fått fram. Det är 100% säkert och utrett att det är (kommer inte ihåg vad det heter) men skott som är avfyrade precis mot huvudet.
Man ser ju på den oredigerade rekonstruktionen att Sara inte alls är bekväm med att ens tänka tanken på att gå närmare och skjuta.
Helge däremot som är en fullblodspsykopat hade med lätthet kunnat avrätta frun.
Det är så mycket saker som inte stämmer i denna utredningen.