2025-11-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Sara köpte/fick en revolver av polisinformatören Farid Lamrani. Bara det låter märkligt...
Slump?

Läs inlägg #830 i tråden. Står om polisinformatören där och om hur polisen hanterade ärendet..

Oj. Fanns det så mycket bakgrundsstory om vapnet. Vilken soppa. Jag var inte påläst. Trodde hon köpt det av någon luffare på plattan.
Citera
2025-11-27, 09:13
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Oj. Fanns det så mycket bakgrundsstory om vapnet. Vilken soppa. Jag var inte påläst. Trodde hon köpt det av någon luffare på plattan.

Ja. Jag var heller inte påläst om det. Detta blir ännu mer rörigare angående vapen och alternativ GM.
Citera
2025-11-27, 09:22
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ja. Jag var heller inte påläst om det. Detta blir ännu mer rörigare angående vapen och alternativ GM.

Men vem kan det varit förutom Helge? Åsa hade alibi och vilken annan skulle begå ett mord för Helges skull?
Citera
2025-11-27, 09:24
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Sara köpte/fick en revolver av polisinformatören Farid Lamrani. Bara det låter märkligt...
Slump?

Läs inlägg #830 i tråden. Står om polisinformatören där och om hur polisen hanterade ärendet..

Sara bodde hos Farid en hel månad: https://www.expressen.se/nyheter/vannens-karleksfulla-brev-till-sara/
Citera
2025-11-27, 09:25
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men vem kan det varit förutom Helge? Åsa hade alibi och vilken annan skulle begå ett mord för Helges skull?

Polisinformatören? Det var väl ingen slump att Sara köpte ett vapen av honom?
Polisen utredde ju inte honom helt.
Citera
2025-11-27, 09:31
Medlem
Citat:

Men vad tänker du om alternativt scenario i övrigt?

Hur får man ihop att det fanns 3 träffar i kroppen varav Sara skjutit just 3 skott - om någon annan först skjutit 2 skott? Skulle det funnits ytterligare 2 skotthål (Sara missade två?) i väggen/sängen/golvet som man helt missat? Det räcker inte med att hitta hål i ett täcke, då det kan ligga vikt.

Och skulle den alternativa mördaren även räknat med detta? Att hen skjuter 2 skott och sedan räknar med att Sara missar med sina skott och att polisen sedan inte klarar av att räkna kulor. Låter fullständigt osannolikt - både att den alternativa GM planerat på detta sätt - och dessutom lyckats med denna makalösa plan.

Man säger att det är svårt att träffa om man är en ovan skytt. Men menar man att Sara, inte skulle märka att hon råkade skjuta 2 skott i väggen? Dessutom hade hon tränat med vapnet i skogen innan.

Jag tycker det känns som att man försöker göra en story av detaljer som har naturlig förklaring men som man inte undersökt tillräckligt djupt.
Citera
2025-11-27, 09:33
Medlem
Crime-boy2s avatar
Han är avliden sen 2006.
Citera
2025-11-27, 09:36
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Polisinformatören? Det var väl ingen slump att Sara köpte ett vapen av honom?
Polisen utredde ju inte honom helt.

Helge måste ju känt till Farid? Speciellt eftersom Sara bodde hos honom?
Citera
2025-11-27, 09:41
Medlem
MyJustices avatar
Rent konkret
Så finns det ingen bevis för att sara .
Ens har varit i sovrummet och skjutit några skott alls .
Citera
2025-11-27, 09:51
Medlem
MyJustices avatar
Sedan att Helge kanske lider av en grav störning
Och behövde exakt som alla andra såna att
Både dölja och undvika att bli konfronterad för sitt beteende och dåd
Så fick han röja undan misstänker jag både fru 1 och 2 .
Senast redigerad av MyJustice 2025-11-27 kl. 09:54.
Citera
2025-11-27, 09:57
Medlem
Att ge en ny rättegång och reda ut skiten är väl inte fel. Pallar inte med att alla tjatar om brott från innan man var född.
Citera
2025-11-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Den jag tror ligger bakom allting är Kristi Brud Åsa Waldau. Hon var tror jag , extremt svartsjuk på HF och AF . Den kvinnan verkar inte riktigt frisk, men hon har tyvärr undkommit rättvisan.

Jo det är väl uppenbart att Åsa varit en slags spin doktor i bakgrunden och planterat ide er i huvudet
på dom inblandade samtidigt har hon varit smart nog att inte vara aktivt delaktig .
Det fanns alltså inget att åtala Åsa för , den mentala nedbrytningen av Sara S var något som pågått under lång tid , så hon vid tiden var ett viljelöst verktyg som kunde fås till i stort sett vad som helst.
Eftersom Åsa är uppenbart smartare än Helge har hon säkert haft ett finger med i att förmå Helge till att mörda båda sina fruar , det räckte nog att locka med mer fitta och större andel av kollekten.
Dock förstod väl båda att det inte skulle gå att skylla på duschblandaren en gång till efter att ha slagit ihjäl henne med en hammare , så nu behövdes en yttre syndabock blandas in.
Dock var det uppenbart att en person som aldrig hanterat ett skjutvapen troligtvis skulle missa
så därför gjorde Helge grovjobbet innan Sara kom dit .
Det skulle förklara varför grannen hade hört två skott tidigare på dagen och eftersom han var jägare kunde avgöra att dessa inte kom från ett jakt vapen , dessutom skulle det förklara att det fanns 5 skotthål i rummet varav 2 från en annan riktning och i stort sett påsittande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in