2025-11-26, 22:15
Medlem
Jönsson är sjukt jobbig att höra på. Det måste vi vara många som tycker.

Orkar. Inte. Lyssna. På. Han.
Citera
2025-11-26, 22:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
"100 % klägg – Henrik Jönsson och hans hemliga miljoner"

https://klagget.nu/2025/11/26/100-klagg-henrik-jonsson-och-hans-hemliga-miljoner/

Finns ingenting mer avslöjande än när en person svarar på en fråga i stil med "jag är så jävla trött på..." när hen aldrig ens svarat på frågan.
Citera
2025-11-26, 22:44
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Finns ingenting mer avslöjande än när en person svarar på en fråga i stil med "jag är så jävla trött på..." när hen aldrig ens svarat på frågan.

Tvivlar på sanningshalten i just den meningen. Nu vill jag höra intervjun, inte läsa vad vänsterextrema etc skriver.
HJ är tydlig i sina videoklipp att han inte accepterar svordomar. Han använder aldrig det annars så måste blitt väldigt upprörd, nått är lite "skumt" med den mannen om han ändrar sin personlighet så han inte längre behärskar sig.

Med det sagt; Jag bryr mig inte om folk svär eller inte svär. Men en person som så tydligt gett uttryck för att aldrig använda svärord tidigare och verkar tappa det lite när han får lite "känsliga frågor" döljer nått.
Citera
2025-11-26, 23:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Jönsson är sjukt jobbig att höra på. Det måste vi vara många som tycker.

Orkar. Inte. Lyssna. På. Han.

Vilken tur att ingen tvingar dig att göra det då.

Och inte behöver du betala något för det heller, till skillnad från SVT.
Citera
2025-11-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Om man nu för tesen att SVT är så fruktansvärt partiska (vilket de inte är) och man skall göra en poäng av det så är det naturligtvis av extremt hög vikt att man väljer ett BRA exempel där de faktiskt är partiska.

När Jönsson blev ertappad i SVT med att ha fulklippt sitt inslag för att kunna lägga fram sin tes så faller ju allt helt platt. 30 minuters intervjun är ett totalt haveri.

Hur kan det då ske att Jönsson fulkipper på det sättet i ett inslag att motparten skulle vara den som är partisk? Det är helt enkelt så att hans populistiska maniska följare inte kräver så hög höjd och att den normala granskningen av hans inslag är obefintlig. Och när han blir utsatt för lite granskning så föll han till golvet direkt.

I motsats till Jönsson så är SVT extremt granskade, något som Jönsson och och hans populistiska maniska följare aldrig skulle kunna förstå.. Och därför håller deras journalistik mycket hög nivå. (vilket hans populistiska följare inte fattar)

Retorisk fråga till alla rassar. Om det nu finns SÅ MÅNGA exempel på SVT's partiskhet. Varför plockar man inte fram dem? Därför att de inte finns, annat än i era suddiga medvetanden.

Extremt granskande? Är detta försök till något skämt eller?
Jag tror att problemet är att listan blir oändlig.
Ett någorlunda färskt exempel är väl när s lade om migrationspolitiken, täcktes med 1 minut i Aktuellt medan någon relativt ointressant SD grej fick en kvart. Tror det är omnämnt i någon av hans krönikor
Citera
2025-11-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Gör han det?

Han slutade kalla sig för "libertariansk entreprenör" under pandemin och har för drygt ett år sedan nämnt att han inte längre kallar sig libertarian.

Har han ändrat sig igen och är hans 100 %-motståndsrörelse en libertariansk kanal?

Det spelar väl ingen roll vad han kallar sig för. Han propagerar för en minimal stat och maximal frihet.
Citera
2025-11-26, 23:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
"100 % klägg – Henrik Jönsson och hans hemliga miljoner"

https://klagget.nu/2025/11/26/100-klagg-henrik-jonsson-och-hans-hemliga-miljoner/

WOW! Man "avslöjar" att Jönsson är höger och marknadsliberal. Vilket jävla SCOOP!

Man avslöjar alltså att Jönsson är det han själv hela tiden sagt att han är...
Citera
2025-11-26, 23:09
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Tvivlar på sanningshalten i just den meningen. Nu vill jag höra intervjun, inte läsa vad vänsterextrema etc skriver.
HJ är tydlig i sina videoklipp att han inte accepterar svordomar. Han använder aldrig det annars så måste blitt väldigt upprörd, nått är lite "skumt" med den mannen om han ändrar sin personlighet så han inte längre behärskar sig.

Med det sagt; Jag bryr mig inte om folk svär eller inte svär. Men en person som så tydligt gett uttryck för att aldrig använda svärord tidigare och verkar tappa det lite när han får lite "känsliga frågor" döljer nått.

Räknar man "jävla" som en svordom?
Hade han inte använt dessa ord, tror du han varit tyst om det när ETC printar ut meningen lite överallt? Tveksam till det.
Citera
2025-11-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hoppas de gör inslag hur vanliga svenskar med aktivitetsstöd hamnar i kläm när de ska sätta dit fusket bland icke svenskar med dessa bidrag ( de är 2/3 med detta)

En enorm inkomstminskning pga detta många måste gå till socialen TROTS att de är till 100% arbetsmarknaden förfogande!
Dessutom har fusk upptäckts för 40 miljoner folk som åkt in o ut i landet

Diskriminering av svenskar
Ta upp det Henrik!
Om det visar sig att Henrik Jönsson bryr sig om ”vanliga svenskar med aktivitetsstöd”, då blir jag nyfiken!
Citera
2025-11-27, 00:22
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Det spelar väl ingen roll vad han kallar sig för. Han propagerar för en minimal stat och maximal frihet.
Han propagerar för 100 % motstånd. Vad det är han motsätter sig är jag inte säker på.

Frihet från tvång. Frihet från. Frihet. Det är vad frihet i libertariansk tolkning innebär. Vilka av de klassiskt liberala friheterna är eftersatt? Enligt Freedom House så är Sverige på topp 3 i världen bland de friaste länderna.

Är Jönsson tydlig med vad han saknar att kunna göra utan att bli hindrad? Röka gräs, bära vapen för självförsvar och betala för sex är väl tre exempel, men då är det en tolkningsfråga hur friheten kränks i respektive falls otillåtenhet.
Citera
2025-11-27, 00:42
Medlem
Sasha08s avatar
Judepengar givetvis, vidrigt landsförräderi
Citera
2025-11-27, 01:00
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Han propagerar för 100 % motstånd. Vad det är han motsätter sig är jag inte säker på.

Frihet från tvång. Frihet från. Frihet. Det är vad frihet i libertariansk tolkning innebär. Vilka av de klassiskt liberala friheterna är eftersatt? Enligt Freedom House så är Sverige på topp 3 i världen bland de friaste länderna.

Är Jönsson tydlig med vad han saknar att kunna göra utan att bli hindrad? Röka gräs, bära vapen för självförsvar och betala för sex är väl tre exempel, men då är det en tolkningsfråga hur friheten kränks i respektive falls otillåtenhet.

Jönsson har väl varit tydlig med att han vill slippa tvångsmässigt betala för "Public Service"?

Det är väl en av de punkter som skulle kunna vara med på en lista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in