Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nä men jag får skylla mig själv om den blir stulen om jag är så dum att jag lånar ut den precis som tjejen här får skylla sig själv man får ta ansvar för det man gör

Du får inte skylla dig själv. Det är den andra som är en tjuv som gör fel.

Det enda jag läser är att du aldrig går ut utanför dörren någonsin eller har någon form av social kontakt med andra människor.
Citera
2025-11-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Om du är full på stan och råkar säga fel saker så förtjänar du att få käken avsparkad av någon aggressiv dåre?

Förtjänar och förtjänar. Man kan ju radikalt minska risken att utsättas för det genom att inte gå fram och säga fel saker till en aggresiv dåre.

Gör man det ändå får man faktiskt ta och skylla sig själv lite grann, kan jag tycka.
Citera
2025-11-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Du får inte skylla dig själv. Det är den andra som är en tjuv som gör fel.

Det enda jag läser är att du aldrig går ut utanför dörren någonsin eller har någon form av social kontakt med andra människor.

Jodå jag är ute mycket men jag gör inte korkade val som jag sen kräver att andra ska betala för
Citera
2025-11-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Förtjänar och förtjänar. Man kan ju radikalt minska risken att utsättas för det genom att inte gå fram och säga fel saker till en aggresiv dåre.

Gör man det ändå får man faktiskt ta och skylla sig själv lite grann, kan jag tycka.

Det är dock fortfarande så att det ena gör att du blir lagförd och inlåst bakom lås och bom och det andra gör att du är ett offer av överdrivet våld; även om du var mindre nogräknad.
Citera
2025-11-26, 20:29
Medlem
Citat:
Jodå jag är ute mycket men jag gör inte korkade val som jag sen kräver att andra ska betala för

Blir bländad av ditt briljanta resonemang här.
Citera
2025-11-26, 22:03
Medlem
Citat:
Nä men jag får skylla mig själv om den blir stulen om jag är så dum att jag lånar ut den precis som tjejen här får skylla sig själv man får ta ansvar för det man gör
Du har fel, lämnar du frivilligt ifrån dig nycklar till en bil blir det inte stöld det blir olovlig förfogande. Men det är inte förvånande att du inte vet det eftersom ditt resonemang tyder på att du skriver utifrån dina känslor och kvinnoförakt inte juridisk kompetens
Citera
2025-11-26, 22:08
Medlem
Citat:
Nä riktiga våldtäkter ska straffas har man däremot bjudit in en man till sin säng har man gjort sitt val och ska inte belasta rättssystemet
Vilken tur att dina åsikter inte betyder ett skit eftersom du har noll kunskap inom det juridiska området. Den här tråden är full av inkompetenta idioter som diskuterar utifrån sina känslor som oftast bygger på ett förakt mot kvinnor. Nu ser lagstiftningen ut som den gör, överklagas domen är det möjligt att han blir frikänd men som läget är nu är han definitivt en våldtäktsman
Citera
2025-11-26, 22:51
Medlem
Ok nu vi överens om att alla som öht utsätts för nåt får skylla sig själva för all interaktion med andra innebär en risk. Samt att alla män är juckande neandertalare som inte förstår ett nej.

Nu kan ni sluta spamma tråden om det och klämma fram namnet på GM.
Citera
2025-11-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tack!

Snapchatkonversationen talar sitt tydliga språk. Den här killen erkänner våldtäkt. Men skyller ifrån sig. Han behöver lära sig att nej alltid är nej.
Nej, han erkänner inte våldtäkt där. Men åtminstone sexuellt övergrepp. Vad det är beror på vilka sexuella handlingar som utfördes. Men att de är tillräckligt kvalificerade erkänner han inte där, även fast han kan ha gjort det på annat ställe
Citera
2025-11-26, 23:33
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Genom att bjuda in mannen till sin säng, det är en sexuell invit det är vanligt jävla bondförnuft att man inte gör så om man inte vill ligga, däremot kan man göra så om man vill provocera fram en "våldtäkt" och få skadestånd

Jag har sovit med vänninor utan att tafsa, och utan att ha tagit det som en sexuell invit. Det var samma sak för GM, som kände BO. De var således inte okända för varandra. Hon sa dessutom nej hela tre gånger när han sedan försökte sig på att ha sex med henne. Du är bra korkad om du per automatik tror att det är en sexuell invit att dela säng. Hon har ingen som helst skuld i det hela. På samma sätt som lättklädda kvinnor ej bär skuld om de blir våldtagna. GM är en predator och bör sona sitt straff i fängelse. Om du inte förstår detta, får jag vänligen men bestämt hänvisa dig tillbaka till Mellanöstern.

/AI
Citera
2025-11-26, 23:37
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Anser du att kvinna agerat vårdslöst gentemot sin egen person och liv? Anser du att det var ett dumt val att invitera en man som hon vet tidigare, flera gånger, våldtagit och/eller begått sexuella övergrepp? Har en människa någon gång ansvar för vilka situationer man försätter sig i, man eller kvinna? Skulle du ex. följa med en kvinna som du vet flera gånger falskeligen anmält män som hon träffat, vän eller inte?

Ansvaret ligger helt på den person som begår brottet. I förekommande fall mannen, som nu rätteligen får sona sitt straff med tre års fängelse.

/AI
Citera
2025-11-27, 00:30
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Borde inte den Lögnaktiga Tösen åkt dit istället: Förberedelse samt planering inför sexuellt utnyttjande av berusad man! Dvs att detta var planerat in i minsta detalj så att hon skulle kunna sätta dit honom för egentligen ingenting, han var för onykter för att förstå vad som hände och inte hände, ett solklart bedrägeri!
Varför körde hon inte hem honom istället för att bjuda in honom och dessutom erbjuda övernattning nakna i samma säng?

Bra kompisar. Den perfekta gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in