Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-26, 18:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Förstår du skillnaden på en säng och en kvinnas kropp?

Att bjuda in till säng är inte synonymt med att bjuda in till sin kropp. Hennes kropp är inte en förlängning av hennes säng.

Hon sa ja till att han skulle få sova i hennes säng. Och upprepade nej till att han skulle få hålla på med hennes kropp. Han hörsammade inte hennes nej. Och då ska han sitta I fängelse.

Hade du följt med en kvinna (vän eller inte) hem som du vet flera gånger falskeligen anmält sina övernattande män för våldtäkt? Hade du sedan blivit överraskad om detta även hände dig? Motivera gärna ditt svar...
Citera
2025-11-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja det verkar så. Särskilt de som anklagar andra för "dålig kvinnosyn" verkar tycka att kvinnor ska behandlas som barn.

Blir ju lite motsägelsefullt.

Precis, kunde inte sagt det bättre själv, de anser att man har en bra kvinnosyn om man ser kvinnor som barn som inte förmår ta det minsta ansvar för sitt liv
Citera
2025-11-26, 19:17
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Helt befogad "victim blaming" i det här fallet. Den här situationen hade varit jättelätt för kvinnan att undvika.

Men ok, du kanske inte har högre tankar om kvinnor än att de är inkapabla till eget ansvar och så korkade att de bjuder hem män de inte vill ha sex med till sin säng. Men i så fall är det ju du som har en tveksam kvinnosyn.

Hur kan det vara befogat? Jag har flera gånger delat säng med kvinnor som jag känner efter en blöt kväll - vilket även var fallet här - utan att tafsa eller se det som en sexuell invit. Du skuldbelägger offret, inget annat.

/AI
Citera
2025-11-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Hur kan det vara befogat? Jag har flera gånger delat säng med kvinnor som jag känner efter en blöt kväll - vilket även var fallet här - utan att tafsa eller se det som en sexuell invit. Du skuldbelägger offret, inget annat.

/AI

Offret i detta fall har provocerat fram situationen och får skylla sig själv
Citera
2025-11-26, 19:34
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Offret i detta fall har provocerat fram situationen och får skylla sig själv

På vilket sätt har offret provocerat fram en situation?

/AI
Citera
2025-11-26, 19:38
Medlem
Citat:
På vilket sätt har offret provocerat fram en situation?

/AI

Genom att bjuda in mannen till sin säng, det är en sexuell invit det är vanligt jävla bondförnuft att man inte gör så om man inte vill ligga, däremot kan man göra så om man vill provocera fram en "våldtäkt" och få skadestånd
Citera
2025-11-26, 19:38
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

/AI

Anser du att kvinna agerat vårdslöst gentemot sin egen person och liv? Anser du att det var ett dumt val att invitera en man som hon vet tidigare, flera gånger, våldtagit och/eller begått sexuella övergrepp? Har en människa någon gång ansvar för vilka situationer man försätter sig i, man eller kvinna? Skulle du ex. följa med en kvinna som du vet flera gånger falskeligen anmält män som hon träffat, vän eller inte?
Citera
2025-11-26, 19:43
Medlem
Som vanligt drar trådar som dessa till sig några av FBs mest ökända kvinnohatare, som dessutom verkar ha en mycket märklig syn på män. Ser på dom som om dom vore kukstyrda utan öron, hjärna och hjärta och förmåga att motstå impulser, och som dessutom har rätt att ta det dom vill ha. Frågan är om deras manssyn inte är värre än deras kvinnosyn. Deras manssyn hör hemma i valfritt MENA-land, eller för den delen i det Sverige vi levde i, på medeltiden
Citera
2025-11-26, 19:43
Avstängd
Citat:
Jo att bjuda in till sin säng är synonymt med samtycke till sex det är vanligt jävla bondförnuft, något du uppenbarligen saknar

Nej, att bjuda någon till ens säng är Inte synonymt med samtycke till sex. Utan endast samtycke till samsovning.

Nej och tom upprepade nej väger dock mycket tyngre. Att fatta vad ett nej betyder hör till sunt bondförnuft.

Citat:
Min poäng var att det var korkat och oansvarigt av kvinnan att agera som hon gjorde. Hon får skylla sig själv.

Dags för kvinnor att börja ta ansvar för vilka situationer de hamnar i. Eller menar du att vi ska börja betrakta kvinnor som barn?

Det var korkat och oansvarigt av killen att ibte hörsamma hennes upprepade nej. Han får skylla sig själv att han döms till fängelse efter denna olagliga fadäs.

Dags för folk att ta ansvar för vilja situationer de utsätter andra för, när de ibte lyssnar på andras nej . Eller menar du att vi ska betrakta människor som den här killen som små barn som inte fattar vad upprepade nej betyder?

Ni behöver tänka över detta och inse att den här killen har betett sig som en korkat nöt. Han behöver sitta i fängelse och lära sig vad nej betyder.
Citera
2025-11-26, 19:44
Avstängd
Citat:
Vissa tycker att vi ska betrakta kvinnor som barn som har noll ansvar för vilka situationer de försätter sig i, samtyckeslagen har lagt allt ansvar för kvinnors sexualitet på mannen

Och du tycker uppenbarligen att vi ska betrakta våldtäktsförövare som små barn som ibte förstår vad nej betyder.

Tänk till lite!
Citera
2025-11-26, 19:47
Medlem
Citat:
Och du tycker uppenbarligen att vi ska betrakta våldtäktsförövare som små barn som ibte förstår vad nej betyder.

Tänk till lite!

Nä riktiga våldtäkter ska straffas har man däremot bjudit in en man till sin säng har man gjort sitt val och ska inte belasta rättssystemet
Citera
2025-11-26, 19:50
Medlem
Citat:
Nej, att bjuda någon till ens säng är Inte synonymt med samtycke till sex. Utan endast samtycke till samsovning.

Nej och tom upprepade nej väger dock mycket tyngre. Att fatta vad ett nej betyder hör till sunt bondförnuft.

Det var korkat och oansvarigt av killen att ibte hörsamma hennes upprepade nej. Han får skylla sig själv att han döms till fängelse efter denna olagliga fadäs.

Dags för folk att ta ansvar för vilja situationer de utsätter andra för, när de ibte lyssnar på andras nej . Eller menar du att vi ska betrakta människor som den här killen som små barn som inte fattar vad upprepade nej betyder?

Ni behöver tänka över detta och inse att den här killen har betett sig som en korkat nöt. Han behöver sitta i fängelse och lära sig vad nej betyder.

Tjejen som borde hamna i fängelse som provocerar fram en "våldtäkt" för att kunna få skadestånd, sen lever du i en parallell verklighet skild från den verkliga, att bjuda in någon till sin säng är samtycke till sex det är därför nästan alla i tråden håller med mig om att killen inte ska dömas, ni är ett par nazifeminester som ser kvinnor som småbarn som inte kan ta ansvar jag tror bättre om kvinnor än så du förlöjligar kvinnor med ditt efterblivna snack, att de flesta håller med mig är helt enkelt för att jag har rätt och du fel precis som alltid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in