Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-26, 15:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Hon bjöd in honom till sin säng. Att då gnälla om att han försöker ha sex med henne är bara patetiskt och korkat.

Vill du inte ha sex med en man så prova att INTE bjuda in honom till din säng, så ska du nog se att risken att du hamnar i situationer som denna minskar ganska radikalt.

Förstår du skillnaden på en säng och en kvinnas kropp?

Att bjuda in till säng är inte synonymt med att bjuda in till sin kropp. Hennes kropp är inte en förlängning av hennes säng.

Hon sa ja till att han skulle få sova i hennes säng. Och upprepade nej till att han skulle få hålla på med hennes kropp. Han hörsammade inte hennes nej. Och då ska han sitta I fängelse.
Citera
2025-11-26, 15:37
Medlem
Någon som kan ladda upp domen?
Citera
2025-11-26, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vi gör inte samma tolkning av det som skrivs.

Fortfarande så har ingen penetration begåtts så som jag förstått det, vilket i mitt tycke då inte kan utgöra våldtäkt.

Som jag förstått det har hon bjudit med honom hem och inte som du påstår, tvärtom.
Detta till trots att han har tjatat om sex.
Han har även kladdat på henne och ändå bjuder hon honom till sängs.
Omdömeslöst eller planerande? Det kan man diskutera.
Hon fick iallafall mycket pengar och verkar inte jätteledsen i konversationen som skedde dagen efter.
Personligen kan jag tycka att en våldtäkt borde rendera i ett psykiskt sammanbrott.

Vi har inte tillgång till vare sig FUP eller dom. Men någon form av penetration måste det ha varit, iom. Att han döms för våldtäkt.

Jag har inte påstått något om vem som bjöd vem hem. Du blandar ihop mig med någon annan.

Tjatat om sex? Vart får du det ifrån? Det som stod i tidningen som citerade domen var att när hon bjöd med honom hem, sa att de inte skulle ha sex. Låter mer som ett klargörande till sin vän sedan länge "du får sova över hos mig, men det blir inget sex, bara så det är klargjort". Vilket givetvis kan vara skönt att ha klargjort innan övernattningen, så att inga missförstånd ska ske.

Men det sket han i att hon hade sagt. Väl där hemma, så började han ta sig friheter och trots upprepade nej/sluta/bortfösande av hand. Så fortsatte han.

Snapchatkonversationen osar av rejäl ilska från hennes sida. Hon verkar rejält förbannad över att han inte har hörsammat hennes upprepade nej.
Citera
2025-11-26, 15:52
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Jaha så hon bjöd hem honom efter en blöt fest för att sova tillsammans. Och sa med retsam röst i bilen att han inte skulle få något, när han haft den uppfattningen. Så hände det utan att hon fysiskt stoppat det. Paret kanske har legat tidigare dessutom? Låter som gratis 200.000 för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför bjuder en tjej med en kille hem för att sova som hon vet är benägen att våldta? Ville hon ha skadestånd eller är hon självskadebenägen?

Jag citerar er för att visa på hur victim blaming tar sig uttryck i praktiken. Misstänker att kvinnor för er även skall skyla sig, för att de annars skulle signalera att de faktiskt vill bli våldtagna. Det är fascinerande hur muslimsk kvinnosyn har fått fäste i landet.

/AI
Senast redigerad av immenhusen 2025-11-26 kl. 16:40. Anledning: Stavfel.
Citera
2025-11-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Att bjuda in till säng är inte synonymt med att bjuda in till sin kropp. Hennes kropp är inte en förlängning av hennes säng.

Hon sa ja till att han skulle få sova i hennes säng. Och upprepade nej till att han skulle få hålla på med hennes kropp. Han hörsammade inte hennes nej. Och då ska han sitta I fängelse.

Jo att bjuda in till sin säng är synonymt med samtycke till sex det är vanligt jävla bondförnuft, något du uppenbarligen saknar
Citera
2025-11-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Nä men å andra sidan en mycket korkad tjej. Varför bjuda hem honom när hon hade vetskap att det fanns möjligheter att det även kunde hända henne.

Hon skriver ju klart å tydligt att det var knappast första gången å kännedom att han våldtagit förut. Varför bjuda hem faran så att säga. Lite rannsakan å personligt ansvar bör hon ta kan jag tycka.

”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Jag brukar känna sympati för våldtäkts offer men det här hade hon kunnat förhindrat.

Håller med. Även som "medsyster" kan jag tycka att hon tar för stora risker och borde varit försiktigare. Vet inte om hon ska skylla sig själv lite ..

Är 60-talist och det var ju lite andra värderingar då på den tiden även om våldtäkt alltid är fel.
Citera
2025-11-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Håller med. Även som "medsyster" kan jag tycka att hon tar för stora risker och borde varit försiktigare. Vet inte om hon ska skylla sig själv lite ..

Är 60-talist och det var ju lite andra värderingar då på den tiden även om våldtäkt alltid är fel.

Jo hon provocera ju fram situationen kan man säga
Citera
2025-11-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Jag citerar er för att visa på hur victim blaming tar sig uttryck i praktiken. Misstänker att kvinnor för er även skall skyla sig, för att de annars skulle signalera att de faktiskt vill bli våldtagna. Det är fascinerande hur muslimsk kvinnosyn har fått fäste i landet.

/AI

Helt befogad "victim blaming" i det här fallet. Den här situationen hade varit jättelätt för kvinnan att undvika.

Men ok, du kanske inte har högre tankar om kvinnor än att de är inkapabla till eget ansvar och så korkade att de bjuder hem män de inte vill ha sex med till sin säng. Men i så fall är det ju du som har en tveksam kvinnosyn.
Citera
2025-11-26, 17:01
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI

Det fanns inte så mycket info att tillgå när jag skrev min kommentar, det var då ett tänkbart scenario som händer det även allt för ofta idag med all manblaming.
Citera
2025-11-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Min poäng var att det var korkat och oansvarigt av kvinnan att agera som hon gjorde. Hon får skylla sig själv.

Dags för kvinnor att börja ta ansvar för vilka situationer de hamnar i. Eller menar du att vi ska börja betrakta kvinnor som barn?
Citera
2025-11-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Min poäng var att det var korkat och oansvarigt av kvinnan att agera som hon gjorde. Hon får skylla sig själv.

Dags för kvinnor att börja ta ansvar för vilka situationer de hamnar i. Eller menar du att vi ska börja betrakta kvinnor som barn?

Vissa tycker att vi ska betrakta kvinnor som barn som har noll ansvar för vilka situationer de försätter sig i, samtyckeslagen har lagt allt ansvar för kvinnors sexualitet på mannen
Citera
2025-11-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vissa tycker att vi ska betrakta kvinnor som barn som har noll ansvar för vilka situationer de försätter sig i, samtyckeslagen har lagt allt ansvar för kvinnors sexualitet på mannen

Ja det verkar så. Särskilt de som anklagar andra för "dålig kvinnosyn" verkar tycka att kvinnor ska behandlas som barn.

Blir ju lite motsägelsefullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in