Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
För varje inlägg jag skriver, har du skrivit 10, för varje timme jag lägger på Flashback, har du lagt 20. Every accusation is a confession.
Ingen annan än jag bestämmer inte vilka personer jag hatar. Du har fått för dig att jag hatar Jocke, men det är inbillning från din sida för att du har en obefintlig förmåga att förstå att Joakim Lundell behöver stå ut med att nån kritiserar honom för att han beter sig som, trumvirvel, ett monster.
Jag ”kritiserar” inte hans utseende, hans plastikoperationer, fillers och botoxberoende, klädstil, längd, hur ”sena i utvecklingen” hans barn är, tillskriver honom diagnoser och gör mig rolig över dom och sånt vidrigt som du och dina favoriter gör i trådarna om Linnea och Chrippa. Jag kritiserar hans drev, lögner, fokusförflyttningar och illasinnade handlingar.
Jag ifrågasätter inte ett barn, jag ifrågasätter att en vuxen trebarnsfar ljuger om vad han var med om som barn, för Jocke har inte varit med om det han säger. Hans (senaste) version av sin barndom är bluff.
Every accusation is a confession. Jag är en bättre förebild för mina barn än du eller nån annan i sekten är för nåt enda barn och that’s it mannen. Jag har heder och moral och är förmögen att ta hand om och uppfostra mina barn till omtänksamma och fungerande vuxna som kommer kunna tänka själva och sätta gränser. Ni mobbar, förtalar, ljuger, är dumma och vill folk illa - och det är så era och andras barn som lyssnar på er kommer att bli.
Every accusation is a confession. Du lägger dig i för mycket och ska sluta lägga dig i mina och Jockes angelägenheter.
Du är så långt ute och cyklar att du inte ens lyckas träffa rätt på nåt som är 50/50, dumma dumma lilla loppa.
Det är nästan fascinerande hur du skriver med total tvärsäkerhet om Joakims barndom. Som om du satt med alla journaler, alla utredningar och alla beslut från socialtjänsten, BUP, handlingar och polisanmälningar framför dig.
Så jag måste fråga:
Vad exakt baserar du detta på?
Egen fantasi, eller sitter du med officiella dokument du inte borde ha tillgång till?
För att kunna påstå att någon ”inte varit med om det han säger” krävs mer än känslor, spekulationer och Flashback-sås. Det krävs belägg.
Och eftersom det faktiskt finns stämplade, daterade dokument och myndighetsbeslut från hans barndom som styrker det han själv berättat så blir det rätt svårt för dig att argumentera mot det med… ja, ingenting.
Du skriver också att du ”kritiserar” och inte hatar, men när du går på person, utseende, familj, historia och livstrauman så låter det ganska mycket som hat, bara förpackat i självrättfärdighet.
Dessutom undrar jag hur du får det att gå ihop att du ”inte lägger dig i hans utseende eller barn”
men i samma text lägger dig i både hans utseende, barn, diagnoser, barndom, livsval och privata angelägenheter?
Det är en akrobatisk övning i dubbelmoral som borde få medalj.
Och lilla detaljen du skriver om igen
”Every accusation is a confession”
Om det nu är sant, vad exakt är det du råkar bekänna här, eftersom hela ditt inlägg är en lång rad anklagelser?
Frågar åt en vän.
Att kalla folk för ”loppor” är väl ungefär den nivå man hamnar på när argumenten tagit slut och självsäkerheten blivit större än källkritiken.
Men, om du nu ska gå runt och kalla andra för småkryp, se i alla fall till att inte bete dig själv som en sådan.