2025-11-26, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Programledaren Joakim Lundell, som är bror till honom, ska nu vittna i rättegången.

– Jag hoppas att han får ett par år i fängelse så jag får lite lugn, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zO59A5/joakim-lundell-om-chrippa-hoppas-han-far-fangelse

Vilken snöflinga.

Så HAN får lugn? Jocke kunde ha tagit avstånd från Chrippa direkt i Januari 2024, men istället bor han i telefonen, textar non-stop och däremellan ringer polisen och anmäler Chrippa för allt möjligt. Den där 40-åriga hebefila barnungen borde lära sig att hålla käft om saker och människor han inte har med att göra. Ett NEJ är ett NEJ
Hoppas dokumentären gör att han fattar att det räcker nu, så Chrippa och Linnea får lugnt
Citera
2025-11-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Så HAN får lugn? Jocke kunde ha tagit avstånd från Chrippa direkt i Januari 2024, men istället bor han i telefonen, textar non-stop och däremellan ringer polisen och anmäler Chrippa för allt möjligt. Den där 40-åriga hebefila barnungen borde lära sig att hålla käft om saker och människor han inte har med att göra. Ett NEJ är ett NEJ
Hoppas dokumentären gör att han fattar att det räcker nu, så Chrippa och Linnea får lugnt
Så sent som igår spred han en smygfilmad video på sin insta.

Han borde vara med orolig för dokumentären 3 december.
Citera
2025-11-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalawow
Eller så beror de på att den ena undrar vad han har gjort och den andra säger ’inte undra på att hans mamma inte älskar honom’ snälla nån…
Då missuppfattade jag ditt inlägg, ber om ursäkt för detta.
Citera
2025-11-26, 12:19
Medlem
Har det inte gått lite för långt när även användare här på FB försöker tysta ned saker som handlar om Joakim?

Fick detta skrivet till mig (ligger i tråden):
"Ang Lundellhuset tycker jag att du ska vara tyst, du vet inte allt hör jag."
Användaren uppmanar mig direkt att sluta prata ("du ska vara tyst") och nedvärderar min information ("du vet inte allt") Användaren tycker inte om att jag skriver om att paret Lundell har hyrt ut Lundellhuset utan tillstånd, undrar varför...

Så frågan är ju vad som menas med "Du vet inte allt", speciellt när det finns ett beslut hos Norrköpings kommun som, klart och tydligt, visar att paret Lundell har hyrt ut Lundellhuset utan tillstånd från kommunen.

Nedan är en del av ett beslut som finns publicerat på Norrköpings kommuns hemsida:
Citat:
Beslut
1. Byggnads- och miljöskyddsnämnden förelägger Jocke & Jonna AB,
organisationsnummer 559070-1545 att senast inom två veckor från delgivning av
detta beslut (beslut tas den 14 maj 2025), upphöra med uthyrning av tillfällig
vistelse/ tillfälligt boende inom fastigheten Yrvädret 7
. Föreläggandet förenas
med ett fast vite på 50 000 kronor om föreläggandet inte följs inom den tiden, och
därefter ett löpande vite om 50 000 kronor för varje per 14:e dag som
föreläggandet inte uppfylls.

2. Förbudet ska gälla omedelbart även om det inte har fått laga kraft.

3. Byggnads- och miljöskyddsnämnden förbjuder Jocke & Jonna AB, 559070-1545,
att på nytt ta i anspråk fastigheten för tillfällig vistelse/tillfälligt boende. Förbudet
förenas med ett löpande vite om 100 000 kronor för varje gång förbudet
överträds.
Ett mejl skickas från Joakim (via PS Byggkonsult) till en anställd på Norrköpings kommun den 27 juni 2025, detta sker i anslutning till att paret Lundell inte fått tillstånd att hyra ut Lundellhuset via Airbnb. I texten står bl.a. det här:
"Jag tror nästan man kan ta detta vidare till press och sociala medier för att få till en granskning av denna air bnb verksamhet som ni tackar nej till."

Källa: Norrköpings kommun
Citera
2025-11-26, 12:41
Medlem
Jockiboi är så rökt, läste en intervju med Terje Carlsson från 2019. https://www.journalisten.se/nyheter/terje-carlsson-om-den-verbala-attacken-jag-tar-det-inte-personligt/

Man kan bara spekulera i hur det här slutar. Tänk er att en sopa som Rask kommer undan men jocki fastnade med skägget i brevlådan.
Citera
2025-11-26, 13:28
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Jockiboi är så rökt, läste en intervju med Terje Carlsson från 2019. https://www.journalisten.se/nyheter/terje-carlsson-om-den-verbala-attacken-jag-tar-det-inte-personligt/

Man kan bara spekulera i hur det här slutar. Tänk er att en sopa som Rask kommer undan men jocki fastnade med skägget i brevlådan.

Det enda folk kommer komma ihåg av Jockboy är hans medverkan i kungarna av Tylösand och att han sket ner sig i TV, kapitlet är snart slut.

Undrar om han hunnit hota Bo G också, eller skickade han hunden på honom?
Citera
2025-11-26, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Har det inte gått lite för långt när även användare här på FB försöker tysta ned saker som handlar om Joakim?

Fick detta skrivet till mig (ligger i tråden):
"Ang Lundellhuset tycker jag att du ska vara tyst, du vet inte allt hör jag."
Användaren uppmanar mig direkt att sluta prata ("du ska vara tyst") och nedvärderar min information ("du vet inte allt") Användaren tycker inte om att jag skriver om att paret Lundell har hyrt ut Lundellhuset utan tillstånd, undrar varför...

Så frågan är ju vad som menas med "Du vet inte allt", speciellt när det finns ett beslut hos Norrköpings kommun som, klart och tydligt, visar att paret Lundell har hyrt ut Lundellhuset utan tillstånd från kommunen.

Nedan är en del av ett beslut som finns publicerat på Norrköpings kommuns hemsida:

Ett mejl skickas från Joakim (via PS Byggkonsult) till en anställd på Norrköpings kommun den 27 juni 2025, detta sker i anslutning till att paret Lundell inte fått tillstånd att hyra ut Lundellhuset via Airbnb. I texten står bl.a. det här:
"Jag tror nästan man kan ta detta vidare till press och sociala medier för att få till en granskning av denna air bnb verksamhet som ni tackar nej till."

Källa: Norrköpings kommun

Jocke hotar ofta och gärna med press och sociala medier, han som bara vill vara ifred
Citera
2025-11-26, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det enda folk kommer komma ihåg av Jockboy är hans medverkan i kungarna av Tylösand och att han sket ner sig i TV, kapitlet är snart slut.

Undrar om han hunnit hota Bo G också, eller skickade han hunden på honom?

Bo-Göran 6 guldspadar Bodin påverkas inte av någon som Jocke, eller Anjo. Hört att Jocke gör som han brukar - spammar i text och samtal
Citera
2025-11-26, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Även Johan Sernebrink kommer att medverka i dokumentären.

Hur vet du det? finns det något underlag på den uppgiften?
Citera
2025-11-26, 15:24
Medlem
Deimos01s avatar
Nu hittar jag inte kommentaren.
Men någon skrev något väldigt intressant gällande Anjo och Chrippas bråk igår.

Anjo och Chrippa börjar skrika på varandra och båda beter sig illa.
Jocke lägger ut videon, tar på sig offerkoftan och flyttar fokus till sig själv, hur synd det är om honom.

Han var inte ens där?
Han klarar inte av att folk pratar om Anjo och Chrippa, Jockes extrema behov av att vara i fokus exakt helatiden, med sin gigantiska offerkofta, är fan inte normalt.
Citera
2025-11-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Nu hittar jag inte kommentaren.
Men någon skrev något väldigt intressant gällande Anjo och Chrippas bråk igår.

Anjo och Chrippa börjar skrika på varandra och båda beter sig illa.
Jocke lägger ut videon, tar på sig offerkoftan och flyttar fokus till sig själv, hur synd det är om honom.

Han var inte ens där?
Han klarar inte av att folk pratar om Anjo och Chrippa, Jockes extrema behov av att vara i fokus exakt helatiden, med sin gigantiska offerkofta, är fan inte normalt.

Eller så är det för att belysa oron för att vittna när Chrippa kan bete sig som han gör öppet och offentligt bara genom att se att Anjo är på plats som stöd.
Jag förstår att Jocke är orolig när Chrippa uppenbarligen inte kan hantera sin ilska.
Citera
2025-11-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalawow
Eller så är det för att belysa oron för att vittna när Chrippa kan bete sig som han gör öppet och offentligt bara genom att se att Anjo är på plats som stöd.
Jag förstår att Jocke är orolig när Chrippa uppenbarligen inte kan hantera sin ilska.

Varför var Anjo på plats? Att stötta Julia är en uppenbar lögn med tanke på hur han har behandlat henne under dramat. Hon har hjälpt Chrippa att göra ekobrott och vad är det att stötta? Anjo och Jocke struntar fullständigt i hur det går för Julia i rätten och det hoppas och tror jag att hon är smart nog att förstå hon också.

Får känslan att Anjo och Jocke har styrt Julia i hur hon ska tackla BGB också. Synd att Anjo inte visade upp hela deras konversation när BGB hörde av sig 18/11. Gissar att dom är livrädda att hon ska prata ut och visa prints och på så sätt bidra till att Jockes och Anjos herravälde över hat och uthängningar på nätet blir hotat.

Tipsar alla att läsa/lyssna på Jockes bok Monster innan dokumentären visas. Det är en mycket sjuk man vi har att göra med. Med tanke på hans beteende senaste åren står det klart att han inte förändrats alls förutom att han kanske inte är lika intresserad av att supa och knulla småtjejer längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in