2025-11-26, 16:55
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Elon Musk slashes Tesla Robotaxi fleet goal from 500 to ~60 in Austin
Hoppsan hoppsan, Musk ljög, igen. Och då är det egentligen vanliga taxibilar med lane assist.

Jag tycker denna kommentar sammanfattar det hela ganska bra:
Citat:
So from:

Driverless robotaxi in June with no one in it - FALSE
Robotaxi will expand to new cities and service 50% of population by end of the year - FALSE
500 cars in Austin / 1000 in SF by end of the year - FALSE

To:

Doubling the cars from ~30 to ~60 in austin

Another year where every single FSD statement from Elon Musk were wrong and completely fabricated.

This man is the most prolific liar in the history of mankind. You can't point to anyone else who lies as much as him, whether its FSD, Optimus, boring company, spacex. His list of blatant lies range in the thousands.
Citera
2025-11-26, 17:29
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Hoppsan hoppsan, Musk ljög, igen. Och då är det egentligen vanliga taxibilar med lane assist.

Jag tycker denna kommentar sammanfattar det hela ganska bra:

Äsch, glöm bilar, FSD och robotar. Nu är det senaste att de ska tillverka i särklass flest AI-chip av alla.

https://www.ibtimes.co.uk/elon-musk-claims-tesla-could-out-produce-all-ai-chip-makers-investors-react-1758014

Citat:
Ursprungligen postat av Elon Musk
Our goal is to bring a new AI chip design to volume production every 12 months. We expect to build chips at higher volumes ultimately than all other AI chips combined.

Man får väl önska lycka till
Citera
2025-11-26, 17:45
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Äsch, glöm bilar, FSD och robotar. Nu är det senaste att de ska tillverka i särklass flest AI-chip av alla.

https://www.ibtimes.co.uk/elon-musk-claims-tesla-could-out-produce-all-ai-chip-makers-investors-react-1758014

Man får väl önska lycka till
Ja haha, oklart hur han ska göra detta då leveranstiden på dessa maskiner är många år.
Citera
2025-11-26, 17:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ja haha, oklart hur han ska göra detta då leveranstiden på dessa maskiner är många år.

Aaaah, "många år"?

Vore kul att se din källa på det när allt annat säger några månader till strax över ett år.
Citera
2025-11-26, 18:03
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Aaaah, "många år"?

Vore kul att se din källa på det när allt annat säger några månader till strax över ett år.
Tro vad du vill.

Citat:
Tesla doesn’t even have a chip foundry. This is a complete fabrication. To build one would take over a decade. He is just trying to reflect some of Nvidias fire and it’s pathetic. He uses Samsung and TSMC chips. They don’t make their own.

Litography machines sales for top process nodes are booked years in advance and then it takes years to build a fab. Especially for a company that never did it.

If they would really want to do this timeline is like 15 years minimum to be competetive. Most likely never.
Citera
2025-11-26, 18:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Tro vad du vill.

"Tesla doesn’t even have a chip foundry."

LOOOOOOL!!! No shit Sherlock!

Otellos källa, tråd på reddit med massa neckbeards som sitter och överskattar sin intelligens:

https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/1p746ce/elon_musk_claims_tesla_could_outproduce_all_ai/

Detta gjorde min kväll, verkligen.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2025-11-26 kl. 18:31.
Citera
2025-11-26, 19:04
Avstängd
otellos avatar
Citat:
"Tesla doesn’t even have a chip foundry."

LOOOOOOL!!! No shit Sherlock!

Otellos källa, tråd på reddit med massa neckbeards som sitter och överskattar sin intelligens:

https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/1p746ce/elon_musk_claims_tesla_could_outproduce_all_ai/

Detta gjorde min kväll, verkligen.
Men det stämmer ju?
Du pumpar ut blind hype utan någon källa öht.

Leveranstiden på maskinerna är som sagt flera år. Sen ska det byggas fabriker och sättas upp logistik. Det lär ta över ett decennium innan någon produktion är igång, och då är deras maskiner redan föråldrade. Lägg till det faktum att erfarna ingenjörer ratar Tesla, av någon anledning vill dom inte arbeta under en drogberoende fascist med storhetsvansinne.
Senast redigerad av otello 2025-11-26 kl. 19:07.
Citera
2025-11-26, 20:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Musk gick ut under bolagsstämman och sa att Tesla sannorlikt skulle bygga en chip-fabrik.

Om han tror dom ens kommer att komma i närheten TSMC intel eller Samsung de närmaste 20åren så har har rökt på ordentigt med krackheroin

Inte ens Nvidea eller Apple har egna fabriker. Sug på det en stund och fundera på varför.

https://omniekonomi.se/musk-vill-bygga-chipfabrik-oppnar-for-samarbete-med-intel/a/zAR0K5
Citera
2025-11-26, 21:04
Medlem
raskenss avatar
Landsförrädaren Elon Musk kunde ju åtminstone försöka få den egna batteritillverkningen att fungera innan han hoppar på Androider och chip-tillverkning.

Dom klarade inte ens av att tillverka solar-roof.
Cybertrucken blev en totalflopp som Musk nog helst vill glömma nu.

På en skala i svårighet så kommer batteritillverkning kanske på plats 5 jämfört med TSMCs 4nm nod i CMOS som ligger på ca 100 i jämförelse.
Citera
2025-11-26, 21:13
Medlem
Citat:
Det är ganska uppenbart att storägare som Elon Musk manipulerar aktien. Han har som bekant tagit ut minst sagt enorma lån med sina Tesla aktier som säkerhet. Volatiliteten beror troligtvis på att det är svårt att manipulera en aktie som alla vet är otroligt övervärderad.

Jag är inte ett proffs men det verkar för mig ganska lätt att manipulera. Att stiga 6% på eventuell makro är få förunnat - ergo en outlier.
Citera
2025-11-26, 21:17
Medlem
Citat:
Tesla använder sig av betalda troll, det är sen gammalt. Vi fick det svart på vitt när Twitter tabbade sig med geo-tags (som genast togs bort lol), där en stor majoritet av alla Tesla-pumpers satt på konton skapade i Indien och Bangladesh.

Med detta sagt så tror jag inte att mongot får betalt, han är nog bara en loser. Nästan 100% av hans inlägg finns i denna tråd.

Jag vill inte vara sån - men när du ser en som bara postar Tesla - borde du då inte oroa dig lite att hen är avlönad? Jag sätter mitt liv och barnens på att mongot är avlönat. Nåt annat hade varit löjeväckande.

Att 100% av hans posts är i den här tråden är ju en given tell. Samt den omständigheten att hen alltid försvarar - och låt oss vara ganska ärliga här - ett riktigt skitbolag och en kass VD med lite tur i bagaget. Vakna upp folks.
Citera
2025-11-26, 21:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Musk gick ut under bolagsstämman och sa att Tesla sannorlikt skulle bygga en chip-fabrik.

Om han tror dom ens kommer att komma i närheten TSMC intel eller Samsung de närmaste 20åren så har har rökt på ordentigt med krackheroin

Inte ens Nvidea eller Apple har egna fabriker. Sug på det en stund och fundera på varför.

https://omniekonomi.se/musk-vill-bygga-chipfabrik-oppnar-for-samarbete-med-intel/a/zAR0K5

Hört talas om Rapidus Corporation?
Elons team har bara byggt superdatorer på rekordtid som ingen trodde var möjligt, men skulle inte klara av det ett betydligt mindre företag klarar av? Jojo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in