2025-11-24, 21:00
Medlem
Lite weird att aktien beter sig som en meme-stock. Nån som har lite insights kring det? Nä - mongot - jag pratar inte till dig ditt avlönade troll.
Citera
2025-11-24, 21:36
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Lite weird att aktien beter sig som en meme-stock. Nån som har lite insights kring det? Nä - mongot - jag pratar inte till dig ditt avlönade troll.
Det är ganska uppenbart att storägare som Elon Musk manipulerar aktien. Han har som bekant tagit ut minst sagt enorma lån med sina Tesla aktier som säkerhet. Volatiliteten beror troligtvis på att det är svårt att manipulera en aktie som alla vet är otroligt övervärderad.
Citera
2025-11-24, 21:42
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Har du bestämt dig för att Tesla inte har det som alla andra nu ser att de har så får du leva med det, och jag skall inte vända upp och ner på din verklighet.
Citera
2025-11-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har du bestämt dig för att Tesla inte har det som alla andra nu ser att de har så får du leva med det, och jag skall inte vända upp och ner på din verklighet.

Mm - känns bara lite konstigt att det var först idag alla såg förträffligheten med alla dessa robotar. Borde dom inte sett det tidigare? Du har ju gafflat om robottaxis och robotar i flera månader nu. Det bore ju vara inprisat vid det här laget. Och du är fortstt ett avbetalt troll. Med tanke på att du har moderingsrättigheter så verkar skiten gå djupt.
Citera
2025-11-24, 22:30
Avstängd
otellos avatar
Citat:
A driver died in the city of Buckeye, Arizona after the Tesla they were driving crashed and burst into flames, according to local station Fox10 Phoenix — a horrific accident that again mars the already dubious safety record of CEO Elon Musk’s electric automotive company.
Sånt som händer när man kör Tesla.

Den senaste griften är tydligen att Tesla ska bli ett chip-company. Vet inte om man ska skratta eller slå sig för pannan.
Citera
2025-11-24, 22:34
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Mm - känns bara lite konstigt att det var först idag alla såg förträffligheten med alla dessa robotar. Borde dom inte sett det tidigare? Du har ju gafflat om robottaxis och robotar i flera månader nu. Det bore ju vara inprisat vid det här laget. Och du är fortstt ett avbetalt troll. Med tanke på att du har moderingsrättigheter så verkar skiten gå djupt.
Tesla använder sig av betalda troll, det är sen gammalt. Vi fick det svart på vitt när Twitter tabbade sig med geo-tags (som genast togs bort lol), där en stor majoritet av alla Tesla-pumpers satt på konton skapade i Indien och Bangladesh.

Med detta sagt så tror jag inte att mongot får betalt, han är nog bara en loser. Nästan 100% av hans inlägg finns i denna tråd.
Citera
2025-11-24, 23:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Vissa fattar tidigt, andra fattar inte ens för sent.
Citera
2025-11-24, 23:43
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Hade varit kul att se Optimus göra detta också, till slut kommer nog Tesla ikapp alla andra också bara Musk får ordning på dom trilskande aktuatorerna:

https://youtube.com/shorts/KrANClsVyQI?si=aZkww4XOIEkgad9R
Citera
2025-11-24, 23:56
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hade varit kul att se Optimus göra detta också, till slut kommer nog Tesla ikapp alla andra också bara Musk får ordning på dom trilskande aktuatorerna:

https://youtube.com/shorts/KrANClsVyQI?si=aZkww4XOIEkgad9R

Sånna där trick har leksaker kunnat göra i 75 år.

https://youtu.be/OfEHr0hOyXQ?si=xgDWDlDacM_TjfGf
Citera
2025-11-25, 13:21
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Sånna där trick har leksaker kunnat göra i 75 år.

https://youtu.be/OfEHr0hOyXQ?si=xgDWDlDacM_TjfGf

Där får jag faktist hålla med dig. Leksaker kunde göra saker för 75år sen som Tesla fortfarande inte klarar av.
Citera
2025-11-25, 13:22
Avstängd
otellos avatar
The-bestselling-tesla-model-y-just-scored-the-worst-reliability-rating-in-a-decade

Hoppsan
Citera
2025-11-25, 14:55
Avstängd
otellos avatar
Citat:
UBTech went viral by showing hundreds of humanoid robots marching and loading themselves for deployment.
Tesla halkar efter mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in