Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Hade hon bara låtit bli att bjuda hem en man hon inte vill ha sex med till hennes säng, så hade denna situation inte uppstått överhuvudtaget.

Dags att kvinnor lär sig det.

Du tänker att kvinnor bara ska hålla sig hemma så de inte försätter sig i situationer? Tex alla i Umeå som gick ut fast Hagamannen inte va gripen?
Citera
2025-11-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Du tänker att kvinnor bara ska hålla sig hemma så de inte försätter sig i situationer? Tex alla i Umeå som gick ut fast Hagamannen inte va gripen?

Nej, jag tänker det jag skrev, dvs att kvinnor bör låta bli att bjuda hem män de inte vill ha sex med till sina sängar.
Citera
2025-11-26, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Har vi nån fup på denna ?

Nej, bara tjafsande och tyckande som de ser ut numer på FB.
Citera
2025-11-26, 04:07
Avstängd
Citat:
Nej, jag tänker det jag skrev, dvs att kvinnor bör låta bli att bjuda hem män de inte vill ha sex med till sina sängar.

Killen hörde henne säga nej upprepade gånger. Men hörsammade det inte. Då behöver han sitta i fängelse och lära sig det. Så att han inte fortsätter att göra fler illa. Nej är alltid nej.

Jag föreslår att du läser detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyappetite
Till och med min hund kan ha den mest juicy korven framför sig men äter den inte om jag säger nej. Till och med katten förstår ett nej trots att det är godis framför henne. Men help me god, en man förstår inte ett nej. Okej. Sure.

Män förstår nej och hörsammar det. En person som inte hörsammar nej är inte riktigt en man ännu. Utan någon slags kvasi-fejk-"man" snarare.

Vi får hoppas att den här killen nu har lärt sig att hörsamma nej. Och blir en bättre människa.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-11-26 kl. 04:15.
Citera
2025-11-26, 07:58
Medlem
Citat:

"Du är för full för att ta dig hem själv. Du kan få sova hos mig.", är en (ungefärlig) mening jag har yttrat ett flertal gånger av omtänksamhet för en kompis oavsett kön. Lyckligtvis är mina vänner på sådan kognitiv nivå att de förstått att det är just omtänksamhet och inte en invit, men den här tjejen specifierade ju t.om. att det var just sova, inte sex, som var förutsättningen.
Citera
2025-11-26, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Du ser våldtäkt överallt din feminstfitta men i detta fallet har det inte skett en våldtäkt men visst jämfört med chalmersfallet verkar denna kvinna nästan trovärdig men det säger inte så mycket. Ta inte hem killar om du inte vill knulla det är vanligt folkvett gör man det ändå får man skylla sig själv och inte belasta rättssystemet med det
Hur du än vrider och vänder på vad som är våldtäkt och inte våldtäkt så är det väl i nuläget så att kvinnan tjänade på att belasta rättssystemet och den som bör tänka efter hur man beter sig bland folk i ett land som Sverige, är mannen.

Och vad som är folkvett och folkvett kan såklart diskuteras. Låt säga att din åsikt om att man inte som ensam kvinna tar hem män man inte vill ha sex med är vanligt folkvett. Tycker du då inte att det också är vanligt folkvett att acceptera en annan människas "nej"?
Citera
2025-11-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hur du än vrider och vänder på vad som är våldtäkt och inte våldtäkt så är det väl i nuläget så att kvinnan tjänade på att belasta rättssystemet och den som bör tänka efter hur man beter sig bland folk i ett land som Sverige, är mannen.

Och vad som är folkvett och folkvett kan såklart diskuteras. Låt säga att din åsikt om att man inte som ensam kvinna tar hem män man inte vill ha sex med är vanligt folkvett. Tycker du då inte att det också är vanligt folkvett att acceptera en annan människas "nej"?

Jo det är vanligt folkvett det också, kvinnan ska dock inte belasta rättssystemet när hon själv provocerat fram situationen
Citera
2025-11-26, 09:07
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Snapchatkonversationen:

Mysig kille det där...

Men det är ju GM som är BO, då han blivit utsatt för ett typiskt kvinnligt mindgame. Det är den arroganta tjejen som bär skuld. Hon ville äta kakan men samtidigt ha den kvar.

Hon teasade honom. Han svarade på detta genom att med vackra ord & handfast beslutsamhet förföra henne. Hon ville. Hon hade lekt med tanken under kvällen. Hon var mottaglig. Begäret efter hans kropp var starkt.

Moralen sa sedan nej. När begäret lagt sig kom ångesten. Hon valde att skuldbelägga sin manliga älskare. Hon valde att sätta stopp för hans framtida ambitioner & karriär. Hon valde att krossa honom. Ond som hon faktiskt är.
Citera
2025-11-26, 09:14
Medlem
Hur kan man få 3 års fängelse och tvingas betala 250.000 kr i skadestånd för att ha tafsat på en tjej? Jag försvarar inte hans tafsande på något sätt, men detta är ju uppenbarligen inte en våldtäkt och därför borde han inte ha dömts för det.

Stackars kille. Livet är förmodligen förstört för all framtid då han kommer vara en registrerad sexualbrottsling. Dessa nya lagar är ju verkligen helt ogenomtänkta.

Samtidigt har vi afghaner och somalier som begår grova våldtäkter men som inte blir utvisade. Fint system.
Citera
2025-11-26, 09:21
Medlem
Förmodligen fick hennes pojkvän reda på att de hade varit intima och då drar hon till med våldtäkt .
Citera
2025-11-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nej, jag insåg det senare. Var det så att han gick ner på henne?

F ö är väl även det att han inte gick hela vägen ett tecken på att han till slut fattade att hon inte ville ha sex.

Nej det är inte ett tecken på något alls.
Hon reste sig upp ur sängen och lämnade lägenheten/huset.
Antagligen för att hon hade tillräckligt för att kunna anmäla honom o tjäna pengar.
Citera
2025-11-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vid den meningen skriver han "Jo de är klart" och inte "ojdå". Läs nedan och se det fetade.
Han erkänner alltså att han har hört hennes upprepade nej, men att han har fortsatt ändå = våldtäkt.

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

*Här skriver hon uttryckligen att hon sagt nej upprepade gånger.

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

*Här ber han om förlåtelse, men skyller ifrån sig på fyllan.

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

*Här ifrågasätter hon att han skyller på fyllan och påvisar att han ju ändå måste ha hört hennes upprepade nej.

Han: ”Jo de är väl klart , men förstod väl inte, eller att du ba drev”

*Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

*Här vill hon ha en ursäkt och en geniun sådan.

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

*Här erkänner han igen att han har hört hennes upprepade nej (när hon "ba tvärvänder") och att han inte respekterade dessa och skyller dessutom detta på henne.

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

*Här får hon nog av hans bortförklaringar och att han inte tar ansvar för att han har utsatt henne.

........

De två är vänner sedan länge. Han bjuder alltså hem en vän sedan länge att sova hos sig.

Vi gör inte samma tolkning av det som skrivs.

Fortfarande så har ingen penetration begåtts så som jag förstått det, vilket i mitt tycke då inte kan utgöra våldtäkt.

Som jag förstått det har hon bjudit med honom hem och inte som du påstår, tvärtom.
Detta till trots att han har tjatat om sex.
Han har även kladdat på henne och ändå bjuder hon honom till sängs.
Omdömeslöst eller planerande? Det kan man diskutera.
Hon fick iallafall mycket pengar och verkar inte jätteledsen i konversationen som skedde dagen efter.
Personligen kan jag tycka att en våldtäkt borde rendera i ett psykiskt sammanbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in