Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Säger ju inte ett skit.
Blodpölen. Lägg märke till att Aschberg och Co inte sköt sönder sängen med fem skott innan de hällde ut blodet. Rimligen rinner det snabbare om sängen ser ut som en tesil.
Om hon sköt tre eller fem skott förändrar inte heller ett skit. Och det utblödda höftskottet. Vad säger det? Hon påstod att det var första skottet, men kan ju lika gärna varit sista skottet. Då fanns ingen cirkulation och det blev ingen blod. Case closed.
Inget föröndrar ett skit.
Nu var ju mitt inlägg mest ämnat åt att belysa att det handlar om nya omständigheter/uppgifter. Men jag får väl svara dig ändå:
Nu är fallet gammalt och jag har inga detaljkunskaper, så rätta mig gärna om jag har fel. Men ett skott har ju träffat offrets höft och borde då inte gjort någon större åverkan på sängen. Vi har sedan två skott som skjutits i huvudet på offret och rimligen heller inte påverkat sängens beskaffenhet nämnvärt. Kvar finns då två potentiella skott enligt Aftonbladets uppgifter. Frågan är då om dessa två skott(hål) i praktiken kan utgöra en sådan "tesil" där blodet fullkomligt rinner ut? Betänk också att det kulorna och sedan blodet skall tränga igenom är kuddar/täcke, sängkläder, madrasser och själva sängstommen. Som sagt jag vet inte mer än någon annan, men det kan nog inte bara avfärdas?
Först och främst så handlar ju inte diskussionen om huruvida "HON skjutit tre eller fem skott" som du skriver, utan snarare om vem som skjutit de två andra skotten när det angetts att hon bara skjutit tre.
Men hur som helst: Om Sara Svensson har angett TRE skott, åklagaren har åtalat henne för TRE skott och rätten satt tilltro till hennes berättelse och dömt henne för TRE skott - så spelar det ju såklart roll om man upptäcker FEM skott, för då visar det ju att någon annan måste ha skjutit!? Då är ju Hovrättens dom felaktig, eftersom Hovrätten utgått från att Sara Svenssons uppgifter om tre skott stämmer.