2025-11-26, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja men då är enda förklaringen att hon först gått fram och dragit upp överkastet över huvudet och skjutit två skott. Sedan gått tillbaka upp och skjutit ett tredje skott på avstånd i höften.

Det där är ju mörderskan Saras hittepå. Hon ljuger ju för fan är du dum (dryg) på riktigt
Citera
2025-11-26, 16:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.von.Oben
Det där är ju mörderskan Saras hittepå. Hon ljuger ju för fan är du dum (dryg) på riktigt

Nä det där är ju min förklaring om den tekniska bevisningen ska stämma. Sara säger ju att hon stod på avstånd och att överkastet låg nere vid midjan.
Citera
2025-11-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NejJaKanskeJo
Det spelar egentligen ingen roll om det blir resning eller inte. Även om det inte blir resning kommer foliehattarna febrilt fortsätta hävda den gamla konspirationsteorin att Alexandra redan var död

Var väl här på Flashback som den idén såg ljuset första gången för typ 15 år sedan. Sedan plockades den upp av rättshaveristen Dick Sundevall. Aldrig har teorin haft något stöd i faktiska omständigheter

Det är väldigt faktiska omständigheter att det inte kommer blod när man skjuter någon i höften. Det har två rättsläkare bekräftat. Det kan inte bli mer faktiskt än så. Vi kan avfärda att skottet i höften har haft en betydelse för Alexandras död. Oavsett vad som har ljugits ihop så har man skjutit ett lik! Varför kan man ju undra.
Citera
2025-11-26, 16:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag vill bara börja med att säga att jag inte tar direkt ställning i denna frågan. Jag säger inte på något sätt att Sara Svensson är oskyldig och jag ser en resning som väldigt svår här!

Det jag bara vill säga är att delar av det man presenterar absolut kan anses som nya uppgifter. Ta t ex blodpölen under sängen. Detta finns inte på något sätt med i den ordinarie förundersökningen, eller har förevisats rätten i samband med huvudförhandlingen, så givetvis är det nya uppgifter och omständigheter. Vi har ju också förekomsten av fem skotthål. Sara Svensson har angett TRE skott, åklagaren har åtalat henne för TRE skott och rätten har dömt henne utefter TRE skott. Om det då framkommer uppgifter om FEM skott, så är det ju klart att även det är nya uppgifter och omständigheter!

Säger ju inte ett skit.
Blodpölen. Lägg märke till att Aschberg och Co inte sköt sönder sängen med fem skott innan de hällde ut blodet. Rimligen rinner det snabbare om sängen ser ut som en tesil.

Om hon sköt tre eller fem skott förändrar inte heller ett skit. Och det utblödda höftskottet. Vad säger det? Hon påstod att det var första skottet, men kan ju lika gärna varit sista skottet. Då fanns ingen cirkulation och det blev ingen blod. Case closed.

Inget föröndrar ett skit.
Citera
2025-11-26, 16:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det är väldigt faktiska omständigheter att det inte kommer blod när man skjuter någon i höften. Det har två rättsläkare bekräftat. Det kan inte bli mer faktiskt än så. Vi kan avfärda att skottet i höften har haft en betydelse för Alexandras död. Oavsett vad som har ljugits ihop så har man skjutit ett lik! Varför kan man ju undra.

Jag har sett fotona i Fupen och det är bara blod uppe vid kudden där huvudet har legat och inget blod på madrassen nere vid höftregionen.
Sen finns foto där kroppen är flyttad till golvet bredvid sängen för att de ska ha gjort upplivningsförsök och då har hon bara blod i håret och huvudet och inget blod på trosor eller kring höften. Om hon låg på sidan med den höften uppåt så bör de ha runnit blod över låret. Men nada.
Citera
2025-11-26, 16:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.von.Oben
Hugskott från Aftonbladet. Aschberg ljög precis likadant som de höll på med Palme-mordet.

Aschberg och hans folk har bara en bana och det är att ljuga ljuga och ljuga. Grannar som hörde skott dagar innan, blodpölar som till 100% bygger på den erkända mördarens utsaga och ett "kanske" till vapnet och det är veckans snackis?
Citera
2025-11-26, 16:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Säger ju inte ett skit.
Blodpölen. Lägg märke till att Aschberg och Co inte sköt sönder sängen med fem skott innan de hällde ut blodet. Rimligen rinner det snabbare om sängen ser ut som en tesil.

Om hon sköt tre eller fem skott förändrar inte heller ett skit. Och det utblödda höftskottet. Vad säger det? Hon påstod att det var första skottet, men kan ju lika gärna varit sista skottet. Då fanns ingen cirkulation och det blev ingen blod. Case closed.

Fast kulorna har inte gått igenom sängen. Den ena kulan hittas i kudden och den andra inne i huvudet tror jag.
Citera
2025-11-26, 16:16
Medlem
Citat:
Säger ju inte ett skit.

Tycker du det skulle vara rimligt? Först avrättar man offret med två skott i huvudet, men för att vara säker på att hon är död så sätter man ett skott i ööh höften?
Citera
2025-11-26, 16:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Utgår man från det som framkommit i det nyss sända tv-inslaget så finns det ju en del saker som det pekades på. Skottvinklarna var väl en av sakerna. Den andra det med avsaknad av blod och reaktion från höftskottet som ska ha varit det första.
Det tredje var blodpölen under sängen, som rimligtvis inte borde hunnit bildas då hon gick tillbaka upp.
Lägger man ihop de sakerna med exempelvis vittnesmålet om skott ett par dagar innan mordet, samt att man inte entydigt kunde knyta kulorna till hennes revolver så känns det hela extremt märkligt.

Men jag har bara sett det som framkom i detta tv-inslag, så det säger ju inte allt gissar jag.

Men stämmer det att viss bevisning inte lades fram korrekt, så som skottvinklarna så känns inte rättegången korrekt. Eller så hade hon en fullständigt inkompetent advokat.

Christer Söderberg har nu kommenterat och säger det jag också påpekat här, dvs att han tagit upp dessa saker inför rätten eller känt till dem, möjligen med något undantag, och att invändningarna alltså varit kända för rätten och finns med i bedömningen om att skuld föreligger. Detta är redan prövat, säger Söderberg och jag tenderar att hålla med honom

https://www.dn.se/sverige/barnflickans-advokat-blir-ingen-resning-saken-ar-redan-provad/

Polisen och åklagaren har ju då åtminstone någorlunda fyllt sin uppgift och klarat kravet att också lyfta fram det dom talar mot den tilltalades skuld.

Om den misstänktes utsagor är helt uppåt väggarna som i fallet Quick måste domstolen dra öronen åt sig. Men här handlar det ju om att Sara Svensson erkänt och att skillnader mellan hennes berättelse och fakta mycket väl kan bero på att hon minns fel eller inte berättar hela sanningen. Det kan inte vara någon grund att frikänna henne, varken då eller nu.
Citera
2025-11-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Största foliehatten är du själv som tycker att Åklagare ska få utreda sej själva om man misstänker att tjänstefel gjorts tidigare!

Grattis till segern🥇 i FBs Foliehattmästerskap!
Klockrent 🤝🏻😂
Citera
2025-11-26, 16:28
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag vill bara börja med att säga att jag inte tar direkt ställning i denna frågan. Jag säger inte på något sätt att Sara Svensson är oskyldig och jag ser en resning som väldigt svår här!

Men du skjuter dig själv i foten när du säger "vad fan spelar det för roll vad hon säger..." för hennes berättelse har ju legat till grund för den fällande domen. Man har ju uppfattat henne som trovärdig och tillförlitlig i allt väsentligt. Man har ansett att hon, bortsett från skjutavståndet, i princip haft ALLA RÄTT under förhör och rekonstruktion. Dvs; vart skotten träffade, antal skott, hur/var Alexandra låg i sängen osv. Men också vart/hur vapnet, kläder och annan bevisning dumpades efter händelsen. Så om du inte tycker att man (idag) borde bry sig om vad hon berättar om händelsen, så skulle/borde man ju inte brytt sig om det vid rättegångsförhandlingarna heller...
De har gått på teknisk bevisning inte på vad hon har sagt.
Tror du seriöst att rätten sitter och litar på mördarens historia om det inte backas upp av teknisk bevisning eller andra vittnen?
Som sagt vad hon än säger spelar ingen roll, man går på teknsik bevisning.
Citera
2025-11-26, 16:28
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Säger ju inte ett skit.

Återigen är Arsleberg inblandad så är det här bara påhitt och inte trovärdigt.

På något sätt tjänar han pengar här frågan är hur han skiter i knutby och banflickan och allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in