Citat:
Ursprungligen postat av
Sophie.von.Oben
Allt som Aftonbladet/ Aschberg anfört är redan tröskat och malet. Varför ska vi ödsla skattepengar på en dödfödd foliehattsteori?
Det där är ju exakt problemet i en självstämplad rättsstat.
Varje gång någon granskar en gammal utredning säger man reflexmässigt:
”Det där är redan tröskat”
”Inget nytt”
”Foliehatt”
Samma mantra i varje rättsskandal vi haft och man ser en röd tråd… Quick, Kevin, Da Costa, Knutby, Palme osv osv.
Alltid samma reflex: förneka, förneka, förneka och absolut aldrig erkänna att något kan ha gått snett eller att något mörkas.