Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Kvinnan (över)reagerade för att mannen blev sur då hon gav honom osötat kaffe. Man brukar väl fråga om den man serverar kaffe vill ha socker, mjölk etc.? Detta är en viktig detalj för många äldre, vilket personal oftast förstår. Dessutom är det nog inte så svårt att lära sig, särskilt om man serverar kaffe till samma person varje dag i flera års tid. Hon kanske glömde, inte visste eller slarvade, men då kunde hon ha lärt sig av erfarenheten istället för att springa till chefen och bu-hua. Hon är iallafall vuxen (?)
Jag är inte heller purung -- så gammal att jag nog är äldre än de flesta här. Hoppas innerligt att jag och min man kommer att få den vård som vi mår bra och blir glada av. Naturligtvis kommer vi att bemöta den med all vänlighet.
Det här är vad vi vet om den där kaffekoppen. Kvinnan berättade detta i förhör:
"jag minns att jag hämtade en kaffe vid ett tillfälle åt Sven, och han skrek då på mig för att det inte fanns något socker i kaffet. Min chef Anna var där då, hon sade till Sven att sluta skrika på mig och att han skulle respektera mig."
- Vi har ingen aning om han gapade direkt så att hon inte han fråga om mjölk och kaffe.
- Vi har ingen aning om detta var första eller tusende koppen hon serverar honom.
- Vi har ingen aning om hur gemen han var och således inte heller om hon överreagerade när hon blev ledsen.
- Hon sprang inte till någon chef och grinade, hon säger ju att chefen var där och reagerade på eget bevåg.
Kort och gott har du låtit dina fördomar skapa en beskrivning av vad som hände där med kaffet som möjligen kan vara korrekt men troligen inte är det. Iaf är den inte det i avseendet med att hon skulle sprungit till sin chef och beklagat sig.