Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Vid den meningen skriver han "Jo de är klart" och inte "ojdå". Läs nedan och se det fetade.
Han erkänner alltså att han har hört hennes upprepade nej, men att han har fortsatt ändå = våldtäkt.
Snapchatkonversationen:
Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
*Här skriver hon uttryckligen att hon sagt nej upprepade gånger.
Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
*Här ber han om förlåtelse, men skyller ifrån sig på fyllan.
Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
*Här ifrågasätter hon att han skyller på fyllan och påvisar att han ju ändå måste ha hört hennes upprepade nej.
Han: ”Jo de är väl klart , men förstod väl inte, eller att du ba drev”
*Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.
Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
*Här vill hon ha en ursäkt och en geniun sådan.
Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
*Här erkänner han igen att han har hört hennes upprepade nej (när hon "ba tvärvänder") och att han inte respekterade dessa och skyller dessutom detta på henne.
Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
*Här får hon nog av hans bortförklaringar och att han inte tar ansvar för att han har utsatt henne.
........
De två är vänner sedan länge. Han bjuder alltså hem en vän sedan länge att sova hos sig.
Vi gör inte samma tolkning av det som skrivs.
Fortfarande så har ingen penetration begåtts så som jag förstått det, vilket i mitt tycke då inte kan utgöra våldtäkt.
Som jag förstått det har hon bjudit med honom hem och inte som du påstår, tvärtom.
Detta till trots att han har tjatat om sex.
Han har även kladdat på henne och ändå bjuder hon honom till sängs.
Omdömeslöst eller planerande? Det kan man diskutera.
Hon fick iallafall mycket pengar och verkar inte jätteledsen i konversationen som skedde dagen efter.
Personligen kan jag tycka att en våldtäkt borde rendera i ett psykiskt sammanbrott.