2025-11-25, 23:03
  #397
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
SS känns som en psykopat nu när hon var med i TV4
Intressant hur olika man kan tolka en människas uppträdande. Jag tycker hon framstår som djupt nedtyngd och krossad.
Citera
2025-11-25, 23:04
  #398
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Redan i första SOS samtalen så säger Daniel att en MAN sköt honom i ansiktet. EN MAN! Sara var och är fortfarande liten...man hade sett skillnad.

Sedan är det fruktansvärt tydligt tycker jag att Sara OMÖJLIGT var den som avlossade de dödande skotten på Alexandra. Oavsett hur djupt en människa sover så vaknar man av att en kula av märket Smith & Wesson penetrar din höft och träffar ditt höftben. Jag har varit med om många adrenalinstinta händelser och Sara hade hört,sett eller märkt en reaktion oavsett hur neddrogad eller hög på adrenalin hon än var här.

Sen är det spåren som finns i snön, det är endast spår från vägen, runt kullen, upp till Villan och sedan ner till Daniels hus. Därefter bort till dungen igen där vittnen som bott i närheten uttryckt att en bil stod och väntade på tomgång och sedan körde iväg.

Lägg därtill Polisinformatören, Farid. Som lärde henne hur man laddar, spänner och skjuter med en pistol.

Nej detta har det inte grävts i tillräckligt!
Jag vill också påpeka att jag alltid trott att Sara är oskyldig. Även Helge faktiskt...
Patrik, Åsa och Peter.....bör granskas ytterligare. Även Samuel som va på plats vid alls dödsfall....märkligt nogm

Var har du läst detta? Finns det någon artikel eller fup på nätet? Länka gärna.
Citera
2025-11-25, 23:08
  #399
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Intressant hur olika man kan tolka en människas uppträdande. Jag tycker hon framstår som djupt nedtyngd och krossad.

Håller med. SS har inte alls den där psykopatblicken.
Citera
2025-11-25, 23:10
  #400
Medlem
Van Nostrands avatar
Jag lutar åt att endast Sara sköt.

Helge hade väl inte tillgång till någon revolver? Att få tag i en sådan utan licens är inte enkelt.

Borde vara lätt att jämföra Alexandra-kulorna med Daniel Linde-kulorna. Om dom nu inte är kasserade förstås. Ifall det är samma typ av kulor talar det starkt för Sara som enda skytt.

Jag tror att det gått till ungefär som Sara sagt. Hon kanske minns fel. Hon kanske halvljuger för att få sympatier. Kanske stod hon närmare än hon säger. Kanske sköt hon mot höften när hon gick upp en stund senare för att kolla. Blodet på golvet kan ha hamnat där om hon sköt ett strategiskt hål genom madrassen som blodet runnit igenom. Rättsläkares tvärsäkra uttalanden skall man alltid ta med stor nypa salt, i synnerhet denne, som var Quickgängets expert mär det begav sig. Även kriminaltekniker har en benägenhet att framhålla sina insatser som exakta och oemotsägliga, när det egentligen ofta rör sig om bedömningar och sannolikstänk.

(Men säker är jag inte. Helge var/är ju spritt språngande galen och i hans värld skulle det kunna vara en bra ide att "förmörda" lite för säkerhets skull.)
__________________
Senast redigerad av Van Nostrand 2025-11-25 kl. 23:23.
Citera
2025-11-25, 23:16
  #401
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Jag lutar åt att endast Sara sköt.

Helge hade väi inte tillgång till någon revolver? Att få tag i en sådan utan licens är inte enkelt.

Borde vara lätt att jämföra Alexandra-kulorna med Daniel Linde-kulorna. Om dom nu inte är kasserade förstås. Ifall det är samma typ av kulor talar det starkt för Sara som enda skytt.

Jag tror att det gått till ungefär som Sara sagt. Hon kanske minns fel. Hon kanske halvljuger för att få sympatier. Kanske stod hon närmare än hon säger. Kanske sköt hon mot höften när hon gick upp en stund senare för att kolla. Blodet på golvet kan ha hamnat där om hon sköt ett strategiskt hål genom madrassen som blodet runnit igenom. Rättsläkares tvärsäkra uttalanden skall man alltid ta med stor nypa salt, i synnerhet denne, som var Quickgängets expert mär det begav sig. Även kriminaltekniker har en benägenhet att framhålla sina insatser som exakta och oemotsägliga, när det egentligen ofta rör sig om bedömningar och sannolikstänk.

(Men säker är jag inte. Helge var/är ju spritt språngande galen och i hans värld skulle det kunna vara en bra ide att "förmörda" lite för säkerhets skull.)

Det är ju lika lätt/svårt för Helge att få tag i ett mordvapen som det är för 26-åriga barnflickan. Jag tror Helge sköt först för att vara säker. Han mördade ju sin första fru också.
Citera
2025-11-25, 23:17
  #402
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Var har du läst detta? Finns det någon artikel eller fup på nätet? Länka gärna.

Kolla dokumentärerna som finns på SVT, Youtube, tv4, Bl.a i blind tro av HBO.
Sen har jag läst FuP.

https://youtu.be/QpZIBmfUdQI?si=xmDYrgWtXgp0IXuS

Sen den...allt går efter fup.
Citera
2025-11-25, 23:21
  #403
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ju lika lätt/svårt för Helge att få tag i ett mordvapen som det är för 26-åriga barnflickan. Jag tror Helge sköt först för att vara säker. Han mördade ju sin första fru också.

Mer svårt än lätt. Och onödigt riskabelt.

Men visst, han hade ju dödat fruar förr, och skulle inte ha några samvetskval om han sköt Alexandra.
Citera
2025-11-25, 23:22
  #404
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Kolla dokumentärerna som finns på SVT, Youtube, tv4, Bl.a i blind tro av HBO.
Sen har jag läst FuP.

https://youtu.be/QpZIBmfUdQI?si=xmDYrgWtXgp0IXuS

Sen den...allt går efter fup.

Men finns Fup på nätet nånstans? Det är ju tusen låsta Knutbytrådar här på FB.
Citera
2025-11-25, 23:23
  #405
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ju lika lätt/svårt för Helge att få tag i ett mordvapen som det är för 26-åriga barnflickan. Jag tror Helge sköt först för att vara säker. Han mördade ju sin första fru också.

Helgen skulle troligtvis inte ens kunna skjuta en katt.
Helge är vad som kallas en "nyttig idiot".
Han har blivit totalspelad av Åsa, Peter och Patrik mfl.
Nej...han sitter troligtvis på en hel del info men jag är extremt säker på att han inte sköt någon. Tror inte heller att han slog Helens huvud mitt kranen.

Helge, blev syndabock först efter att det kom fram att han hade haft en relation med Daniels fru. Det får inte glömmas! När allt det kom fram så blev Helgen bannlyst, häxjagad och alla församlingsmedlemmar började hata och skriva och prata med polis. Det gick från 0 - 100.
Under båda morden är det mera troligt att någon som haft en enorm hållhake på sig, haft/har psyket och musklerna till att klara av det. Har mördat både Aalexandra och Helene. Helge är en klen gubbe som har ordets gåva, inte muskler.
__________________
Senast redigerad av Livremmen 2025-11-25 kl. 23:25.
Citera
2025-11-25, 23:24
  #406
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men finns Fup på nätet nånstans? Det är ju tusen låsta Knutbytrådar här på FB.


Aaa du broder, jag minns inte var jag såg den. Det var några år sedan.
Kanske finns det någon annan vänlig själ som kan luska fram den igen
Citera
2025-11-25, 23:25
  #407
Medlem
Finns det original Knutby tråd?
Citera
2025-11-25, 23:27
  #408
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Redan i första SOS samtalen så säger Daniel att en MAN sköt honom i ansiktet. EN MAN! Sara var och är fortfarande liten...man hade sett skillnad.

Sedan är det fruktansvärt tydligt tycker jag att Sara OMÖJLIGT var den som avlossade de dödande skotten på Alexandra. Oavsett hur djupt en människa sover så vaknar man av att en kula av märket Smith & Wesson penetrar din höft och träffar ditt höftben. Jag har varit med om många adrenalinstinta händelser och Sara hade hört,sett eller märkt en reaktion oavsett hur neddrogad eller hög på adrenalin hon än var här.

Sen är det spåren som finns i snön, det är endast spår från vägen, runt kullen, upp till Villan och sedan ner till Daniels hus. Därefter bort till dungen igen där vittnen som bott i närheten uttryckt att en bil stod och väntade på tomgång och sedan körde iväg.

Lägg därtill Polisinformatören, Farid. Som lärde henne hur man laddar, spänner och skjuter med en pistol.

Nej detta har det inte grävts i tillräckligt!
Jag vill också påpeka att jag alltid trott att Sara är oskyldig. Även Helge faktiskt...
Patrik, Åsa och Peter.....bör granskas ytterligare. Även Samuel som va på plats vid alls dödsfall....märkligt nogm

Du verkar insatt, men hur i helsike kan du då säga att du tror att Helge är oskyldig??? Där försvann all din trovärdighet och du är förmodligen "insatt" för att du känner dessa personer IRL eller har varit i närheten av sekten eller kanske släkt med några inblandade i sekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in