2025-11-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Fast det är väl bara att ta fram hennes förhör från FUP:en och kontrollera mot den? Det skriks höger och vänster här i tråden. Det är enklare att lugnt och metodiskt gå igenom det hela. Har tyvärr inte FUP:en själv men vet att vissa där ute har kvar den. Med den kan man lätt se om Sara efterkonstruerat saker eller inte och i så fall vad

Jag har inte tillgång till FUP. Men flera "konstigheter" som det pratas om i tråden förklarar SS själv i rekonstruktionen.
Citera
2025-11-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Alltså hela grejen är helt knäpp, vem fan bryr sig om var barnflickan påstår sig ha stått och skjutit, att hon sett en blodpöl, osv. Finns ju inget av substans här, hon sköt en granne först rätt i huvudet på nära håll, sen ska hon inte vågat gå fram nära och skjutit någon som sov i huvudet.
Fattar ni ägghuvud inte att hon ljuger och vill bli lite rentvådd, alternativt är psyksjuk.

Ja, hon är inte pålitlig.

Hon lär ha förstått precis vad hon gjorde, först när hon blev Fossmos älskarinna helt öppet inför frun och sedan när det började talas om att Gud ville att frun skulle dö, osv.
Och hon avfyrade uppenbarligen flera skott mot frun i sin säng, inklusive i huvudet.
Det är konstigt att så många ser henne som närmast ett oskyldigt offer.

Att hon äkta eller spelat gett osammanhängande uppgifter vid rekonstruktionen är väl vad man kan förvänta sig och inget värt att börja spinna konspirationsteorier kring.

Det som borde utredas mer är hur Fossmos första fru dog, men det är nog tyvärr inte möjligt.
Citera
2025-11-25, 22:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Fast samtidigt.. Helge skjuter sin fru till döds och tror samtidigt så in i helvete hårt på att Sara faktiskt ska gå in och skjuta mot sin fru? Det är faktiskt ett väldigt vågat antagande. Ponera att Sara drar sig ut, vad ska han då göra? Berätta för polisen när han i något skeende måste kontakta dom att frun är skjuten att någon smugit sig in och gjort det? Låter inte det som en väldigt stor risk? Visst, Sara var säkert lindad runt hans finger men att tro så starkt på att någon faktiskt går in och skjuter som aldrig tidigare verkar ha hållit i ett vapen är en väldigt stor risk..

Det kan ju också vara precis därför, att Helge inte var säker på att Sara skulle utföra det och därför mördade sin fru. Han mördade ju sin första fru innan.
Citera
2025-11-25, 22:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ptjaa det hela hade ju inte hänt om den värdelösa Uppsala polisen faktiskt hade gjort en korrekt teknisk undersökning när Helge utförde sitt första mord.

Precis. Där sa du nåt viktigt. Polisen fuckade upp första mordutredningen också.

Hade Helge dömts för det mordet hade detta aldrig hänt.
Citera
2025-11-25, 22:45
Medlem
badbollen3s avatar
Jag är inte superinsatt i fallet. Men utifrån vad jag läst och sett så finns det inget som tyder på att kroppen ska ha flyttats till sängen. D.v.s. att hon mördades i sängen.

Nu vet inte jag hur det funkade i Knutby då, men för mig och de jag känner så är det en självklarhet att låsa dörren innan vi går och lägger oss. Men var den olåst kan vem som helst ha tagit sig och begått mordet. Och man går normalt inte och lägger sig om man har besök. Inga tecken på inbrott vad jag har sett. Det verkar ju onekligen som att det är någon nära person som gjort det. Men lägg det åt sidan, de andra sakerna talar ju starkt för att barnflickan är oskyldig.
Citera
2025-11-25, 22:49
Medlem
Citat:
Fast samtidigt.. Helge skjuter sin fru till döds och tror samtidigt så in i helvete hårt på att Sara faktiskt ska gå in och skjuta mot sin fru? Det är faktiskt ett väldigt vågat antagande. Ponera att Sara drar sig ut, vad ska han då göra? Berätta för polisen när han i något skeende måste kontakta dom att frun är skjuten att någon smugit sig in och gjort det? Låter inte det som en väldigt stor risk? Visst, Sara var säkert lindad runt hans finger men att tro så starkt på att någon faktiskt går in och skjuter som aldrig tidigare verkar ha hållit i ett vapen är en väldigt stor risk..
äh det är väl inte så stor risk om hon börjar må dåligt och råkar ha långa armar och når att sätta pistolen i bakhuvudet, pang pang så är problemet löst av sig självt
Citera
2025-11-25, 22:50
Medlem

Alexandras sista ord till barnflickan
Publicerad 13 maj 2004 kl 05.30
Uppdaterad 14 jun 2018 kl 22.45

Alexandra Fossmos sista ord är ett sömndrucket "aj!". Sen är det tyst. Innan kroppens dödsrosslingar börjar.
(...)

Smyger ned för trappan - Jag skjuter mot kroppen och hör att Alexandra säger ett svagt "aj". Men det konstiga är att hon efter det inte säger något mer. Och så går det någon sekund, eller några sekunder och då skjuter jag mitt nästa skott. Den här gången siktar hon mot huvudet. - Efter det skottet så blir det knäppt tyst. https://www.expressen.se/nyheter/alexandras-sista-ord-till-barnflickan/
Och Aschberg undersöker blodgenomströmningen i en madrass utan skotthål.
Citera
2025-11-25, 22:53
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Gissningsvis har Helge och Åsa knullat. och haft någon sort sexuell relation.

Jag gissar på detta scenario.

Åsa och Helge knullar.
Åsa gifter sig med en man. Det gör Helge arg så han gifter sig med Åsas syster.
Åsa blir arg och tvingar Helge att mörda sin fru och lägga skulden på barnflickan som skjuter en redan död kropp.

Helges första fru tog säkerligen sitt egna liv pga den enormt sinnessjuka tillvaro i sekten dom levde i som säkerligen orkestrerades av självaste Åsa Waldau.
Det är bekräftat att de har knullat, eller att han iaf tillfredställt henne.
Citera
2025-11-25, 22:54
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det kan ju också vara precis därför, att Helge inte var säker på att Sara skulle utföra det och därför mördade sin fru. Han mördade ju sin första fru innan.

Jo, men det är lättare att få en hammarskada att se ut som en halkolycka än att förklara bort skott från ett handeldvapen i huvudet
Citera
2025-11-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Nu vet inte jag hur det funkade i Knutby då, men för mig och de jag känner så är det en självklarhet att låsa dörren innan vi går och lägger oss.

Om man har anlitat en person att mörda sin fru på natten så lämnar man kanske dörren olåst så att den personen lättare kan komma in?
Citera
2025-11-25, 22:55
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Alltså hela grejen är helt knäpp, vem fan bryr sig om var barnflickan påstår sig ha stått och skjutit, att hon sett en blodpöl, osv. Finns ju inget av substans här, hon sköt en granne först rätt i huvudet på nära håll, sen ska hon inte vågat gå fram nära och skjutit någon som sov i huvudet.
Fattar ni ägghuvud inte att hon ljuger och vill bli lite rentvådd, alternativt är psyksjuk.

Hon är såklart skyldig till en massa brott. Hon har även avtjänat straff.

Problemet här kan vara att en person går fri därute.

Vilket är det nya vittnet som det talas om? Varför träda fram nu, efter så lång tid?
Citera
2025-11-25, 23:01
Medlem
Livremmens avatar
Redan i första SOS samtalen så säger Daniel att en MAN sköt honom i ansiktet. EN MAN! Sara var och är fortfarande liten...man hade sett skillnad.

Sedan är det fruktansvärt tydligt tycker jag att Sara OMÖJLIGT var den som avlossade de dödande skotten på Alexandra. Oavsett hur djupt en människa sover så vaknar man av att en kula av märket Smith & Wesson penetrar din höft och träffar ditt höftben. Jag har varit med om många adrenalinstinta händelser och Sara hade hört,sett eller märkt en reaktion oavsett hur neddrogad eller hög på adrenalin hon än var här.

Sen är det spåren som finns i snön, det är endast spår från vägen, runt kullen, upp till Villan och sedan ner till Daniels hus. Därefter bort till dungen igen där vittnen som bott i närheten uttryckt att en bil stod och väntade på tomgång och sedan körde iväg.

Lägg därtill Polisinformatören, Farid. Som lärde henne hur man laddar, spänner och skjuter med en pistol.

Nej detta har det inte grävts i tillräckligt!
Jag vill också påpeka att jag alltid trott att Sara är oskyldig. Även Helge faktiskt...
Patrik, Åsa och Peter.....bör granskas ytterligare. Även Samuel som va på plats vid alls dödsfall....märkligt nogm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in