Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Nu är jag både snygg och intressant nog för att fånga en rik man, så du förolämpar fel kvinna ditt jävla missfoster.
Jag tycker du ska lugna dig med att kalla mig ”girig parasit” om du själv har tankar på eller har skaffat barn, och inte velat försörja mamman till barnet. Då har du parasiterat dig på hennes kropp genom att snylta dig till att få ett barn gratis. Kvinnor betalar ett högt pris för att bli mammor, vad betalade du själv för att bli pappa? Eller vad tänker du betala, om du planerar att bli?
Du försöker få det att framstå som att det bara är mannen som vinner på en sån här relation som tråden handlar om, medan kvinnan förlorar. Du är väl medveten om att den sexuella biten går åt bägge håll? För en kvinna är det mycket sexuellt attrherande att en man är rik och har makt. Sen ser jag noll skam eller skuld i att (ut)nyttja en man ekonomiskt. Han får vad han vill och jag får vad jag vill. Vi (ut)nyttjar varandra. Är du avundsjuk över att du själv inte är kvinna och kan bli rik på samma sätt eller vad är ditt issue egentligen?
Lyxhora.. jovisst. Om man vill gifta sig för kärleken i första hand och för pengar sekundärt så är man ingen hora. Men en lyxfru kan man bli =)
Är ju ofta så att intelligens och driv ger pengar och makt, som är en av de primäregenskaper kvinnor attraheras av. Tillräckligt med makt så kan även en man som ser ut som en påse skit attrahera väldigt vackra kvinnor. Dessutom är nog attraktionen i de flesta fallen riktig.
Men gällande lyxhustru, eller hemmafru, eller vad man nu kallar det. Det är ingen man som siktar på att ha det, det blir liksom så automatiskt. Man träffar en snygg kvinna, attraktion uppstår. Kvinnan har oftast ett jobb. Man bestämmer att dela mer av sin tid med varandra, men hon har uppenbart mindre resurser så mannen får betala för henne på resor, restauranger osv för att kunna ha med henne på nöjen som han är van vid på sin ekonomiska nivå. Detta blir mer och mer normaliserat med tiden.
Sen flyttar man ihop och tom kanske skaffar barn. Det blir väldigt tydligt att hennes ekonomiska bidrag till relationen är ett avräkningsfel. Vilket gör att hon till slut slutar jobba och tar hand om barnen och hemmet på heltid. När det blir tråkigt efter att ungarna inte tar all tid så brukar kvinnor i dessa förhållanden hitta på något semiseriöst, som att öppna en butik, gärna med en väninna, bara för att göra något på dagarna och få lite social samvaro. Kännetecken på dessa butiker (tänk en liten kuddaffär på Östermalm), är att de baserat på läge och omsättning absolut inte kan generera en enda spänn i vinst. Vilket inte är meningen heller.
Så sammafattningsvis. Detta är, som någon sade ovan, ett ömsesidigt utnyttjande. Dock baserat på känslor. Så inga horor eller torskar, bara våra naturliga drifter.
Men siktar du på att bli en lyxhustru, får du hänga på platser och tillfällen där du har chanser att träffa på en man med makt och resurser. Rätt utbildning som öppnar dörrar hjälper. Eller bara slumpen, känner tex en servitris som gifte upp sig. Och för guds skull nämn inte att du vill vara en lyxhustru, detta lockar absolut ingen.