2025-11-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag har ingen aning om vad detta kommer att leda till;

men svensk Polis är så patetisk när de håller på så här och inte klarar av att följa bevisen.

Om SS nu inte mördade hustrun, då är det ju bara att förhålla sig till det som polis och inte blint hålla fast vid något som man egentligen saknar relation till förutom i rollen som utredande polis. Det är ren yrkeskorruption att ändra om i papper och vilja få fram en bild som inte stämmer.
Förmodligen för att en ordentlig utredning skulle komma fram till obekväma saker om polisens "informatör" som tränade och gav vapnet till Sara. Förmodligen var det han själv eller hans polare som sköt också, skulle förklara varför man var så snabb att komma fram till detta istället för någon politisk inkorrekt sanning, typ nån random invandrare dödade henne för 20k som hon själv först säger i förhören.
Citera
2025-11-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast nu är det ju så att hon ansågs inte vara vid sina sinnens full bruk utan ansågs allvarligt psykiskt störd.
Jag är inte säker på att det hållit i dagsläget då kraven för rättspsykiatrisk vård är betydligt hårdare.
Man kan tycka vad man vill om Sara, men hade hon inte hamnat i Knutby hos en sekt och i klorna på Fossmo så hade hon förmodligen inte heller dödat någon.

Man har eget ansvar även om man hamnar i en sekt. Hur avgör dom om någon är psykiskt störd? Jo, genom frågor. Kan man inte ljuga?
Citera
2025-11-25, 20:18
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
SS säger själv att BO gjorde ljud ifrån sig efter första skottet som träffade i höften.

Ett gurglande läte från lungorna då kulan trängde från höften snett upp genom bröstkorgen? En kula i höften är långt ifrån direkt dödande - människan borde ju hoppat ända upp i taket efter en sådan träff!
Citera
2025-11-25, 20:19
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Förmodligen för att en ordentlig utredning skulle komma fram till obekväma saker om polisens "informatör" som tränade och gav vapnet till Sara. Förmodligen var det han själv eller hans polare som sköt också, skulle förklara varför man var så snabb att komma fram till detta istället för någon politisk inkorrekt sanning, typ nån random invandrare dödade henne för 20k som hon själv först säger i förhören.

Ja. Det känns ju långt ifrån bra eller korrekt.
Citera
2025-11-25, 20:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Varför skulle Barnflickan vilja rota i det här om hon skulle ljugit om skott mot huvudet etc, brottet är ju sonat och hon kom i så fall undan med lite frivård på rättspsyk. Nej, Barnflickans story är nog sann och de där påliggande nackskotten får förklaras på något annat sätt. Kanske Helge? Kanske Åsa Waldau?

Sedan skall vi inte glömma bort att det rent moraliskt inte förändrar Barnflickans skuld, hennes uppsåt var ju helt klart att döda, vilket hon rven erkännt. Men kanske sköt hon ett lik?

Hon vill rota i det för att förstärka sin roll som offer när hon egentligen är en iskall gärningsman. Nu vill hon sprida den självbilden och bilden av sig själv.

Det här är vad hon gjorde mot Daniel Linde: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1Q2JR/jag-motte-en-dodsmaskin

Han var definitivt inte död innan hon försökte avrätta honom och var på håret att lyckas.
Citera
2025-11-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Man har eget ansvar även om man hamnar i en sekt. Hur avgör dom om någon är psykiskt störd? Jo, genom frågor. Kan man inte ljuga?

Nja, en större RPU tar en månad ungefär och det blir som en utredning. Dom bor på rättspsyk under tiden. Nej, det går oftast inte att ljuga och definitivt inte i dagsläget. Förr fick dom lättare vård istället för fängelse så är det inte i dag. Allvarlig psykiskt störd är en juridisk term inte en diagnos.
Citera
2025-11-25, 20:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hon vill rota i det för att förstärka sin roll som offer när hon egentligen är en iskall gärningsman. Nu vill hon sprida den självbilden och bilden av sig själv.

Det här är vad hon gjorde mot Daniel Linde: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1Q2JR/jag-motte-en-dodsmaskin

Han var definitivt inte död innan hon försökte avrätta honom och var på håret att lyckas.

Hon var psykiskt sjuk. Den som var en iskall psykopat är pastorn som följer med Daniel Linde i ambulansen. Om du läser din egen länk.
Citera
2025-11-25, 20:34
Medlem
Sara i TV4
https://www.tv4.se/artikel/1DZwK3eZTjMQSXPW7BCpgc/tararna-i-studion-som-en-stor-moerk-rock-oever-en

Citat:
Till attack efter nya detaljerna om Knutby: Borde blivit skolpoliser
GW:s skarpa kritik mot utredningen: ”Hur i helvete kan man missa något sånt?”
https://www.tv4.se/artikel/4JxBG4n7vPoh0Snjg0QLjU/till-attack-efter-nya-detaljerna-om-knutby-borde-blivit-skolpoliser

Kling och Klang får en skopa av GW
Senast redigerad av Browser 2025-11-25 kl. 20:36.
Citera
2025-11-25, 20:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Självklart har kvinnor inget ansvar överhuvudtaget, inte ens när de beväpnar sig och mitt i natten skjuter skott i huvudet på en sovande person. Hon sköt ju trots allt för att döda. Herregud...

Oavsett vilket, så måste ju alla fakta finnas med i en utredning som gäller mord.

Att ta reda på om mordoffret var död eller levande när det sköts skott mot personen, är rätt så väsentligt att fastställa. Och någonting som varje polis ska vilja ha klarhet i.

Få tycker synd om SS eller anser att hon är eller var oskyldig i det hela.
Senast redigerad av -GG 2025-11-25 kl. 20:39.
Citera
2025-11-25, 20:35
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men som GW säger inte mord om hon redan var död. Så därav faller ju anstiftan också? I svensk rättvisa ska det ju finnas ett offer gällande brott och det offret kan ju då sägas redan var död.

Men inte säker kring detta. Står ju inget alls i någon artikel om att Helges fall kan prövas också. I så fall borde ju hans advokat vara ute och uttala sig om att de lämnat in överklagande.

Men han skickade ju sms att hon skulle skjuta Alexandra och det gjorde hon ju men frågan är ju om Alexsndra var död redan då så någon form av anstiftan är det ju .
Citera
2025-11-25, 20:38
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Jag tvivlar inte på att hon är ett as utan handlar om rättssäkerhet. Det verkar ju åtminstone som att åklagaren valt att endast visa delar av bevisning och rekonstruktion för rätten och försvaret (eller om det mörkats av polisen?). Nästa gång kanske det är jag eller du som sitter åtalade, vi måste då vara säkra på att alla detaljer lämnas till oss och vårt försvar. Alltså helt säkra. Noll tvekan.
Citera
2025-11-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det handlar inte om att jag skulle vara lättlurad eller inte. Men det verkar ju åtminstone som att åklagaren valt att endast visa delar av bevisning och rekonstruktion för rätten och försvaret (eller om det mörkats av polisen?). Detta handlar om rättssäkerhet, vi måste kunna lita på rättsväsendet. Nästa gång kanske det är du som är åtalad, då känns det kanske mer viktigt att du och din försvarare får alla detaljer?
Ja det har du rätt i att en åklagare ska presentera alla bevis oavsett om det är till nackdel eller fördel till den åtalade om det är relevant till fallet och det är lagstadgat. Många glömmer det att en åklagare kan till och med tala till din fördel och få dig friad, vilket hände mig runt millenieskiftet efter en incident i samband med en fotbollsmatch. Så åtalad har jag varit

Men för att knyta an till tråden, hon spelar oskyldig och talar med låg darrig röst och många snyft, men koncentrera dig mer på hennes ögon och hur hon spelar offer.

Men jävlar vad lik hon är som på bilderna från 20 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in