2025-11-25, 12:10
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertears1
Bra om SS kan få viss upprättelse, men svårt att förstå hur någon annan eventuell gärningsman skulle kunna bli fälld.

Ett frikännamde av SS innebär ju inte att någon annan behöver bli fälld.

Tänk dig palmemordet.
Citera
2025-11-25, 12:18
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vem skulle ha ett motiv förutom Helge? Bara löjligt att tro nåt annat.

Han slog ju ihjäl sin första fru också , det är Helge som är det stora psykfallet i hela Knutbyfallet och Sara fick bära hundhuvudet och rättsväsendet trodde på detta . Rättsskandal i samma anda som Quick-härvan.

Angående Kristi brud, varför skulle hon skjuta sin egna syster?
Citera
2025-11-25, 12:21
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Han slog ju ihjäl sin första fru också , det är Helge som är det stora psykfallet i hela Knutbyfallet och Sara fick bära hundhuvudet och rättsväsendet trodde på detta . Rättsskandal i samma anda som Quick-härvan.

Angående Kristi brud, varför skulle hon skjuta sin egna syster?

Nej. Åsa är kraftigt störd men hon skulle inte skjuta sin egen syster i Helges sovrum.
Citera
2025-11-25, 12:23
Avstängd
Ma n kunde hoppas att denna historia skulle glömmas bort, för hela Sverige verkar som ett stort skämt. FInns t ex franska och internationella YT dokumentärer där man gör sig lustig över det, framför allt att Gud beställer mord på sms, att gud öht skickar sms. Med mera. Sorgliga typer verkligen. Nu ska denna affär valsas runt på nätet ännu en gång.
Citera
2025-11-25, 12:27
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Skit samma. Hon har vart där inne och avlossade skott i kroppen.
Kommer bara kosta oss massa onödiga skattepengar om denna cirkus rivs upp igen.
Skitsamma kan det väl knappast vara.. För om det här stämmer så pekar ju en hel del på att polis och åklagare medvetet undanhållit information för domstol och advokater i syfte att stärka misstankarna och möjligheten att få en fällande dom.
Och skiter man nu i den dömda kvinnan så är ju möjligheten att det begåtts ett rejält rättsövergrepp i sig självt en orsak till att ta upp det igen
Citera
2025-11-25, 12:32
Avstängd
Ksenia74s avatar
Polisprofessorn Leif GW Persson går i taket när han ser 200 sekunders avslöjande av alla brister i Knutbyutredningen.

– Det är ju fullkomligt jävla häpnadsväckande. Det är obegripligt hur man kan göra sådana här missar.

Har Sara Svensson mördat Alexandra Fossmo?

– Svar nej

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BngwV/gw-om-nya-uppgifterna-i-knutbyfallet-klockrent-resningsarende
Citera
2025-11-25, 12:35
Medlem
detektiven789s avatar
Självklart har kvinnor inget ansvar överhuvudtaget, inte ens när de beväpnar sig och mitt i natten skjuter skott i huvudet på en sovande person. Hon sköt ju trots allt för att döda. Herregud...
Citera
2025-11-25, 12:55
Medlem
Intressant att Aftonbladet är ganska sena på bollen, för drygt tio år sedan skrev journalisten/författaren Dick Sundevall en serie artiklar som granskade just Knutby, han kom fram till att barnflickan troligen var oskyldig. Nu har visst Paragraf återpublicerat allt igen, med anledning av Aftonbladets uppmärksammade skriverier.

https://www.magasinetparagraf.se/public/42769-del-3-22-punkter-som-friar-sara/

https://www.magasinetparagraf.se/public/225087-knutbysekten-sex-mord-och-religion/
Citera
2025-11-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Självklart har kvinnor inget ansvar överhuvudtaget, inte ens när de beväpnar sig och mitt i natten skjuter skott i huvudet på en sovande person. Hon sköt ju trots allt för att döda. Herregud...
Ja, precis! Nu kommer det väl dra igång en dyr cirkus igen. Som att den soppan inte har kostat nog.
Citera
2025-11-25, 13:21
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Tveklöst intressanta uppgifter. Men jag känner att jag har väldigt att känna tilltro till att barnflickan sanning. Inte minst eftersom det legat och alltjämt ligger i hennes intresse att förminska sin egen del i det hela.

Vad sägs om att det kan vara så här enkelt istället: Sara var bestämd att hon skulle skjuta ihjäl kvinnan och gick helt enkelt fram och sköt två påsittande skott i huvudet. Hon återvänder en bra stund senare för att säkerställa att hon är död och skjuter då ett skott i höften för att kolla. Hon vill sen inte riktigt stå för det och berättar en version som förmildrar hennes inblandning, dvs "sköt från avstånd", "visste knappt vad hon gjorde" etc.

Jag är inte särskilt insatt i fallet, men hon har alltid gett mig väldigt dåliga vibbar iaf. Och såg ingenting i aftonbladets video som övertygar mig om att det inte kan vara hon som sköt ihjäl kvinnan.

Fan vet. Men intressant iaf.
Citera
2025-11-25, 13:26
Avstängd
TheJesuits avatar
Det som oroar mig i denna soppan (sedan kanske det är Sara som är skyldig i alla fall, vem vet?) är att det verkar som att polis / åklagare undanhåller vissa bitar som inte passar in i berättelsen. Allvarligast kanske rekonstruktionsfilmen där Sara trots uppmaning (och ovetande av vikten av just detta) vägrar vidhålla att hon skjutit med pistolen mot huvudet.

Sedan är skottet i höften märkligt (enda förklaringen är att hon skjutit två skott i huvudet, backat 2 meter till fotändan av sängen och sedan skjutit ett sista hat-skott som träffat höften snett nedifrån - vilket också förutsätter att offret fortfarande ligger på sidan trots skotten i huvudet).
Citera
2025-11-25, 13:37
Medlem
Skoj när den kvinnliga reportern ska testskjuta en revolver och hållder den primärt som högerhänta gör men blundar också med höger öga.
-Det är svårt att träffa !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in