2025-11-25, 18:32
Medlem
evertears1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Märkligt att Fossmo skyddat Åsa Waldau..om han nu skyddat henne.,han har suttit förhållandevis lång tid iaf.

Han har ju försökt gola på henne, men fick inget direkt gensvar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QlMnqV/kristi-brud-skrev-alla-sms-till-barnflickan
Senast redigerad av evertears1 2025-11-25 kl. 18:37.
Citera
2025-11-25, 18:34
Medlem
evertears1s avatar
Dom här två ”nya” skotthålen... Kan det inte bara vara så att filten/överkastet låg över täcket, som låg över Alexandras huvud när hon blev skjuten där?
Citera
2025-11-25, 18:35
Bannlyst
Sonny Björk får betalt för att säga vad uppdragsgivaren önskar.
Citera
2025-11-25, 18:36
Bannlyst
Hur kunde den riktiga mördaren förutse att svensk polis är inkompetenta idioter?
Citera
2025-11-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Sara Svensson är ett utmärkt studium av hur en psykopat manipulerar media. Hon använder alla trixen i boken, och dom med lägre utbildning låter sig lätt luras.

Uppsåtet var att döda med de två skott som avlossades mot Alexandra Fossmo. Huruvida offret redan var död när skotten avlossade är ur straffsynpunkt ointressant. Uppsåtet motiverar straffet.
Hon har ju ändå kallt riktat ett vapen och skjutit mot sängen mot Alexandea med uppsåt att döda.
BO nr 2 blev ju också skjuten men överlevde. Eftersom han förhoppningsvis har kunnat vittna vem som sköt honom kan hon inte vara speciellt oskyldig.
Jag tror och har även känningar om att SS också är fruktansvärt manipulativ
Citera
2025-11-25, 18:41
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timetrial44
Sara Svensson är min drömkvinna 🥰🥰🥰

Du hade blivit ett ännu större mentalt vrak i hennes sällskap. Hon skulle lätt ha övertygat dej om att hon övertagit rollen som Kristi brud och gett dej order att mörda några s.k Antikristobjekt. Såna här psykopatkvinnor utan några som helst vettiga gränser borde sitta inlåsta och inte få fortsätta lura pk media ännu mer.
Citera
2025-11-25, 18:42
Medlem
Alonens avatar
Jag undrar jag om inte Helge själv sköt Alexandra. Helges första fru dog ju oxå under märkliga omständigheter.

Saras insatser var nog mest en rökridå, för att skydda Helge ifrån mordmisstankar…
Citera
2025-11-25, 18:43
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon har ju ändå kallt riktat ett vapen och skjutit mot sängen mot Alexandea med uppsåt att döda.
BO nr 2 blev ju också skjuten men överlevde. Eftersom han förhoppningsvis har kunnat vittna vem som sköt honom kan hon inte vara speciellt oskyldig.
Jag tror och har även känningar om att SS också är fruktansvärt manipulativ

SS känns som en psykopat nu när hon var med i TV4
Citera
2025-11-25, 18:43
Medlem
St..appvipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Gissningsvis har Helge och Åsa knullat. och haft någon sort sexuell relation.

Jag gissar på detta scenario.

Åsa och Helge knullar.
Åsa gifter sig med en man. Det gör Helge arg så han gifter sig med Åsas syster.
Åsa blir arg och tvingar Helge att mörda sin fru och lägga skulden på barnflickan som skjuter en redan död kropp.

Helges första fru tog säkerligen sitt egna liv pga den enormt sinnessjuka tillvaro i sekten dom levde i som säkerligen orkestrerades av självaste Åsa Waldau.

Haha, ja visserligen kan det vara ett scenario som inte inbegriper Åsa över huvud taget men jag håller på ditt scenario även om det är en aning grandiost. I Knutbysekten har vargarna samlat sina får.
Citera
2025-11-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Sara Svensson är ett utmärkt studium av hur en psykopat manipulerar media. Hon använder alla trixen i boken, och dom med lägre utbildning låter sig lätt luras.

Uppsåtet var att döda med de två skott som avlossades mot Alexandra Fossmo. Huruvida offret redan var död när skotten avlossade är ur straffsynpunkt ointressant. Uppsåtet motiverar straffet.

Har Sara Svenson någonsin nekat att det var hon som sköt kvinnan?

Mig veterligen säger hon fortfarande att det var hon som sköt kvinnan och att det var Helge Fossmo som styrt henne.

Vad skulle hända om nu Sara Svensson börjar neka som Quick gjorde? Då faller ju även bevisningen mot Helge Fossmo som skulle kunna få resning och bli miljonär pga skadestånd han får för att han suttit oskyldigt fängslad i nästan 20 år.
Citera
2025-11-25, 18:47
Medlem
Citat:
Sonny Björk får betalt för att säga vad uppdragsgivaren önskar.

Det är delvis sant - Sonny är en guru inom kriminalteknik inom polisen

Han säljer ord i form av utredningar o sakkunnig

Han tar noll ställning till brott o skuldfråga utan ifrågasätter bara bevisning
när det går - jag har fikat med honom o han är juste
Citera
2025-11-25, 18:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Hur kunde den riktiga mördaren förutse att svensk polis är inkompetenta idioter?

Det kunde han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in