2025-11-25, 18:49
Medlem
Loikkaris avatar
Stackars lilla Sara, så orättvisst behandlat. Men nu kan hon ju börja en ny kärriär, som livscoach. Gör inte som jag gjorde, gör som jag lär. Sån känsla fick jag när jag såg snyfthistorien i TV4 nyhetsdagen.

Ingen som tänkt varför blodet som tunnit genom madrassen har inte koagulerat?
Citera
2025-11-25, 18:49
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det tycker ju GW är skumt också. Hon en liten frikyrklig flicka kan bara åka till plattan i Stockholm och där få kontakt med en snubbe som säljer henne en revolver.

Kan man hålla med om. Men helt osannolikt är det väl inte heller sett att hon frågar "rätt" snubbe.

Måste man inte ha kontakter? Hon blev väl blåst en gång?
Citera
2025-11-25, 18:52
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
De skiljdes medan han satt inne

Var hon inte gift och skiljde sig för Helges skull?
Citera
2025-11-25, 18:54
Medlem
goofers avatar
Knutbysekten ger jag inte mycket för och de har säkert alla fått de straff de förtjänar men det här
handlar ju mest om vilka klåpare svensk polis och åklagare är.

Detta måste givetvis genomlysas ordentligt och grundligt, det är ju lika dåligt som Quick och poliserna i Falun alla misslyckade utredningar.

Polisen får bara inte vara så här dåliga!
Citera
2025-11-25, 18:58
Medlem
Crime-boy2s avatar
Varför skäms inte Åsa Waldau för allt hon gjort i Knutby? Hon är väl den sista att säga till folk att dom ska "gå vidare"? När Helge försvann fortsatte hon i samma hjulspår.
Citera
2025-11-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Den dokumenterades dock inte, vad jag förstod från 200 sekunder. Det är alltså oklart om den måste uppstått genom att den blött igenom hela sängen med sängbotten. Kan det inte runnit blod vid sidan av sängen?

Och hur lång tid skulle det krävas för att det skulle rinna blod genom sängbotten och bilda en pöl? Skulle 4 dl blod öht ge någon blodpöl alls, eller skulle vätskan helt absorberas av sängbotten?

Helt beroende på säng och material givetvis, men de gör en test med grisblod på 200 sek och 1 liter blod. Det går inte igenom på en timma. Att inte utreda pölen tillsammans med de 5 skotthålen är tjänstefel.
Det är med i förundersökningen i en enda mening.
I Marinafallet där ett skott avlossats mot huvudet va det en stor blodpöl som gick igenom till sängbotten och lite rinn på en sängbalk.
Citera
2025-11-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Sara Svensson är ett utmärkt studium av hur en psykopat manipulerar media. Hon använder alla trixen i boken, och dom med lägre utbildning låter sig lätt luras.

Uppsåtet var att döda med de två skott som avlossades mot Alexandra Fossmo. Huruvida offret redan var död när skotten avlossade är ur straffsynpunkt ointressant. Uppsåtet motiverar straffet.
Ja det fanns absolut ett uppsåt, men om Alexandra redan var död betyder det likväl att någon annan skjutit de dödande skotten. Ska man bara skita i att någon annan kanske mördade henne ”först”? (Om man nu kunde mörda någon två ggr)
Citera
2025-11-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertears1
Han har ju försökt gola på henne, men fick inget direkt gensvar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QlMnqV/kristi-brud-skrev-alla-sms-till-barnflickan
Ok,ja nu minns jag. Fossmo fick livstid så alla var nöjda med det.
Citera
2025-11-25, 19:03
Medlem
Citat:
1. Skotthålen i påslakanet
En bild i sidomaterialet, den så kallade slasken, de dokument från polisutredningen som inte presenteras för rätten, visar påslakanets undersida.

På bilden syns två skotthål som inte är redovisade i förundersökningen och som kan tyda på att det skjutits fler skott i sovrummet

2. Blodpölen under sängen

3. Jägaren som hörde skotten
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Okbm5O/jens-lapidus-darfor-borde-knutbydomen-mot-barnflickan-rivas-upp

Lapidus är ute och vevar också och kräver att domen rivs upp.

Citat:
Lapidus tror på resning i Knutbytfallet
https://www.tv4.se/artikel/1oQ1Nrcb4j6L3lWWpNNMOi/lapidus-tror-pa-resning-i-knutbytfallet
Senast redigerad av Browser 2025-11-25 kl. 19:06.
Citera
2025-11-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St..appvipan
Haha, ja visserligen kan det vara ett scenario som inte inbegriper Åsa över huvud taget men jag håller på ditt scenario även om det är en aning grandiost. I Knutbysekten har vargarna samlat sina får.
Det också är skumt är att Åsa inte verkade sörja sin syster speciellt mkt!
Citera
2025-11-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det också är skumt är att Åsa inte verkade sörja sin syster speciellt mkt!

Psykopater har noll empati vilket kan vara en delförklaring.
Citera
2025-11-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Sara är oskyldig, hon har inte genen för att döda. Hon är ett manipulerat lättlurat offer. Den skyldige är högst troligt ÅW...say no more

Hon gick ju uppenbarligen in för att döda och avlossade skott i tron om att hon levde då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in