2025-11-25, 17:05
Medlem
HonkenHolmess avatar
Direkt när jag hörde och såg reportaget idag tänkte jag, vad kommer Åsa Waldau säga om detta?

Kommer hon våga säga nåt? Hon fick då 120 timmars samhällstjänst för 8 misshandlar.

Men en narcissist kan ju inte hålla munnen, såg hennes kommentar någon minut senare.

- Släpp det och gå vidare.

Varför då Åsa? Ska inte sanningen fram? Har du något att dölja?
Citera
2025-11-25, 17:05
Avstängd
Unobosss avatar
Gissningsvis har Helge och Åsa knullat. och haft någon sort sexuell relation.

Jag gissar på detta scenario.

Åsa och Helge knullar.
Åsa gifter sig med en man. Det gör Helge arg så han gifter sig med Åsas syster.
Åsa blir arg och tvingar Helge att mörda sin fru och lägga skulden på barnflickan som skjuter en redan död kropp.

Helges första fru tog säkerligen sitt egna liv pga den enormt sinnessjuka tillvaro i sekten dom levde i som säkerligen orkestrerades av självaste Åsa Waldau.
Citera
2025-11-25, 17:09
Medlem
Jag är förvånad att detta inte kommit ordentligt upp till ytan tidigare. Jag som följt fallet genom åren och tänkt mycket på det (samt säkert många fler än mig) har hört Saras vittnesmål i diverse dokumentärer och dyl. Att hon initialt sköt mot höften och att Alexandra inte reagerade är inga nya uppgifter i media och det är ju egentligen mycket anmärkningsvärt. Jag har aldrig fått detta att stämma. Det känns egentligen solklart att H-F var så oehört lömsk att han ville försäkra sig om att A skulle dö att han inte vågade ta risken att Sara skulle missa. Så nöjd han måste ha känt sig någonstans under alla dessa år, med att ha kommit undan skulden för mord på sina två tidigare fruar, även om han fick ett längre fängelsestraff för anstiftan för den senare. Att få någon att utföra ett mord åt en som man redan har utfört, inte ens i Hollywood.
Citera
2025-11-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon är 50 idag alltså. Var runt 30 när hon ledde hela utredningen. Känns ju som en sådan utredning borde letts av en inte nästan helt nykläckt åklagare...

Dom var ju två åklagare, den andra var Anne Sjöblom. Både Elin Blanck och Anne Sjöblom hade varit åklagare i Fadime-mordet två år tidigare, så dom var erfarna båda två.
Citera
2025-11-25, 17:17
Medlem
outback4s avatar
Fattar inte varför det ska ältas igen? Det är över 20 år sedan. Lite som styckmordet på C da Costa, varför älta det massa år senare? Palmemordet ska vi inte ens prata om..älta hit och älta dit.
Släpp och gå vidare.
Citera
2025-11-25, 17:20
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Gissningsvis har Helge och Åsa knullat. och haft någon sort sexuell relation.

Jag gissar på detta scenario.

Åsa och Helge knullar.
Åsa gifter sig med en man. Det gör Helge arg så han gifter sig med Åsas syster.
Åsa blir arg och tvingar Helge att mörda sin fru och lägga skulden på barnflickan som skjuter en redan död kropp.

Helges första fru tog säkerligen sitt egna liv pga den enormt sinnessjuka tillvaro i sekten dom levde i som säkerligen orkestrerades av självaste Åsa Waldau.

Hon kan omöjligt tagit livet av sig? Hon låg död i badkaret med en skallskada. "Fallolycka" enligt polisutredningen.
Citera
2025-11-25, 17:20
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Fattar inte varför det ska ältas igen? Det är över 20 år sedan. Lite som styckmordet på C da Costa, varför älta det massa år senare? Palmemordet ska vi inte ens prata om..älta hit och älta dit.
Släpp och gå vidare.

De blir så när nya uppgifter kommer fram, nu kanske vi hade två mördare, men barnflickan tog på sig hela skulden.
Citera
2025-11-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Allt pekar mot Åsa Waldau, att hon mördat sin egen syster. Hon vill dessutom att ärenden läggs ned. Mycket skumt.

Sant !!
Vem uttalar sig på det sättet?
Åsa ”säger till Aftonbladet att hon tycker att man borde lägga en blomma på hennes grav istället ”
Att man kan ju tycka att Sanningen väger mer ! Men jag tror att Åsa höll i mer trådar än vad vi vet !
Hon är nog mer skyldig än Sara anser jag !
Citera
2025-11-25, 17:21
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Varför erkände barnflickan, om hon inte var skyldig.

Hjärntvättad och säkert blivit hotad av HF och ÅW?
Citera
2025-11-25, 17:22
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Hon kan omöjligt tagit livet av sig? Hon låg död i badkaret med en skallskada. "Fallolycka" enligt polisutredningen.
Så då kan du räkna ut resten själv hur hon blev proppad med läkemedel.

Något stämmer inte.
Citera
2025-11-25, 17:25
Medlem
outback4s avatar
Citat:

SS vill ha skadestånd, som "en Kaj Linna.."
Citera
2025-11-25, 17:25
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Ja, säkert är det så, jag tror också på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in