Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Tänk om kvinnor kunde lära sig att sluta bjuda hem män för att "sova" med dem om de inte vill ha sex. Sett flera liknande fall senaste året nu.

Skrämmande om kvinnor verkligen är så här dumma i huvudet. Bäst att helt fria såna här gånger så kanske kvinnor lär sig till slut, vilket, paradoxalt nog kan tyckas, kanske leder till färre "våldtäkter" framöver.

Kvinnor måste helt enkelt börja ta lite eget ansvar för situationer de hamnar i.

Man är rätt extremt dum och korkad om man inte hörsammar upprepade nej , som ens kompis sedan länge säger till en.

Det är killen i detta fallet som är korkad. Blir bra för honom att sitta i fängelse och lära sig att nej alltid är ett nej.
Citera
2025-11-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fel. Det är som jag skrev: svårt att få ut skadestånd från annan instans.

Och vad för dig att tro att denna kvinna ljuger om våldtäkt? Killen erkänner ju i Snapchatkonversationen att han ibte haf hörsammat hennes upprepade nej , vilket är = våldtäkt. Han erkänner våldtäkt där i Snapchatkonversationen.

Dina lögner blir inte mer sanna för att du upprepar dem det är inga problem att få ut skadestånd jag har fått det vänner till mig har fått de nemas problemas kan inte gärningsmannen betala så betalar staten
Citera
2025-11-25, 16:37
Medlem
Citat:
Man är rätt extremt dum och korkad om man inte hörsammar upprepade nej , som ens kompis sedan länge säger till en.

Det är killen i detta fallet som är korkad. Blir bra för honom att sitta i fängelse och lära sig att nej alltid är ett nej.

Äsch hon bjöd hem honom horan får skylla sig själv
Citera
2025-11-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Vilken jävla skev jämförelse.. skärp dig!

Ska våldtäktsoffer hålla reda på vilka som skulle kunna våldta dem. Så ska väl hyresgäster och bostadsrättsägare kunna hålla reda på om de bor granne med kriminella eller ej. Tom. lättare att ta reda på om man bor granne med en kriminell, än att ta reda på om ens vän sedan länge är våldtäktsförövare och avser att våldta en.

Eller Så lägger vi ansvaret där det hör hemma: på förövarna.

I detta fallet ska alltså ansvaret läggas på den här killen som trots upprepade nej från sin vän sedan länge, ändå fortsätter. Han våldtar sin vän sedan länge. Han behöver sitta i fängelse och lära sig att säger någon nej, så menar denna person nej. Och då slutar man.
Citera
2025-11-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Äsch hon bjöd hem honom horan får skylla sig själv

Men hur ska du ha det?

Ibland skriver du att hon ljuger om våldtäkten för att få skadestånd. Och ibland menar du att hon har blivit våldtagen, men får skylla sig själv för att hon bjöd hem sin vän sedan länge.

Båda dessa saker kan ju inte stämma samtidigt. Hon kan ju inte både ha blivit våldtagen och ljuga om våldtäkt för samma ligg.

Så. Hur ska du ha det? Vilken av dina kvinnohats-versioner av det hela tänker du hålla dig till? Båda funkar ju inte.
Citera
2025-11-25, 16:44
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ska våldtäktsoffer hålla reda på vilka som skulle kunna våldta dem. Så ska väl hyresgäster och bostadsrättsägare kunna hålla reda på om de bor granne med kriminella eller ej. Tom. lättare att ta reda på om man bor granne med en kriminell, än att ta reda på om ens vän sedan länge är våldtäktsförövare och avser att våldta en.

Eller Så lägger vi ansvaret där det hör hemma: på förövarna.

I detta fallet ska alltså ansvaret läggas på den här killen som trots upprepade nej från sin vän sedan länge, ändå fortsätter. Han våldtar sin vän sedan länge. Han behöver sitta i fängelse och lära sig att säger någon nej, så menar denna person nej. Och då slutar man.
Det går inte att diskutera med dig för du går full defense. Du kan inte jämföra kolla Lexbase på grannar i sitt trapphus å hon här som känt honom i flera år å trodde hon kunde lita på honom. Det fattar du väl själv!

Hela tiden tar du upp om vad hon skrev i snapchat historiken men tänker inte på vad han även skrev. Han skrev att han trodde hon var intresserad eftersom hon bjöd honom hem å dessutom ville att han skulle ligga bredvid henne. Har hon ingen soffa?

Du vet väl inte om dom småflörtade å om det hände nåt medans hon bäddade om mitt i natten.

Vill du tas på allvar. Så se helheten.

Jag står upp för att alla har ett personligt ansvar. Detta hade kunnat förhindrats. Sinnessjukt att du inte ser hennes del i det hela. Ingen idé du svarar. Såna som du är så blinda av hat.
Citera
2025-11-25, 16:50
Medlem
Vad får en människa som blir våldtagen?
Citera
2025-11-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud

En kvarts miljon skattefritt minst inte mycket om du är ett verkligt offer men mycket för att hitta på en saga och som bekant behövs inte minsta bevis för att fällas för våldtäkt
Citera
2025-11-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Dina lögner blir inte mer sanna för att du upprepar dem det är inga problem att få ut skadestånd jag har fått det vänner till mig har fått de nemas problemas kan inte gärningsmannen betala så betalar staten

Fel. Lös min spoiler vad Kronofogden och lawline säger om saken. Och håll dig sedan topic!

Du kan ju inte se det som att hon ljugit om våldtäkt för att få skadestånd. Samtidigt som du tycker att hon får skylla sig själv för våldtäkten. Du får ju välja någon version av dina kvinnohats-versioner.

För min del är det tydligt i deras Snapchatkonversation, att han erkänner att han har våldtagit henne.
Citera
2025-11-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det går inte att diskutera med dig för du går full defense. Du kan inte jämföra kolla Lexbase på grannar i sitt trapphus å hon här som känt honom i flera år å trodde hon kunde lita på honom. Det fattar du väl själv!

Hela tiden tar du upp om vad hon skrev i snapchat historiken men tänker inte på vad han även skrev. Han skrev att han trodde hon var intresserad eftersom hon bjöd honom hem å dessutom ville att han skulle ligga bredvid henne. Har hon ingen soffa?

Du vet väl inte om dom småflörtade å om det hände nåt medans hon bäddade om mitt i natten.

Vill du tas på allvar. Så se helheten.

Jag står upp för att alla har ett personligt ansvar. Detta hade kunnat förhindrats. Sinnessjukt att du inte ser hennes del i det hela. Ingen idé du svarar. Såna som du är så blinda av hat.

Det är ju just vad han skriver jag fastnar för. Han har hört hennes upprepade nej, men han fortsätter ändå = våldtäkt och erkännande om våldtäkt.
Citera
2025-11-25, 17:01
Medlem
Citat:
Men hur ska du ha det?

Ibland skriver du att hon ljuger om våldtäkten för att få skadestånd. Och ibland menar du att hon har blivit våldtagen, men får skylla sig själv för att hon bjöd hem sin vän sedan länge.

Båda dessa saker kan ju inte stämma samtidigt. Hon kan ju inte både ha blivit våldtagen och ljuga om våldtäkt för samma ligg.

Så. Hur ska du ha det? Vilken av dina kvinnohats-versioner av det hela tänker du hålla dig till? Båda funkar ju inte.

Jag bryr mig icke känner inte personerna i fråga jag säger att har hon blivit knullad får hon skylla sig själv som bjöd hem honom, har horan inte blivit knullad så ljuger hon för att få skadestånd, oavsett vilket ska killen inte ha 3 års fängelse. Jag hatar bara lösaktiga slynor som ljuger om våldtäkt inte kvinnor överlag finns bra kvinnor också
Citera
2025-11-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud

Vad hon får för besvär efter våldtäkten vet vi inte men generellt så:

Men för livet. Tillitsproblem ( i detta fallet var det en vän sedan länge som våldtog henne). Mardrömmar. Traumatiserade, i värsta fall PTSD. Sjukskrivning pga oförmögen att jobba. Sämre inkomst därav och sämre pension. Osv. Som lite plåster på spåren kan de också få en symbolisk summa skadestånd. Som är svårt att få ut i riktiga pengar. Det är väl lite vad de får.

Men kvarstår fängelsedomen i hovrätten, så kommer hon få upprättelse. Alltid något.

Vi får hoppas att hon får ordenligt med stöd och hjälp för sitt trauma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in