2025-11-25, 12:14
  #27793
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ni måste tänka på var i cykeln vi är nu.
Bullmarket har hittills alltid slutat q4 året efter halveringen, så är logiskt att det är över nu.

Det intressanta blir ändå hur lågt vi kommer gå.
Många har ju investerat senaste 2-3 åren och då lär man h ett snittpris på kanske kring 60k usd eller nåt, så att vi då eventuellt går ner till dessa nivåer gör ju ingenting egentligen för de flesta som bara har bitcoin, dom kan ju lika gärna hålla dom 2-3 år till när nästa bullrun startat.

Håller med om att vi är i björnmarknad men att den skulle vara i 2-3 år. Alltså vad är det för galningar som skriver här?
Citera
2025-11-25, 13:32
  #27794
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Håller med om att vi är i björnmarknad men att den skulle vara i 2-3 år. Alltså vad är det för galningar som skriver här?




Önskar dock att vi var det


Krypto är inte nödvändigtvis i en björnmarknad och behöver inte hamna där just nu av flera skäl. För det första ökar det institutionella intresset stora företag och banker fortsätter investera i krypto, vilket ger stöd och minskar risken för långvarig nedgång. För det andra blir regleringen tydligare, myndigheter arbetar med ramverk som legitimerar krypto snarare än förbjuder det, vilket minskar osäkerheten som normalt driver björnmarknader. För det tredje ökar adoptionen i verkliga användningsfall fler använder krypto i betalningar, DeFi och NFTs; ökad användning stärker efterfrågan och stabiliserar priset. För det fjärde hålls likviditeten hög stora handelsvolymer och fler plattformar gör det svårt för marknaden att krascha helt. Slutligen visar makroekonomiska faktorer inga extrema negativa signaler räntor, inflation och globala finansflöden påverkar krypto, men just nu finns inga tecken på en kraftig långvarig nedgång som historiskt har initierat björnmarknader.
__________________
Senast redigerad av Monerokungen 2025-11-25 kl. 13:36.
Citera
2025-11-25, 13:40
  #27795
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Vi är inte i Björn. Av många anledningar.

Önskar dock att vi var det

Har redan kommenterat detta (se tidigare kommentarer). Vi är i björnmarknad men du ska inte ta för givet att det går ner så mycket mer för det. 70K tror jag är den absoluta botten, lägre lär vi inte gå om ens dit.

Kan bli ett relief rally upp till 95K kanske t o m 100K för att sedan dumpa ner ordentligt i källaren. Många betydande aktörer har inte sålt så de kommer förmodligen att pumpa priset en sista gång och sälja runt de regionerna.

Mina fem Satoshi.
Citera
2025-11-25, 15:12
  #27796
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Har redan kommenterat detta (se tidigare kommentarer). Vi är i björnmarknad men du ska inte ta för givet att det går ner så mycket mer för det. 70K tror jag är den absoluta botten, lägre lär vi inte gå om ens dit.

Kan bli ett relief rally upp till 95K kanske t o m 100K för att sedan dumpa ner ordentligt i källaren. Många betydande aktörer har inte sålt så de kommer förmodligen att pumpa priset en sista gång och sälja runt de regionerna.

Mina fem Satoshi.




Marknaden är starkare nu än i tidigare cykler p.g.a. institutioner, ETF-flöden och hög adoption. Därför är det inte säkert att vi får en klassisk björntrend.
Citera
2025-11-25, 15:34
  #27797
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Har redan kommenterat detta (se tidigare kommentarer). Vi är i björnmarknad men du ska inte ta för givet att det går ner så mycket mer för det. 70K tror jag är den absoluta botten, lägre lär vi inte gå om ens dit.

Kan bli ett relief rally upp till 95K kanske t o m 100K för att sedan dumpa ner ordentligt i källaren. Många betydande aktörer har inte sålt så de kommer förmodligen att pumpa priset en sista gång och sälja runt de regionerna.

Mina fem Satoshi.

Håller med. Dock tror jag vi går lägre än 70k.
Citera
2025-11-25, 15:48
  #27798
Avslutad
Jäklar också nu rasar tek-aktier och drar med sig bitcoin
Citera
2025-11-25, 17:15
  #27799
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jäklar också nu rasar tek-aktier och drar med sig bitcoin


Jag ser att dom gått +
Citera
2025-11-26, 07:42
  #27800
Medlem
Våra besparingar går upp i rök just nu. Helvete!!!
Trodde Trump menade alvar men han grejade ju en jäkla uppgång men nu faller allt. Fuuuuuck!!!
Citera
2025-11-26, 10:18
  #27801
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Våra besparingar går upp i rök just nu. Helvete!!!
Trodde Trump menade alvar men han grejade ju en jäkla uppgång men nu faller allt. Fuuuuuck!!!


Upp i rök? Det står ju helt still mellan 86-88
Citera
2025-11-26, 10:26
  #27802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Upp i rök? Det står ju helt still mellan 86-88

Jag hoppas du har rätt. Men en nedgång till klarar jag inte.
Citera
2025-11-26, 10:47
  #27803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Upp i rök? Det står ju helt still mellan 86-88

Well, i strikt mening så äter ju inflationen upp era tillgångar när BTC står still. I synnerhet i förhållande till alla möjliga tillgångsslag, till exempel aktier som går uppåt (till och med lågräntefonder har ju krossat BTC i år).

För övrigt intressant hur lite tal det är om inflationen i BTC-kretsar just nu. Det skulle ju vara en fantastisk hedge mot just inflationen ...
Citera
2025-11-26, 11:19
  #27804
Medlem
Det finns flera tusen kryptovalutor redan och det kommer fler hela tiden ,det innebär ju att även kryptovalutor indirekt späds ut precis som fiat pengar späds ut när stater trycker nya pengar.

Kryptovalutor kommer implodera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in