2025-11-22, 20:02
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Tveksamt om det kommer fungera i mellanårsvalet. I posten du citerar låter han skrämmande lik Biden i sin andra valkampanj, som ju också slog sig för bröstet över börsen, internationell diplomati, och annat som inte hjälper amerikanernas ekonomi eller faktiska levnadsförhållanden.

Jag sa inte att det fungerar vid prövning. Det är då det alltid avslöjar sig.
Men under tiden så fungerar det.

Ta USA med en nypa salt. Jag tycker Trump är ändå OK. Han är något tjurig. Så länge han inte saboterar för NATO, så får han göra vad han vill i USA.
Citera
2025-11-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Ta USA med en nypa salt. Jag tycker Trump är ändå OK. Han är något tjurig. Så länge han inte saboterar för NATO, så får han göra vad han vill i USA.

Fast han saboterar ju NATO, och resten av den västliga alliansen. Som folk som är långt smartare än jag är har observerat är Trump ofta vänligare och mer tillmötesgående emot landets fiender än dess vänner.

Och att säga att Trump får göra vad han vill i USA är en lyx som vi har här i lilla Sverige, men kom ihåg att amerikaner också är människor, precis som svenskar, och har samma moraliska rätt att bli behandlade med värdighet av sin stat.
Citera
2025-11-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Det är väl uppenbart att han saboterar NATO och allt annat som han inte själv bestämmer 100% över.

Det är ju tydligt att Trump står på Putins sida och går hans ärenden, istället för att gå med övriga NATO.
Citera
2025-11-22, 22:13
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Det är väl uppenbart att han saboterar NATO och allt annat som han inte själv bestämmer 100% över.

Det är ju tydligt att Trump står på Putins sida och går hans ärenden, istället för att gå med övriga NATO.

Jag förstår.
Men förr eller senare så kör Trump fast. Jag menar, det är val mindre om ett år i USA.
Citera
2025-11-23, 02:12
Medlem
zergrushs avatar
Det är så här svårt sjuka och störda människor inlåsta på demensboenden beter sig. De tappar sina hämningar, sin självkontroll och slutar helt enkelt vara fungerande personer som kan tillåtas gå lösa i samhället:
https://edition.cnn.com/2025/11/18/us/video/trump-snaps-reporter-epstein-quiet-piggy-vrtc-digvid
Donald Trump Snaps at Female Reporter Who Asks About Epstein Files: "Quiet! Quiet, piggy!" *video*
Citera
2025-11-23, 10:15
Medlem
klybans avatar
Såg Rubio berätta att detta inte var donalds fredsplan, utan putlers önskelista
Citera
2025-11-23, 19:01
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Is Trump a fascist?
Just say yes.
https://www.youtube.com/watch?v=vmSpyRNXtXo

Edit: Såg nu att Trumps fanclub redan noterat detta i tråden.
Senast redigerad av Svinrik 2025-11-23 kl. 19:27.
Citera
2025-11-23, 19:49
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är så här svårt sjuka och störda människor inlåsta på demensboenden beter sig. De tappar sina hämningar, sin självkontroll och slutar helt enkelt vara fungerande personer som kan tillåtas gå lösa i samhället:
https://edition.cnn.com/2025/11/18/us/video/trump-snaps-reporter-epstein-quiet-piggy-vrtc-digvid
Donald Trump Snaps at Female Reporter Who Asks About Epstein Files: "Quiet! Quiet, piggy!" *video*
Böjd att hålla med, han är ju totalt instabil.
Vi får en inblick i vem Trump verkligen är, ett stort jävla svin och fascist.
Citera
2025-11-25, 05:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
ICC-domaren Nicolas Guillou som den 20 augusti sattes under amerikanska sanktioner, likt terrorister och diktatorer, genom ett beslut fattat direkt av Donald Trump därför att han utfärdat en arresteringsorder mot Israels premiärminister Benjamin Netanyahu och försvarsminister Yoav Gallant.
– Till exempel bokade jag ett hotell i Frankrike på (bokningssajten) Expedia och några timmar senare fick jag ett mejl från företaget som avbokade min bokning med hänvisning till sanktionerna, säger Guillou till tidningen.
(...)
Än värre är att han i praktiken inte kan göra några bankaffärer alls. Banker, även om de inte är amerikanska, stänger direkt alla konton för individer på USA:s sanktionslista.
(...)
– Över en natt befinner man sig utan bankkort och dessa företag har nästan monopol, åtminstone i Europa. Alla amerikanska företag mobiliseras för att skrämma dem som sanktioneras, i det här fallet domarna och åklagarna som skipar rättvisa i samtida väpnade konflikter, säger Guillou. (SvD)
Inte undra på att europeiska politiker är så försvagade, infiltrerade CIA och med hot om personliga sanktioner från Trump.

Jag känner en motvillig beundran för Turkiet som har utfärdat en arresteringsorder för Netanyahu.
Citera
2025-11-25, 05:38
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
ICC-domaren Nicolas Guillou som den 20 augusti sattes under amerikanska sanktioner, likt terrorister och diktatorer, genom ett beslut fattat direkt av Donald Trump därför att han utfärdat en arresteringsorder mot Israels premiärminister Benjamin Netanyahu och försvarsminister Yoav Gallant.
– Till exempel bokade jag ett hotell i Frankrike på (bokningssajten) Expedia och några timmar senare fick jag ett mejl från företaget som avbokade min bokning med hänvisning till sanktionerna, säger Guillou till tidningen.
(...)
Än värre är att han i praktiken inte kan göra några bankaffärer alls. Banker, även om de inte är amerikanska, stänger direkt alla konton för individer på USA:s sanktionslista.
(...)
– Över en natt befinner man sig utan bankkort och dessa företag har nästan monopol, åtminstone i Europa. Alla amerikanska företag mobiliseras för att skrämma dem som sanktioneras, i det här fallet domarna och åklagarna som skipar rättvisa i samtida väpnade konflikter, säger Guillou. (SvD)
Inte undra på att europeiska politiker är så försvagade, infiltrerade CIA och med hot om personliga sanktioner från Trump.

Jag känner en motvillig beundran för Turkiet som har utfärdat en arresteringsorder för Netanyahu.
Tack. Mycket intressant det där med bankaffärerna. Detta var nytt för mig. Den äckliga fascistdiktatorn i Washington kan alltså stämpla nån i europé för nån fantasi eller nån slags snarstucken hämnd och så kan denna inte göra bankaffärer i europa!! Jösses, så kan vi inte ha det här. Våra banker måste agera självständigt från Trump och hans regim!
Citera
2025-11-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack. Mycket intressant det där med bankaffärerna. Detta var nytt för mig. Den äckliga fascistdiktatorn i Washington kan alltså stämpla nån i europé för nån fantasi eller nån slags snarstucken hämnd och så kan denna inte göra bankaffärer i europa!! Jösses, så kan vi inte ha det här. Våra banker måste agera självständigt från Trump och hans regim!

Verkligen tråkiga nyheter. Detta är ju en påverkansoperation som ytterligare minskar den krympande gemensamma värdegrunden. Finns det något kvar?

Kanske är det dags att bygga en sandlåda runt bananreubliken USA, problematiken med den exekutiva makten kommer ju att kvarstå även efter det att Trump inte är president.
Det är ju uppenbarligen möjligt för en president att göra lite som han vill, utan någon hänsyn till regler och förordningar.

Detta understryker faran med att köpa amerikanska varor och tjänster. Den som gör det kan ju komma att få se sig själv sanktionerad, bara för att hen inte gör som föreståndaren i bananrepubliken vill.
Citera
2025-11-25, 21:38
Medlem
GustavAnders avatar
284 miljarder dollar i budgetunderskott i Oktober.... var är alla trump-anhängare, vi vill höra hur er sektledare sköter affärerna...

moroner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in