2025-11-24, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja om de bara upprepade gamla påståenden och inte la fram några som helst bevis så hade jag tyckt det vore ointressant vem som än säger det.

Skulle du själv börja tro på Gud eller att jorden är platt om t.ex vår talman sa det??

Dina jämförelser är dåligt vinklade.

Det är inte deras motsvarighet av talman som påstår saker, det är högt uppsatta med Möjlig insyn som andra inte har.

Så med ditt tanke-experiment så hade vi fått se högt uppsatta forskare och högt uppsatta politiker samt säkerhetsrådgivare som hade samlat sig och i kör berättat för oss om att dom "har bevis för att jorden är platt".

Nu är just platt jord otroligt dålig jämförelse med alla bevis vi har på motsatsen men om ovanstående hade hänt så hade du definitivt tänkt att det Kan vara sant med tanke på vilka som säger det eller att dom har någon annan konstig agenda.

Jag håller med dig i mångt och mycket om att det inte behöver vara sant det dom säger i dokumentären och på övriga håll men du måste förstå att när så många högt uppsatta säger samma sak så är det ju antingen sant eller mörkläggning av något annat. Du kan inte förneka båda och vara logisk samtidigt.
Citera
2025-11-24, 14:14
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Dan Farah hos ABC News avseende ett eventuellt erkännande från Vita Huset och Trump Administrationen:

Host:
"Do you expect some kind of massive response or revelation from the White House?"
Dan Farah:
"I do, I do. One of the big reveals in the film, one of the senior officials I interviewed in the film, revealed that the Trump administration contemplated going public."
DF fortsätter:
"Jay stratton was revealing that Steven Mnuchin asked him for a classified briefing on this, because, he needs to be prepared to understand the economic repercussions would be IF the president stepped forward to the mic and told the world "We are not Alone".
Detta bekräftar det Haim Eshed påstod 2020:
"There is an agreement between the U.S. government and the Galactic Federation. They signed a contract with us to do experiments here,."

President Donald Trump is aware of the extraterrestrials' existence and had been "on the verge of revealing" information but was asked not to in order to prevent "mass hysteria."

"They have been waiting until today for humanity to develop and reach a stage where we will understand, in general, what space and spaceships are,"
VAD händer efter att detta blir officiellt? Och vad är nästa steg för Galaktiska Federationen? Kommer de bota alla sjukdomar med magiska apparater? Införa automatik i vårt samhälle så ingen behöver jobba?

----------------------------

https://x.com/ShadowofEzra/status/1992675244600111461?s=20

Former Israeli space security chief says extraterrestrials exist, and Trump knows about it
https://www.nbcnews.com/news/weird-news/former-israeli-space-security-chief-says-extraterrestrials-exist-trump-knows-n1250333

Ingen administration har gjort det hittills så det är svårt att se att den nuvarande skulle göra det.
Så vida inte clownen Trump tjänar på det förstås. Då kanske möjligtvis.
Citera
2025-11-24, 14:24
Avslutad
Jag kan inte riktigt förstå TS tes. theUFOsummoner skriver väldigt välformulerade inlägg med en skarp analys och ofta rätt goda liknelser. Mycket är vetenskapligt förankrat. Samtidigt kan h*n framstå som en avkragad prelat eller uttrycka sig som en 12-stegsapologet. Jag får inte ihop vad som egentligen krävs av oss som tvivlar men inte utesluter. Om det är så att de krävs något utöver klara, synliga bevis som kallas tro eller något annat och som måste komma inifrån med hjälp av en högre makt så undrar jag om det är något som är gemensamt för dessa 34 intervjuade personer. Har de inte heller erforderliga bevis men istället en insikt som kommer av en inre högre makt?

Eller finns det hemliga bevis? Då är det väl inget som helst behov av insikter från ett överjag? TS får gärna utveckla resonemanget härutinnan.
Citera
2025-11-24, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jag kan inte riktigt förstå TS tes. theUFOsummoner skriver väldigt välformulerade inlägg med en skarp analys och ofta rätt goda liknelser. Mycket är vetenskapligt förankrat. Samtidigt kan h*n framstå som en avkragad prelat eller uttrycka sig som en 12-stegsapologet. Jag får inte ihop vad som egentligen krävs av oss som tvivlar men inte utesluter. Om det är så att de krävs något utöver klara, synliga bevis som kallas tro eller något annat och som måste komma inifrån med hjälp av en högre makt så undrar jag om det är något som är gemensamt för dessa 34 intervjuade personer. Har de inte heller erforderliga bevis men istället en insikt som kommer av en inre högre makt?

Eller finns det hemliga bevis? Då är det väl inget som helst behov av insikter från ett överjag? TS får gärna utveckla resonemanget härutinnan.

Varför förutsätter du att TS vet mer än dig och därmed kan "övertyga dig"? Hur skall han/hon göra det?
Detta är inte en tråd för att vinna argument eller tävla om vems teori som är rimligast eller utgå från att någon av oss på något sätt kan "bevisa" våra teorier. Bilda din egen istället med all info du har blivit matad både här och annat håll och argumentera För din teori istället för Emot andras.

Väsentlig skillnad och gör du bara sistnämnda så hamnar du återigen i samma fack som snilskepilsken.
Citera
2025-11-24, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Varför förutsätter du att TS vet mer än dig och därmed kan "övertyga dig"? Hur skall han/hon göra det?
Detta är inte en tråd för att vinna argument eller tävla om vems teori som är rimligast eller utgå från att någon av oss på något sätt kan "bevisa" våra teorier. Bilda din egen istället med all info du har blivit matad både här och annat håll och argumentera För din teori istället för Emot andras.

Väsentlig skillnad och gör du bara sistnämnda så hamnar du återigen i samma fack som snilskepilsken.
Kanske bättre om TS svarar själv. För att skapa en egen uppfattning krävs förståelse för ämnet och jag tror inte att du kan bidra med så mycket i det avseendet.
Citera
2025-11-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
1 - De säger att inte ens presidenten kan beordra "visa mig allt nu" pga att det är naivt att tro att det fungerar så. Så kan det kanske vara - men jag har ändå svårt att tro att presidenten inte kan få reda på allt. Hur ser juridiken ut runt detta? Finns det fler saker som presidenterna inte får eller kan se vad gäller landet i stort? Dvs är det bara i UAP frågan eller finns det annat också?
Presidenten borde väl ha all befogenhet, men det är den djupa staten vi pratar om. Det är inte en slump att CIA bildas bara månader efter Roswell incidenten.

Presidenten är folkvald, det är inte djupa staten, tillfälliga ledare kommer och går och blir väl behandlade ''on a need to know basis'' eller med så mycket vilseledande byråkrati att få orkar. Bush skall dock enligt uppgifter ha vart nära att avslöja allt men avråddes i sista minuten, Jimmy Carter verkar ha blivit utsatt av en CIA psy-ops osv. Åsikterna går isär i hur mycket Presidenter egentligen får lov att veta men slutsatsen är ofta att dessa hemliga projekt är illegala och strider emot den amerikanska konstitutionen.

Citat:
3 - Luis Elizondo säger dock att initierade personer har sagt att en farkost har landat på en militärbas och en varelse har gått ut och "pratat" med uniformerad personal på basen.
Visst . . kanske - men det tar ju det hela till en ny nivå. Inte bara konstiga sonder och eventuellt döda kroppar utan närkontakt av tredje graden. Om det nu finns ET UAPs så kan det ju ha skett, men det blir ändå lite over the top för mig.
Det går inte att lita på Lue Elizondo men det är många som säger detsamma, dokumentären öppnar med Jay Stratton , '' i have seen none- human crafts and none - human beings with my own eyes''.

Det går liksom inte tolka det på något annat sätt, antingen är det så eller så ljuger man om det.

Intressant tycker jag dock när Dan Farah pratat om att farkoster har lämnats övergivna av ET utanför militärbaser, som en slags gåva.
Citera
2025-11-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

VAD händer efter att detta blir officiellt? Och vad är nästa steg för Galaktiska Federationen? Kommer de bota alla sjukdomar med magiska apparater? Införa automatik i vårt samhälle så ingen behöver jobba?

Planen är en långsam utrullning av information.

Se exempelvis här (vilket framgår av denna timestamp).

De största frågorna kommer naturligtvis avse de teologiska, etiska och filosofiska implikationerna - inte de tekniska.
Citera
2025-11-24, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Kanske bättre om TS svarar själv. För att skapa en egen uppfattning krävs förståelse för ämnet och jag tror inte att du kan bidra med så mycket i det avseendet.

Du verkar inte ens ha en egen tydlig uppfattning, utan vill luta dig mot någon som skriver “välformulerade inlägg” och använda deras tes som grund för din förståelse. Det är inte kritiskt tänkande, det är lånat tänkande. Vill du verkligen skapa en egen uppfattning så gör jobbet själv, ta in informationen som finns öppet och bilda din egen slutsats istället för att vänta på att bli övertygad av någon annan.

TS får gärna svara själv, men jag tvivlar på att du kommer få ett “magiskt” annat svar därifrån. Använd din egen hjärna, kom med egna argument och bidra till tråden istället för att bara “söka förståelse” genom att leta fel i andras resonemang.

Förståelse kräver arbete, inte publikplats.

Det var bara det jag ville poängtera, sedan avgör du helt själv vilka du väljer att ta in information från och inte.
Citera
2025-11-24, 15:59
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren2021
Planen är en långsam utrullning av information.

Se exempelvis här (vilket framgår av denna timestamp).

De största frågorna kommer naturligtvis avse de teologiska, etiska och filosofiska implikationerna - inte de tekniska.
Men de tekniska kommer ju bli en enorm grej som kommer kräva ett FN organ. Kina & co kommer säga "US hemlighåller teknik för mänskligheten" och "US har vapen som kan förgöra oss".

Teologiska kan nog bli lugnare än man tror "Allt är guds varelser" = stora religioner. Små sekter och foliehattarna kommer få turbo jackpot "alla i eliten är ödlor - vi måste förgöra dom" eller "de är gudar vi underkastar oss".
Citera
2025-11-24, 16:02
Medlem
Citat:
1 - De säger att inte ens presidenten kan beordra "visa mig allt nu" pga att det är naivt att tro att det fungerar så. Så kan det kanske vara - men jag har ändå svårt att tro att presidenten inte kan få reda på allt. Hur ser juridiken ut runt detta? Finns det fler saker som presidenterna inte får eller kan se vad gäller landet i stort? Dvs är det bara i UAP frågan eller finns det annat också?

Jag har sett amerikansk lagtext som tydligt anger att den amerikanska presidenten inte får avslöja vissa hemligstämplade uppgifter utan att sekretessen först har undanröjts genom en särskild process inom Department of Energy (DOE).

Får se om jag orkar leta och lägga upp det här ikväll.
Citera
2025-11-24, 16:13
Medlem
Citat:
Teologiska kan nog bli lugnare än man tror "Allt är guds varelser" = stora religioner. Små sekter och foliehattarna kommer få turbo jackpot "alla i eliten är ödlor - vi måste förgöra dom" eller "de är gudar vi underkastar oss".

Nästan alla visselblåsare inom "Disclosure-movement" har hintat om en och samma sak (nämligen existensen av mänskliga själar, änglar & demoner, himmel & helvete).

Om vi tar Anna Paulina Luna som ett exempel, som många gånger har hintat om Enoks bok (som i sin tur fastslår att ett evigt helvete väntar på de som syndar) - så tror jag att ett sådant offentligt tillkännagivande skulle medföra långtgående konsekvenser för våra samhällen.

Hela våra kapitalistiska system skulle kollapsa.

Nästan alla religiösa skrifter fördömer rikedomar.

Vad skulle ske med våra banksystem? Vem skulle våga jobba på bank (eller Kronofogden för den delen)?
Citera
2025-11-24, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Du verkar inte ens ha en egen tydlig uppfattning, utan vill luta dig mot någon som skriver “välformulerade inlägg” och använda deras tes som grund för din förståelse.
Jösses! Det är väl helt uppenbart att jag inte har någon annan tydlig uppfattning än att det kanske förekommer aliens på jorden, kanske inte. TS behöver väl inte dig som någon mindre förstående gatekeeper. Jag relaterar till TS samtliga inlägg när jag ber TS utveckla sina tankar. Inte ett enda av dina inlägg däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in