Citat:
Ursprungligen postat av
526
1 - De säger att inte ens presidenten kan beordra "visa mig allt nu" pga att det är naivt att tro att det fungerar så. Så kan det kanske vara - men jag har ändå svårt att tro att presidenten inte kan få reda på allt. Hur ser juridiken ut runt detta? Finns det fler saker som presidenterna inte får eller kan se vad gäller landet i stort? Dvs är det bara i UAP frågan eller finns det annat också?
Presidenten borde väl ha all befogenhet, men det är den djupa staten vi pratar om. Det är inte en slump att CIA bildas bara månader efter Roswell incidenten.
Presidenten är folkvald, det är inte djupa staten, tillfälliga ledare kommer och går och blir väl behandlade ''on a need to know basis'' eller med så mycket vilseledande byråkrati att få orkar. Bush skall dock enligt uppgifter ha vart nära att avslöja allt men avråddes i sista minuten, Jimmy Carter verkar ha blivit utsatt av en CIA psy-ops osv. Åsikterna går isär i hur mycket Presidenter egentligen får lov att veta men slutsatsen är ofta att dessa hemliga projekt är illegala och strider emot den amerikanska konstitutionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
3 - Luis Elizondo säger dock att initierade personer har sagt att en farkost har landat på en militärbas och en varelse har gått ut och "pratat" med uniformerad personal på basen.
Visst . . kanske - men det tar ju det hela till en ny nivå. Inte bara konstiga sonder och eventuellt döda kroppar utan närkontakt av tredje graden. Om det nu finns ET UAPs så kan det ju ha skett, men det blir ändå lite over the top för mig.
Det går inte att lita på Lue Elizondo men det är många som säger detsamma, dokumentären öppnar med Jay Stratton , '' i have seen none- human crafts and none - human beings with my own eyes''.
Det går liksom inte tolka det på något annat sätt, antingen är det så eller så ljuger man om det.
Intressant tycker jag dock när Dan Farah pratat om att farkoster har lämnats övergivna av ET utanför militärbaser, som en slags gåva.