2025-11-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Kollade den nu. Tycker den var bra. Känner mig övertygad att det finns UPAs och att de inte är mänskliga.

De pratar om Legacy project som är utsprida instanser i US som vägrar släppa info.
Jag tänker att de anser sig ha bra anledningar till det och jag kan tänka mig att det är militärindustrin (som är sammansvetsad med US myndigheter) som inte vill att de ska komma ut för att de vill ha tekniken för sig själva.

Vad är riskerna med att släppa detta fritt? Det nämndes en lista på 12 punkter som blir problem.
Ekonomiskt, teologiskt, sociologiskt, säkerhetsmässigt, etc.

USA vill ha tekniken för sig själv och de vill äga frågan. Ganska förståeligt om de inte vill riskera att förlora ett potentiellt militärtekniskt momentum gentemot andra stormakter. Att öppna upp och visa världen vad som finns vore väl knappast ett klokt drag. Det innebär ett paradigmskifte på alla plan med allt vad det innebär och i praktiken ett erkännande om att de inte har läget under kontroll. Om okända farkoster kan inkräkta på amerikanskt territorium och flyga runt lite som de vill, vad säger det då om försvarsförmågan..
Senast redigerad av Tedrom 2025-11-23 kl. 23:04.
Citera
2025-11-23, 23:03
Avslutad
Det som var bra med den här filmen är att den i princip samlar ihop alla vissel-blåsare och gör det mer tydligt vilka vittnesmål som det finns ifrån flera människor inifrån militären och den Amerikanska regeringen, den visar också oss hur flera Amerikanska politiker försöker hålla offentliga kongressförhör för att reda ut vad som pågår

Det som är otroligt dåligt med filmen är att människor kommer med extraordinära uttalande men har egentligen inga bevis alls förutom deras ord.
De bevisen vi har sett ifrån t.ex. Luis Elizondo är gamla videos som säger väldigt lite och skulle kunna vara ballonger som har plockats upp av en kamera på ett flygplan.
Så det slutar med att man är tillbaka till alla dessa historier om utomjordingar men utan några bevis alls, inga höguplösta foton på något fartyg eller teknologi som staten har tagit i förvar
Inga foton eller video på de utomjordingar som staten skulle ha träffat och tagit i förvar
Inga dokument som verkar genuina som visar att myndigheter sysslar med sånt här
Faktum är att vi har bara deras ord, vilket är ganska tråkigt, jag skulle vilja ha något mer
Citera
2025-11-23, 23:05
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja om de bara upprepade gamla påståenden och inte la fram några som helst bevis så hade jag tyckt det vore ointressant vem som än säger det.

Skulle du själv börja tro på Gud eller att jorden är platt om t.ex vår talman sa det??

Nej, jag tror inte på något sådant. Särskilt inte från frimurare

Men här hade det kvittat om dom viftat med HD upplösta foton eller dokument. Ex, inget av läckta statliga och militära dokument i frågan har dugt för skeptiker förut. Förstahandsvittnen duger inte heller. Så vad återstår då? Cockpiten från ett UFO eller?
Citera
2025-11-23, 23:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nej, jag tror inte på något sådant. Särskilt inte från frimurare
Så vem ska säga det för att du ska tro på det?

Citat:
Men här hade det kvittat om dom viftat med HD upplösta foton eller dokument.
Tror du? Vi hade ju i alla fall haft något att analysera då…

Citat:
Ex, inget av läckta statliga och militära dokument i frågan har dugt för skeptiker förut. Förstahandsvittnen duger inte heller. Så vad återstår då? Cockpiten från ett UFO eller?

Ja det vore väl toppen! De påstår ju att vi har farkoster och aliens så varför inte visa upp det?
Citera
2025-11-23, 23:11
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:

Ja det vore väl toppen! De påstår ju att vi har farkoster och aliens så varför inte visa upp det?

Har Marco Rubio och Gillibrand befogenhet att knalla in på Locheads underjordiska anläggning med en kameraman?
Citera
2025-11-23, 23:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Har Marco Rubio och Gillibrand befogenhet att knalla in på Locheads underjordiska anläggning med en kameraman?

Det bryr jag mig inte om - om de ska påstå att det finns något där får de visa det.

Du glömde svara på frågan!
Citera
2025-11-23, 23:20
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:

För att jag ska tro på det gäller en samlad bedömning. Inte från 2 eller tre pers. Många som haft access till programmen är en bra början
Citera
2025-11-23, 23:34
Medlem
Viktor79xs avatar
Och hade dom visat upp något foto eller dokument så ska dividera om äktheten på dom i tjugo års tid. Som med Mj 12, gimbal och allt annat. Så vinner dom som trycker på hemligheterna ytterligare tid. Mer onödig rundgång. Då sätter man press istället som dom gör med Epsteinfilerna just nu
Citera
2025-11-24, 03:58
Medlem
theUFOsummoners avatar
Dan Farah hos ABC News avseende ett eventuellt erkännande från Vita Huset och Trump Administrationen:

Host:
"Do you expect some kind of massive response or revelation from the White House?"
Dan Farah:
"I do, I do. One of the big reveals in the film, one of the senior officials I interviewed in the film, revealed that the Trump administration contemplated going public."
DF fortsätter:
"Jay stratton was revealing that Steven Mnuchin asked him for a classified briefing on this, because, he needs to be prepared to understand the economic repercussions would be IF the president stepped forward to the mic and told the world "We are not Alone".
Detta bekräftar det Haim Eshed påstod 2020:
"There is an agreement between the U.S. government and the Galactic Federation. They signed a contract with us to do experiments here,."

President Donald Trump is aware of the extraterrestrials' existence and had been "on the verge of revealing" information but was asked not to in order to prevent "mass hysteria."

"They have been waiting until today for humanity to develop and reach a stage where we will understand, in general, what space and spaceships are,"
VAD händer efter att detta blir officiellt? Och vad är nästa steg för Galaktiska Federationen? Kommer de bota alla sjukdomar med magiska apparater? Införa automatik i vårt samhälle så ingen behöver jobba?

----------------------------

https://x.com/ShadowofEzra/status/1992675244600111461?s=20

Former Israeli space security chief says extraterrestrials exist, and Trump knows about it
https://www.nbcnews.com/news/weird-news/former-israeli-space-security-chief-says-extraterrestrials-exist-trump-knows-n1250333
Senast redigerad av theUFOsummoner 2025-11-24 kl. 04:00.
Citera
2025-11-24, 07:40
Medlem
Viktor79xs avatar
En liten sammanfattning om någon har missat https://youtu.be/wIsYJ9pjRXg?si=9J4dSWkZgDSaDQB6
Citera
2025-11-24, 07:55
Medlem
526s avatar
Citat:
Det bryr jag mig inte om - om de ska påstå att det finns något där får de visa det.

Du glömde svara på frågan!
Jag håller med dig. Jag är skeptiker och har aldrig trott på ufo.
Men det här är för mycket för att ignorera.

AARO (Pentagons UAP-kontor) har hittills fått in drygt 1 600 UAP-rapporter. Enligt deras egen chef har man “hundratals” fall som har lösts som vardagliga saker (ballonger, drönare, fåglar, satelliter, flygplan), medan över 900 rapporter fortfarande är oidentifierade – inte för att de säkert är “mystiska”, utan för att datan är för dålig för att kunna klassas åt något håll.
I den senaste årsrapporten för perioden maj 2023–juni 2024 nämns 757 nya rapporter. Där hade man hunnit färdigutreda 174 fall – samtliga fick helt prosaiska förklaringar – medan 21 fall lyfts ut som särskilt anomala som behöver mer analys.
Citera
2025-11-24, 12:24
Medlem
526s avatar
Jag tycker att det är trovärdigt pga att det är tunga namn som vittnar - och jag är så gott som övertygad , men några frågetecken:

1 - De säger att inte ens presidenten kan beordra "visa mig allt nu" pga att det är naivt att tro att det fungerar så. Så kan det kanske vara - men jag har ändå svårt att tro att presidenten inte kan få reda på allt. Hur ser juridiken ut runt detta? Finns det fler saker som presidenterna inte får eller kan se vad gäller landet i stort? Dvs är det bara i UAP frågan eller finns det annat också?

2 - Luis Elizondo (som drev projektet AATIP och stor del av dokumentären handlar om) sa att han sett filmer som är helt övertygande att det finns utomjordiska UAPs. Men han säger inte i detalj vad dessa filmer föreställer.

3 - Luis Elizondo säger dock att initierade personer har sagt att en farkost har landat på en militärbas och en varelse har gått ut och "pratat" med uniformerad personal på basen.
Visst . . kanske - men det tar ju det hela till en ny nivå. Inte bara konstiga sonder och eventuellt döda kroppar utan närkontakt av tredje graden. Om det nu finns ET UAPs så kan det ju ha skett, men det blir ändå lite over the top för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in