Citat:
Ursprungligen postat av
PatriarkJerusalem
Det här med “jag bestämmer över mig själv” är ju fullständigt poänglöst om man inte har förmågan att fatta vettiga beslut från början. Det blir som att skryta om att man är kapten på en båt som redan står på land, visst, det är ditt roder, men du kommer ingenstans.
Att sitta och romantisera sin egen "frihet" samtidigt som man klamrar sig fast vid en aktie som har borrat sig neråt i två år är ju helt obegripligt. Det är inte principfasthet, det är ren trotsighet förklädd till personligt ledarskap. Som att säga "jag går min egen väg!" medan den vägen råkar vara rakt ut i ett slukhål.
Och hela den här prestige-grejen… vad ska man säga. Den som vägrar ändra sig trots att verkligheten bankar på dörren har inte kontroll, han är kontrollerad. Av sin egen egoism, av sin egen story i huvudet. Det är en ganska märklig typ av självständighet, som mest liknar en mental autopilot med trasiga sensorer.
Man kan kalla det självbestämmande om man vill. För mig ser det mest ut som själv-sabotage i slow motion. Du kan skratta åt oss AA men jag fattar inte varför du inte ger dig. SÄLJ!!!!!!!!!!!!!!!! Hexatronic är ett värdelöst företag.
Det handlar nog mest om att hålla uppe fasade nu så länge det bara går, och hoppas på ännu en jackpott
Dessvärre, för AA, är det inte 2020 när allt var nerkört i skosulorna, utan 2025 men det verkar han också förtränga? Visst allt kan hända, även det osannolika, men det kokar återigen ner till risk_reward.
Vet inte vad medlemmarna betalar för (inte aktietipsen får man hoppas) men risken finns väl att några gör det, och skulle säga upp medlemskapet om dom kom till insikt hur det egentligen ligger till?
Jag vill ändå uppmuntra AA och säga att det är aldrig försent att rätta till sina misstag, och att jag
inte har nått emot honom som person, dvs Joakim.
Däremot finns mycket att säga om aktieanalytikern (det mesta håller jag för mig själv) och han får mig ständigt att tänka på talesättet : "
Lögn, förbannad lögn och statistik"
Citat:
Ursprungligen postat av
Lassekongo74
Han får snart börja kalla sig låneanalytiken😁
Klockrent
Han kanske ska ansöka om att få bedriva bankverksamhet eftersom han tycks kunna det bäst också