2025-11-24, 12:25
  #4897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Herregud, börsen är upp 1% och ändå backar Hexatronic (-0,7% i skrivande stund).
Dagen är i och för sig lång så det kan givetvis ändras snabbt, men snacka om bottennapp.
Aktien är ju så erbarmligt svag så man blir nästan blir mörkrädd.
Tänk ändå om han AA hade lyssnat på oss.
Ett gott råd AA, släpp prestigen nu och satsa på nått vettigt istället, sagt i all välmening och omtanke

Ps. Visst, även det oväntade händer ju ibland, men ska du placera dina pengar i aktier så måste du känna till begrepp som risk_reward och money managment.
Med det sagt, även om Hexan nu skulle stiga framöver, så är det inte den enda aktien på Stockholmsbörsen som kommer göra det.

Det här med “jag bestämmer över mig själv” är ju fullständigt poänglöst om man inte har förmågan att fatta vettiga beslut från början. Det blir som att skryta om att man är kapten på en båt som redan står på land, visst, det är ditt roder, men du kommer ingenstans.

Att sitta och romantisera sin egen "frihet" samtidigt som man klamrar sig fast vid en aktie som har borrat sig neråt i två år är ju helt obegripligt. Det är inte principfasthet, det är ren trotsighet förklädd till personligt ledarskap. Som att säga "jag går min egen väg!" medan den vägen råkar vara rakt ut i ett slukhål.

Och hela den här prestige-grejen… vad ska man säga. Den som vägrar ändra sig trots att verkligheten bankar på dörren har inte kontroll, han är kontrollerad. Av sin egen egoism, av sin egen story i huvudet. Det är en ganska märklig typ av självständighet, som mest liknar en mental autopilot med trasiga sensorer.

Man kan kalla det självbestämmande om man vill. För mig ser det mest ut som själv-sabotage i slow motion. Du kan skratta åt oss AA men jag fattar inte varför du inte ger dig. SÄLJ!!!!!!!!!!!!!!!! Hexatronic är ett värdelöst företag.
__________________
Senast redigerad av PatriarkJerusalem 2025-11-24 kl. 12:41.
Citera
2025-11-24, 12:43
  #4898
Medlem
Jagarjagarens avatar
I Juli, då jag började läsa den här tråden, stod Hexatronic i över 30 kronor. För en månad sedan i runt 22:50. Just nu handlas den för runt 16:50...

Man behöver nog inte vara en så avancerad analytiker för att inse att det är kört. Alla normala människor hade kastat in handduken.

Att hålla kvar i den här skitaktien och sedan ohejdat kasta bra pengar efter dåliga i hoppet om att det kommer vända... i framtiden... nån gång... är nog den sopigaste strategi jag sett.

Aktieanalytikern är en sopa.
Citera
2025-11-24, 12:47
  #4899
Medlem
Trenden pekar nedåt.... https://imgur.com/a/ZN8Lms8

Skulle sålt redan på runt 90 spänn i augusti 2023.
Citera
2025-11-24, 12:48
  #4900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Det här med “jag bestämmer över mig själv” är ju fullständigt poänglöst om man inte har förmågan att fatta vettiga beslut från början. Det blir som att skryta om att man är kapten på en båt som redan står på land, visst, det är ditt roder, men du kommer ingenstans.

Att sitta och romantisera sin egen "frihet" samtidigt som man klamrar sig fast vid en aktie som har borrat sig neråt i två år är ju helt obegripligt. Det är inte principfasthet, det är ren trotsighet förklädd till personligt ledarskap. Som att säga "jag går min egen väg!" medan den vägen råkar vara rakt ut i ett slukhål.

Och hela den här prestige-grejen… vad ska man säga. Den som vägrar ändra sig trots att verkligheten bankar på dörren har inte kontroll, han är kontrollerad. Av sin egen egoism, av sin egen story i huvudet. Det är en ganska märklig typ av självständighet, som mest liknar en mental autopilot med trasiga sensorer.

Man kan kalla det självbestämmande om man vill. För mig ser det mest ut som själv-sabotage i slow motion. Du kan skratta åt oss AA men jag fattar inte varför du inte ger dig. SÄLJ!!!!!!!!!!!!!!!! Hexatronic är ett värdelöst företag.

Det handlar nog mest om att hålla uppe fasade nu så länge det bara går, och hoppas på ännu en jackpott
Dessvärre, för AA, är det inte 2020 när allt var nerkört i skosulorna, utan 2025 men det verkar han också förtränga? Visst allt kan hända, även det osannolika, men det kokar återigen ner till risk_reward.
Vet inte vad medlemmarna betalar för (inte aktietipsen får man hoppas) men risken finns väl att några gör det, och skulle säga upp medlemskapet om dom kom till insikt hur det egentligen ligger till?
Jag vill ändå uppmuntra AA och säga att det är aldrig försent att rätta till sina misstag, och att jag inte har nått emot honom som person, dvs Joakim.
Däremot finns mycket att säga om aktieanalytikern (det mesta håller jag för mig själv) och han får mig ständigt att tänka på talesättet : "Lögn, förbannad lögn och statistik"

Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Han får snart börja kalla sig låneanalytiken😁

Klockrent
Han kanske ska ansöka om att få bedriva bankverksamhet eftersom han tycks kunna det bäst också
__________________
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-24 kl. 13:05.
Citera
2025-11-24, 13:05
  #4901
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Finns ingen bank i universum som skulle låna ut 4,5 miljoner till det hushållet.

AA är en liten hund som tror han är en stor hund.
Fake it until you make it. Hans kapital är väl runt 450k nu uppskattningvis. Det är ganska lite pengar kvar, så han kanske inte behöver vara så rädd om det. Sedan har han ju som ni skriver här tjänstepension och youtubeintäckter, och sambos intäkter.

Sedan tror jag att hexatronic kan röra sig uppåt nu. (Ej något finansiellt tips bara min känsla).
Citera
2025-11-24, 13:15
  #4902
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan

...

Sedan tror jag att hexatronic kan röra sig uppåt nu. (Ej något finansiellt tips bara min känsla).

Vad får dig att tänka så?

Givetvis - historiska motgångar betyder ju inte framtida förluster per automatik - men... Jag har svårt att tro att det plötsligen skulle vända nu. Jag har inte sett någon ny data om några stora framsteg eller teknisk utveckling som gör att jag skulle satsa mina pengar på det. Men - det är ju bara jag, det.
Citera
2025-11-24, 13:15
  #4903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Det handlar nog mest om att hålla uppe fasade nu så länge det bara går, och hoppas på ännu en jackpott
Dessvärre, för AA, är det inte 2020 när allt var nerkört i skosulorna, utan 2025 men det verkar han också förtränga? Visst allt kan hända, även det osannolika, men det kokar återigen ner till risk_reward.
Vet inte vad medlemmarna betalar för (inte aktietipsen får man hoppas) men risken finns väl att några gör det, och skulle säga upp medlemskapet om dom kom till insikt hur det egentligen ligger till?
Jag vill ändå uppmuntra AA och säga att det är aldrig försent att rätta till sina misstag, och att jag inte har nått emot honom som person, dvs Joakim.
Däremot finns mycket att säga om aktieanalytikern (det mesta håller jag för mig själv) och han får mig ständigt att tänka på talesättet : "Lögn, förbannad lögn och statistik"



Klockrent
Han kanske ska ansöka om att få bedriva bankverksamhet eftersom han tycks kunna det bäst också
😁😁 ja herregud! Tyvärr kommer han nog aldrig lyssna på oss dårar här på looserwille!
Men jag tror att han önskar att han gjort det, som hans placeringar ser ut..
Det dröjer inte länge till innan ett nytt lån kommer för att köpa mer hexatronic?
Dom någon skrev: som att bevittna en frontalkrock i slowmotion.
Citera
2025-11-24, 13:19
  #4904
Medlem
RobertSmiths avatar
Andel blankade aktier i Hexan ökade i fredags.
https://www.fi.se/sv/vara-register/blankningsregistret/emittent?id=2138001VSY1B4U9JLM82
__________________
Senast redigerad av RobertSmith 2025-11-24 kl. 13:22.
Citera
2025-11-24, 13:26
  #4905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Andel blankade aktier i Hexan ökade i fredags.
https://www.fi.se/sv/vara-register/blankningsregistret/emittent?id=2138001VSY1B4U9JLM82

Ajdå.. nu syns ju ingen vändning för hexan på kort sikt men hur vågar man betta emot aktiegudens chef?
Citera
2025-11-24, 15:13
  #4906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Fake it until you make it. Hans kapital är väl runt 450k nu uppskattningvis. Det är ganska lite pengar kvar, så han kanske inte behöver vara så rädd om det. Sedan har han ju som ni skriver här tjänstepension och youtubeintäckter, och sambos intäkter.

Hur får du det till 450 k kvar, ”uppskattningsvis”?

Uddafiguren sammanfattade läget från förra veckan med att det är ca 650 k eller ca 800 k kvar beroende på om man räknar in det nya lånet på 150. Hexatronic är ner ca 2%, Alcadon likaså med AMD och Nvidia handlas upp lite i förhandeln.

Visa gärna din uppskattning/beräkning så vi andra hänger med.
Citera
2025-11-24, 15:15
  #4907
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Hur får du det till 450 k kvar, ”uppskattningsvis”?

Uddafiguren sammanfattade läget från förra veckan med att det är ca 650 k eller ca 800 k kvar beroende på om man räknar in det nya lånet på 150. Hexatronic är ner ca 2%, Alcadon likaså med AMD och Nvidia handlas upp lite i förhandeln.

Visa gärna din uppskattning/beräkning så vi andra hänger med.
Äsch nej tyvärr.
Citera
2025-11-24, 15:21
  #4908
Medlem
jack.danielss avatar
450k eller 650k är helt oväsentligt! Finns ingen som är vid sunda vätskor som kallar sig FIRE med de summorna, såvida man inte är överjävlig på att få pengarna att växa! Och det gäller ju inte AA (som alla vet)
__________________
Senast redigerad av jack.daniels 2025-11-24 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in