2025-11-24, 09:04
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
AA är spel- och lånetorsk och hans följare är medberoende/enablers, inklusive vi i denna tråd. Han cirkulerar nu närmare och närmare brunnen för varje vecka som går, och kommer troligen ta med sig en och annan (betalande) följare samt sin familj ner i avloppet om inget görs.

Jag (en fransman, ett obelånat bottenskrap) har som enda tips och råd till AA att börja utnyttja sina ansenliga talanger inom skådespeleri för fortsatt verksamhet på sociala medier, medan han i tysthet räddar det som räddas kan genom att stänga sina positioner och återbetala sina lån. Då kan han ägna sig åt att sitta och omsöm böla omsöm vara arg framför kameran i bastun och tjäna sitt levebröd som vilken annan influenser som helst.
Citera
2025-11-24, 09:27
Medlem
Påminner om denna: https://www.youtube.com/watch?v=TvMdk3mtVjw&t=1s

Hur är det möjligt att han behåller Hexatronic och har gjort så länge? Från 60 kr till 16 kr. Vilken glädje att ha hållit den under den nedgången???! Bara för att han ÄLSKAR HENRIK LARSSON LYON. Herregud. Ge dig. "Buhuuuu jag gör som jag vill JAG ÄR CHEF I MITT LIV!!!!!!!!" Ja men jävligt bra jobbat!!!!!!!!!!
Citera
2025-11-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Påminner om denna: https://www.youtube.com/watch?v=TvMdk3mtVjw&t=1s

Hur är det möjligt att han behåller Hexatronic och har gjort så länge? Från 60 kr till 16 kr. Vilken glädje att ha hållit den under den nedgången???! Bara för att han ÄLSKAR HENRIK LARSSON LYON. Herregud. Ge dig. "Buhuuuu jag gör som jag vill JAG ÄR CHEF I MITT LIV!!!!!!!!" Ja men jävligt bra jobbat!!!!!!!!!!

Herregud, börsen är upp 1% och ändå backar Hexatronic (-0,7% i skrivande stund).
Dagen är i och för sig lång så det kan givetvis ändras snabbt, men snacka om bottennapp.
Aktien är ju så erbarmligt svag så man blir nästan blir mörkrädd.
Tänk ändå om han AA hade lyssnat på oss.
Ett gott råd AA, släpp prestigen nu och satsa på nått vettigt istället, sagt i all välmening och omtanke

Ps. Visst, även det oväntade händer ju ibland, men ska du placera dina pengar i aktier så måste du känna till begrepp som risk_reward och money managment.
Med det sagt, även om Hexan nu skulle stiga framöver, så är det inte den enda aktien på Stockholmsbörsen som kommer göra det.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-24 kl. 10:23.
Citera
2025-11-24, 11:13
Medlem
Har han sagt vilket GAV han har på Hexatronic?
Citera
2025-11-24, 11:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetsomenget
Har han sagt vilket GAV han har på Hexatronic?

Har också frågar det men det kortet håller han tätt mot kroppen. Ytterst sannolikt så är det över 22 kr, sannolikt i spannet 22-26 kr.

Just nu är kursen ner 0,57% till 16,17 kr på en i övrigt stark börs och aktien befinner sig fortfarande i en fallande trend.

Blankningen minskar men ligger ändå på 10,94% vilket är väldigt högt i blankarsammanhang och en antydan om att kursen kommer gå under 15 kr närmsta månaderna.

Han kommer tvingas sälja av mer innehav för att slippa tvångsförsäljning. Varifrån han ska få pengar så det täcker hans löpande kostnader får han redogöra för själv men frågar ni mig så är han slut som artist.
Citera
2025-11-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har också frågar det men det kortet håller han tätt mot kroppen. Ytterst sannolikt så är det över 22 kr, sannolikt i spannet 22-26 kr.

Tror du verkligen att den senaste tidens köp har kunnat pressa GAV så lågt? Han har väl köpt ganska mycket även över 40 kronor. Enuddafigur får komma in och bidra med historiska köp i aktien och nivåer för dessa.
Citera
2025-11-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det är liksom hela poängen med tråden: han har inga analyser eller slutsatser det är en tomte som pratar snömos! Till råga på allt så lyckas han försörja sig på det? Som lök på laxen är han drygare än yes oxå! Tro fan tråden lever på det!

Det här är så himla relevant. Hans analys för Hexatronic är typ: "de jobbar med en teknik som används en del idag och säkert är praktisk i framtiden också."
Ja? Teknikens framtid är en möjlighet, men ingen säkerhet. Och OM de nu arbetar med tekniker som har framtiden för sig, så är det ändå inte säkert att just det här bolaget kommer vara vinnaren i det racet. Konkurrensen är stenhård, och ofta har nykomlingar (som inte ens finns än) fördelar i och med lättrörlighet.

Han har inte satsat allt på rött. Han har satsat allt på en enda ruta. Det är självklart att han kan vinna lotteriet, självklart! Men det är en chansning, och inget han borde råda andra att göra.

Men den större grejen är att han inte lever på aktier längre. Han lever på youtube och sin fru. Han är ingen man, utan en clown.
Citera
2025-11-24, 11:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Lägenhet i Spanien - Funded secured. I vart fall i AAs fria fantasier.

Vilken härlig morgon. 60 nya friska minuter med AAs upprepningar.

Klanen AAs ekonomi blir allt bättre. Sambon gör bra i från sig på jobbet och har fått löneökningar på löpande band., Dessutom tar hon ut tjp. AAs YT- business går som tåget. Och om ett år börjar AA ta ut sin tjp. Dessutom minskar hushållets utgifter eftersom räntor går ned (bundna huslån?) och dottern flyttar hemifrån. AA kan fortsätta på sofflocket.

AA har multiplicerat sina målkurser på Hexatronic, AMD o Nvidia med sitt innehav (i de tre belånade portföljerna) och räknat fram hur hans förmögenhet kommer se ut om två år. +450%. Då kommer hans EK vara 3,6mkr. Inte sådär jätteimponerande förmögenhet egentligen, men såklart bättre än idag.

AA inser väl någonstans innerst inne att det är riskabelt att vara så högt belånad. Men det är en risk han är beredd att ta, Men visst kapitalet kan raderas ut istället

Lägenheten i Spanien ska dock köpas om ca 4 år - och till den ska AA låna

I AAs värld är ett lån en tillgång, inte en skuld

Han har inget val, han måste satsa allt på ett kort och hoppas på det bästa. Det är struntsummor i FIRE-sammanhang som han bollar med och dessutom en privatekonomi med lite väl stor skuldsida. Han lär inte sova särskillt gott på nätterna.

Hans aktieupplägg är som dendär spelteorin där man spelar på färg på roulettbordet och dubblar sin insats tills man vinner.
Citera
2025-11-24, 11:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tror du verkligen att den senaste tidens köp har kunnat pressa GAV så lågt? Han har väl köpt ganska mycket även över 40 kronor. Enuddafigur får komma in och bidra med historiska köp i aktien och nivåer för dessa.

Du har rätt, min gissning är lägsta tänkbara gav, sannolikt är det högre än så, mycket högre.
Citera
2025-11-24, 11:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
I videon när han berättat att han fått lånet berättar han (som jag uppfattar det) väldigt svepande att han hittat en klok bank. Han börjar med att låna till en vattenskoter (som blev hexatronicaktier som kan belånas ) men kan få låna mer i framtiden till olika projekt.

Finns ingen bank i universum som skulle låna ut 4,5 miljoner till det hushållet.

AA är en liten hund som tror han är en stor hund.
Citera
2025-11-24, 12:10
Medlem
dezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du har rätt, min gissning är lägsta tänkbara gav, sannolikt är det högre än så, mycket högre.

Jag vet inte hur speciellt relevant mått GAV är i detta sammanhang. Tror att AA började sin Hexa-resa när aktien stod i runt 125 kr i början av 2023. Sedan har han följt med ner och hade vi något tillfälle 75% av sina pengar i aktien vid ca 20kr i mars 2024. Men eftersom han fick uppleva en tillfällig rekyl och (en lika kortvarig diversifiering) så fick han en "nollställning" av sin GAV. Så visst, man kan se hur hans senaste resa ligger till, men man missar då hans stora kapitalförstöring som gjordes under under 2023 och 2024.
Citera
2025-11-24, 12:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezer
Jag vet inte hur speciellt relevant mått GAV är i detta sammanhang. Tror att AA började sin Hexa-resa när aktien stod i runt 125 kr i början av 2023. Sedan har han följt med ner och hade vi något tillfälle 75% av sina pengar i aktien vid ca 20kr i mars 2024. Men eftersom han fick uppleva en tillfällig rekyl och (en lika kortvarig diversifiering) så fick han en "nollställning" av sin GAV. Så visst, man kan se hur hans senaste resa ligger till, men man missar då hans stora kapitalförstöring som gjordes under under 2023 och 2024.

Ja han har ganska speciella redovisningsmetoder men resultatet på sista raden blir ju detsamma ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in